Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska kupuje 5 samolotów transportowych od Pony Yard Sił Powietrznych USA

Analityk Sił Zbrojnych MON wydał oświadczenie 12 kwietnia 2021 r., W którym podpisał porozumienie rządowo-rządowe w sprawie zapewnienia pięciu rządów. Samolot C-130H do Polski.

Niniejsza umowa jest częścią programu grantowego Excess Security Goods. Samolot zostanie odnowiony z nieco nowym wyposażeniem, dopasowując samolot, a następnie leci do Polski.

Umowa ma stosunkowo niską wartość – 14,3 mln USD. Strona amerykańska, jak donosi polskie Ministerstwo Obrony, rozważa pięć płatowców C-130H Polskie Siły Powietrzne Otrzyma. Według Stanów Zjednoczonych są one warte 60 milionów dolarów. Dostawy zostaną sfinalizowane do połowy 2024 r., A pierwszy lot pojawi się w tym roku.

Jak podaje MON, zakupiony samolot został uziemiony w 2017 roku po przewróceniu go z linii produkcyjnej w 1985 roku. Potem zostali uratowani 309th Space Maintenance and Reproduction Team Facility (AMARG) W Duson w Arizonie. To sprawia, że ​​są o 15 lat młodsze od samolotów C-130 obecnie eksploatowanych przez Polskie Siły Powietrzne.

Stan techniczny samolotu oceniono podczas tzw. Wspólnego procesu oględzin. Badacz powiedział, że stało się to w AMARG w Tucson. Czynnikiem wpływającym na ten proces był również koszt przeprowadzki do Polski.

Podwozie startowe C-130 Hercules

C-130 Hercules z Illinois Air National Guard odlatuje 12 września 2016 roku z Fort Carson w Kolorado.

NAS. Zdjęcie Air Force / Główna ładowarka. Joseph Swaford


Następnie, po relokacji, samolot przejdzie okresową planową konserwację (programowana konserwacja zajezdni – PTM) w zakładzie WZL Nr 2 SA w Bitcoin w Polsce. Pitagoras będzie również miejscem, w którym na samolocie zostanie zamontowane dodatkowe wyposażenie potrzebne Siłom Powietrznym RP. Oczekuje się, że płatowce staną się częścią ładunku w 33. placówce Airlift w Powits.

Eksperci zwrócili uwagę, że zarówno silniki, jak i śmigła mogą wymagać modernizacji za pomocą awioniki. Nie jest jasne, jakie ulepszenia zostaną wprowadzone w tym zakresie. Jednak aby akwizycja była uzasadniona, konieczna jest modernizacja podobna do tej, którą dokonano w przypadku samolotu ANG w procesie remontu AMARG: nowe silniki T-56 Rolls-Royce 3,5 oraz ośmiopłatowe śmigła NP2000 ze sterowaniem elektronicznym. .

Zakład WGL Grupy PGZ w Bytcos zapewnia Siłom Powietrznym RP zdolności obsługowe związane z Herkulesem.

MON zwiększa możliwości transportu powietrznego w projektach modernizacyjnych – oznaczonych jako projekt zrzutów zakupów. Obejmuje Leonardo Spa, Airbus Defence & Space, Embraer, Lockheed Martin i Boeing, ale wycofano go w lipcu ubiegłego roku. Wydaje się, że Polska zdecydowała się na używane płatowce, aby służyć jako pośrednie rozwiązanie do wypełniania luk.

Rzecznik Arms Analyst Krzysztof Badek powiedział nam, że plan zrzutu przebiega według tajnego harmonogramu. Zakup AMARG C-130 zmniejszy stres związany z terminowością i czasem.