Ryanair odnotował rekordowy wzrost zysku o 1,4 miliarda euro (1,2 miliarda funtów) w pierwszej połowie roku obrotowego, ponieważ linia lotnicza stwierdziła, że nie zauważyła spowolnienia popytu na zimowe podróże lotnicze po rekordowej liczbie pasażerów w lecie. .
Linia lotnicza zgłosiła większy ruch po wyższych cenach niż w tym samym okresie w 2019 r., przed pandemią koronawirusa, po raz pierwszy od pierwszej blokady Covid-19.
Zysk po opodatkowaniu wzrósł do 1,37 miliarda euro w ciągu sześciu miesięcy zakończonych 30 września, w porównaniu do straty 48 milionów euro w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody w tym okresie potroiły się do 6,6 mld euro, przewożąc 95,1 mln pasażerów, w porównaniu do 39,1 mln w zeszłym roku.
Linie lotnicze w całej Europie doświadczyły Wysoki popyt w ostatnich miesiącach W miarę jak kraje złagodziły epidemiczne ograniczenia dotyczące podróży, a klienci wznowili podróże samolotem do pracy i na wakacje.
Wspomniałem Ryana Air Zyski wyniosły 203 mln euro między kwietniem a czerwcemto pierwsza dochodowa wiosna od czasu pandemii, ale dyrektor generalny Michael O’Leary powiedział, że siła przyspieszenia od tamtego czasu była nieoczekiwana, a przed Bożym Narodzeniem pojawiły się „silne rezerwacje”.
Był w stanie obciążyć podróżnych o 14% więcej niż przed pandemią i powiedział, że przywróci poziom płac dla swoich załóg do poziomu sprzed pandemii 1 grudnia – cztery miesiące wcześniej niż wcześniej planowano.
O’Leary powiedział Guardianowi, że ceny biletów prawdopodobnie będą nadal rosły do przyszłego roku, zapobiegając odrodzeniu się wirusa Covid lub eskalacji wojny, która uniemożliwia podróżowanie. Powiedział, że podczas gdy Ryanair rośnie, „cała konkurencja w zmniejszaniu przepustowości – Lufthansa, IAG, Air France – jest podatna na wyższe ceny ropy. Jeśli przepustowość nadal będzie spadać, ceny ponownie wzrosną o 5%-10%. „
Powiedział, że Ryanair spodziewa się dużego popytu na podróże lotnicze w Europie do 2023 roku. „Amerykanie agresywnie rezerwują rezerwacje na przyszły rok ze względu na siłę dolara i wygląda na to, że Azjaci powrócą do Europy w przyszłym roku z powodu podwyżek cen z powodu Covid ograniczenia.”
O’Leary powiedział, że niewiele jest oznak spadku liczby klientów w Wielkiej Brytanii, głównym rynku Ryanaira, zarówno ze strony klientów dbających o klimat, jak i osób zaniepokojonych sytuacją gospodarczą. Recesjaktóre według Banku Anglii już się rozpoczęło.
Ryanair nadal otrzymuje mocne rezerwacje od pasażerów z Wielkiej Brytanii i Europy, podnosząc ceny. O’Leary dodał: „Byliśmy zaskoczeni: podobnie jak wszyscy spodziewaliśmy się, że październikowe ceny biletów się opłaci, ze stagnacją, wyższymi stopami procentowymi i cenami energii. Ale nic na to nie wskazuje – mówimy o recesji, ale w zasadzie działamy na pełnych obrotach” – dodał O’Leary. …ludzie wciąż wydają”.
Powiedział, że linia lotnicza nie była zaniepokojona skutkami recesji: „Może stali się bardziej wrażliwi na ceny, ale to powoduje, że latają z Ryanairem, a nie z British Airways czy Air France”.
Jak światowi przywódcy gromadzą się w Egipcie na COP27 Konferencja klimatycznaO’Leary twierdził, że największą rzeczą, jaką rządy europejskie mogą zrobić w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez linie lotnicze, jest poprawa kontroli ruchu lotniczego w celu skrócenia odległości i czasu lotu. Jednak aktywiści i klimatolodzy od dawna to spierają. Same linie lotnicze muszą płacić wyższe podatki odzwierciedlać zanieczyszczenia, które tworzy. Ryan Air Jeden z największych zanieczyszczeń węgla w Europie.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa