Polityka Wielkiej Brytanii, by nie budować skomplikowanych okrętów wojennych za granicą, ma przede wszystkim na celu zachowanie zdolności kraju do budowy statków, ochronę miejsc pracy oraz utrzymanie umiejętności i infrastruktury potrzebnych do celów bezpieczeństwa narodowego.
Polityka ta nie oznacza jednak, że Wielka Brytania nie może angażować się w międzynarodową współpracę lub partnerstwa ani zlecać na zewnątrz niektórych komponentów do swoich okrętów wojennych.
W przypadku, gdy Polska zbuduje niektóre części statku dla Wielkiej Brytanii w ramach umowy między Wielką Brytanią a Polską na budowę fregaty zaprojektowanej przez Brytyjczyków dla własnej marynarki wojennej, takie rozwiązanie nie jest sprzeczne z polityką Wielkiej Brytanii z kilku powodów:
- Współpraca i dzielenie się technologią: umowa między Wielką Brytanią a Polską umożliwia obu krajom korzystanie z wiedzy i możliwości drugiej strony. Polska mogłaby zbudować brytyjską fregatę dla własnej marynarki wojennej, podczas gdy Wielka Brytania mogłaby wykorzystać polskie możliwości produkcyjne niektórych komponentów. To porozumienie pomaga wzmocnić międzynarodowe partnerstwa i zacieśnić współpracę między obydwoma krajami.
- Ograniczony outsourcing: umowa dotyczy budowy przez Polskę tylko określonych części statku, a nie całego złożonego okrętu. Większość prac, w tym końcowy montaż i integracja, będzie nadal wykonywana w Wielkiej Brytanii. Takie podejście gwarantuje, że Wielka Brytania zachowa kontrolę nad najważniejszymi aspektami procesu budowy statków, zgodnie ze swoją polityką.
Względy ekonomiczne
W niektórych przypadkach outsourcing określonych komponentów lub części statku może być bardziej opłacalny i wydajny, bez podważania ogólnych zdolności Wielkiej Brytanii w zakresie budowy statków lub interesów bezpieczeństwa narodowego. Angażując się w taką współpracę międzynarodową, Wielka Brytania może optymalizować swoje zasoby i zapewnić pomyślną realizację swoich projektów offshore.
Krótko mówiąc, brytyjskie oddziały konstrukcyjne Polska dla Polski i brytyjskie Polska dla Polski są tworzone w celu pomocy Warszawie w przygotowaniu się do budowy podobnych statków po zawarciu przez Wielką Brytanię i Polskę umowy o wartości 1,4 miliarda funtów. Zaopatrzenie Marynarki Wojennej RP w fregaty typu Miecznik na bazie projektu Typ 31.
Korzyści dla przemysłu brytyjskiego
W ramach umowy Wielka Brytania, konkretnie w stoczni Rosyth w Szkocji, buduje części do statków, które będą eksploatowane przez Polskę. Ponadto stocznia Rosyth buduje również sekcje statków dla Polski, co zaowocowało zwiększeniem ogólnej liczby prac w Szkocji.
To porozumienie nie tylko pozwala Wielkiej Brytanii zoptymalizować zasoby i zapewnić pomyślną realizację projektów offshore, ale także przynosi znaczące korzyści szkockiemu przemysłowi, tworząc więcej miejsc pracy i możliwości. Umowa ucieleśnia obopólne korzyści wynikające z międzynarodowej współpracy w przemyśle stoczniowym, ponieważ pobudza lokalną gospodarkę, wzmacniając jednocześnie międzynarodowe partnerstwa.
Umowa między Wielką Brytanią a Polską dotycząca budowy przez Polskę określonych części brytyjskiego okrętu i brytyjskiej fregaty przeznaczonych dla jej marynarki wojennej nie jest sprzeczna z polityką Wielkiej Brytanii, by nie budować skomplikowanych okrętów wojennych za granicą, ponieważ jest to ograniczona i strategiczna współpraca, która zachowuje pozycję Wielkiej Brytanii zdolności krajowego przemysłu stoczniowego i wzmacnia międzynarodowe partnerstwa.
Porozumienie to przynosi korzyści szkockiemu przemysłowi, tworząc więcej miejsc pracy i możliwości w stoczni Rosyth, zarówno w celu budowy dywizji stoczniowych w Wielkiej Brytanii, jak iw Polsce, pokazując obopólne korzyści wynikające z międzynarodowej współpracy stoczniowej.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu