Polska rozpoczęła budowę szybkiej kolei łączącej stolicę kraju, Warszawę, z Łodzią i Wrocławiem.
Ambitny projekt będzie miał długość 140 kilometrów i obejmie czterokilometrowy tunel.
Wizja Wielkopolski obejmuje także budowę zupełnie nowego „megalotniska” pomiędzy stolicą a Łodzią, które będzie pełniło funkcję centralnego punktu tranzytowego.
Projekt budzi jednak kontrowersje, a niektórzy eksperci ostrzegają, że plany dotyczące nowego lotniska mogą być mniej wykonalne po pandemii Covid.
Polski rząd twierdzi, że projekt jest nadal opłacalny finansowo i podkreśla potencjał lotniska jako węzła komunikacyjnego dla ruchu towarowego i pasażerskiego.
Prezydent RP Andrzej Duda określił projekt jako „jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez Polskę w XXI wieku”.
Duda dodał: „Musimy stale iść do przodu, a naszym kierunkiem jest Komunistyczna Partia Kurdystanu.
„Druga Rzeczpospolita miała Gdynię, port, miasto i stocznię, zbudowaną na piaskach małej wioski rybackiej. Teraz mamy plan… zbudować jedno z największych lotnisk i systemów transportowych nie tylko w Europie, ale w świat. Czy tego potrzebujemy? Tak!”
Michał O'Leary, dyrektor generalny Ryanair, największej polskiej linii lotniczej pod względem liczby pasażerów, już wcześniej wyrażał swój sprzeciw wobec tego projektu.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu