Ligi europejskie wspierają sprzedaż zagranicznych transmisji dla pięciu zimowych i czterech letnich obiektów piłkarskich.
- RFP poszukuje od 5 mln $ do 20 mln $ na cykl od 2021 do 2024
- Irlandzki Danske Bank Premiership, Swiss Super League i słowacka Fortuna Liga składają oferty zimowe
- Kazachska Premier League, łotewska Wirslica i norweski Elitzerian Bundle Summer
Liga Europejska, organizacja Kontynentalnej Ligi Piłki Nożnej, wysłała prośby o programy (RFP), które zawierają prawa do transmisji zagranicznych, zebrane dla dziewięciu różnych aktywów piłkarskich.
Sportigo powiedział, że RFP połączyło siły z pomocą agencji Octagon, aby zapewnić prawa do meczów między wrześniem 2021 a grudniem 2024, które ligi europejskie spodziewają się przynieść od 5 do 20 milionów dolarów.
Ten ruch nastąpił po tym, jak europejskie ligi z powodzeniem skompilowały prawa do danych dla ośmiu aktywów piłkarskich w 2017 roku w ramach scentralizowanej umowy z Genius Sports, Sportrador i Stats Performance, które później podpisał do 16 lig.
Teraz ligi europejskie połączyły międzynarodowe prawa do transmisji dla dziewięciu różnych topowych aktywów, w tym duńskiej Superlicy, polskiej ekstraklasy, Danske Bank Premiership w Irlandii Północnej, Fortune League na Słowacji i szwajcarskiej Super League. Tabele.
Punktem kulminacyjnym oferty są cztery letnie ligi: islandzka Top Football League, kazachska Premier League, Wirslica na Łotwie i Elite Serbian w Norwegii.
W programie uwzględniono łącznie ponad 1500 meczów, w tym skróty, archiwa, prawa dostępu do radia, statku / powietrza i wiadomości. Nie uwzględniono praw do transmisji danych i zakładów, większość z nich jest objęta umową z 2017 roku.
Według Sport Business ligi europejskie mają tendencję do dodawania większej ilości zasobów do oferty w przyszłych procesach sprzedaży i chcą promować „elastyczne plany dystrybucji treści”, aby więcej konkurencji było emitowane na różnych platformach, aby otworzyć więcej regionów.
„Połączenie lig zimowych i letnich daje nieprzerwaną piłkę nożną” przez cały rok i więcej możliwości dla międzynarodowych graczy, aby śledzić fanów, gdy przemieszczają się między ligami – powiedział Chris Gerstel, szef rozwoju biznesu Ligi Europejskiej.
„Kiedy te ligi oddzielnie komercjalizują swoje prawa zagraniczne, mamy nadzieję, że tradycyjni i nowi gracze medialni będą cenić te prawa bardziej niż w przeszłości”.
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu