Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Półroczny zysk Ryanaira wzrasta do 1,2 miliarda funtów przy silnym popycie na lotnictwo | Ryan Air

Ryanair odnotował rekordowy wzrost zysku o 1,4 miliarda euro (1,2 miliarda funtów) w pierwszej połowie roku obrotowego, ponieważ linia lotnicza stwierdziła, że ​​nie zauważyła spowolnienia popytu na zimowe podróże lotnicze po rekordowej liczbie pasażerów w lecie. .

Linia lotnicza zgłosiła większy ruch po wyższych cenach niż w tym samym okresie w 2019 r., przed pandemią koronawirusa, po raz pierwszy od pierwszej blokady Covid-19.

Zysk po opodatkowaniu wzrósł do 1,37 miliarda euro w ciągu sześciu miesięcy zakończonych 30 września, w porównaniu do straty 48 milionów euro w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody w tym okresie potroiły się do 6,6 mld euro, przewożąc 95,1 mln pasażerów, w porównaniu do 39,1 mln w zeszłym roku.

Linie lotnicze w całej Europie doświadczyły Wysoki popyt w ostatnich miesiącach W miarę jak kraje złagodziły epidemiczne ograniczenia dotyczące podróży, a klienci wznowili podróże samolotem do pracy i na wakacje.

Wspomniałem Ryana Air Zyski wyniosły 203 mln euro między kwietniem a czerwcemto pierwsza dochodowa wiosna od czasu pandemii, ale dyrektor generalny Michael O’Leary powiedział, że siła przyspieszenia od tamtego czasu była nieoczekiwana, a przed Bożym Narodzeniem pojawiły się „silne rezerwacje”.

Był w stanie obciążyć podróżnych o 14% więcej niż przed pandemią i powiedział, że przywróci poziom płac dla swoich załóg do poziomu sprzed pandemii 1 grudnia – cztery miesiące wcześniej niż wcześniej planowano.

O’Leary powiedział Guardianowi, że ceny biletów prawdopodobnie będą nadal rosły do ​​przyszłego roku, zapobiegając odrodzeniu się wirusa Covid lub eskalacji wojny, która uniemożliwia podróżowanie. Powiedział, że podczas gdy Ryanair rośnie, „cała konkurencja w zmniejszaniu przepustowości – Lufthansa, IAG, Air France – jest podatna na wyższe ceny ropy. Jeśli przepustowość nadal będzie spadać, ceny ponownie wzrosną o 5%-10%. „

Powiedział, że Ryanair spodziewa się dużego popytu na podróże lotnicze w Europie do 2023 roku. „Amerykanie agresywnie rezerwują rezerwacje na przyszły rok ze względu na siłę dolara i wygląda na to, że Azjaci powrócą do Europy w przyszłym roku z powodu podwyżek cen z powodu Covid ograniczenia.”

O’Leary powiedział, że niewiele jest oznak spadku liczby klientów w Wielkiej Brytanii, głównym rynku Ryanaira, zarówno ze strony klientów dbających o klimat, jak i osób zaniepokojonych sytuacją gospodarczą. Recesjaktóre według Banku Anglii już się rozpoczęło.

Ryanair nadal otrzymuje mocne rezerwacje od pasażerów z Wielkiej Brytanii i Europy, podnosząc ceny. O’Leary dodał: „Byliśmy zaskoczeni: podobnie jak wszyscy spodziewaliśmy się, że październikowe ceny biletów się opłaci, ze stagnacją, wyższymi stopami procentowymi i cenami energii. Ale nic na to nie wskazuje – mówimy o recesji, ale w zasadzie działamy na pełnych obrotach” – dodał O’Leary. …ludzie wciąż wydają”.

Powiedział, że linia lotnicza nie była zaniepokojona skutkami recesji: „Może stali się bardziej wrażliwi na ceny, ale to powoduje, że latają z Ryanairem, a nie z British Airways czy Air France”.

Jak światowi przywódcy gromadzą się w Egipcie na COP27 Konferencja klimatycznaO’Leary twierdził, że największą rzeczą, jaką rządy europejskie mogą zrobić w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez linie lotnicze, jest poprawa kontroli ruchu lotniczego w celu skrócenia odległości i czasu lotu. Jednak aktywiści i klimatolodzy od dawna to spierają. Same linie lotnicze muszą płacić wyższe podatki odzwierciedlać zanieczyszczenia, które tworzy. Ryan Air Jeden z największych zanieczyszczeń węgla w Europie.