Od października nawet pół miliona najbardziej zagrożonych gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii zostało pozostawionych bez pomocy rządu w opłaceniu rachunków za energię, a około 1,3 miliona bonów na domy z przedpłaconymi licznikami zostało zgubionych, spóźnionych lub nieodebranych.
Partia Pracy powiedziała, że organizacje charytatywne i parlamentarzyści wzywają ministrów do interwencji Rząd był ostrzegany „wielokrotnie”, że ci, którzy korzystają z liczników przedpłaconych, nie otrzymują wystarczającego wsparcia.
Gospodarstwa domowe straciły szacunkową pomoc rządową w wysokości 80 milionów funtów w ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia programu, a około 1,3 miliona bonów nie zostało zrealizowanych, zgodnie z analizą Guardian danych z dodatku payPoint i Departamentu Biznesu, Energii i Przemysłu . strategia.
Wszystkie gospodarstwa domowe w Wielkiej Brytanii mają otrzymać tej zimy 400 funtów w ramach programu dopłat do rachunków za energię, który został ogłoszony przez Rishi Sunaka w Luty kiedy był konsultantem. Od czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ceny energii poszybowały w górę, napędzając inflację Najwyższy poziom od 41 latpowodując cierpienie milionów ludzi wraz z nadejściem zimnej pogody.
Rodziny, które płacą poleceniem zapłaty, będą otrzymywać kredyt na swoje konto co miesiąc od października do marca, bez konieczności robienia czegokolwiek. Ale 2 mln domów z tradycyjnymi licznikami przedpłaconymi – i zwykle najbiedniejsze gospodarstwa domowe w kraju – musi automatycznie otrzymać pocztą kupon o wartości 66 funtów od swoich dostawców, który można wykorzystać po uznaniu.
Jednak organizacje charytatywne biją na alarm, mówiąc, że wiele domów nie otrzymało bonów. Czytelnicy, którzy skontaktowali się z Guardianem, powiedzieli, że złożyli wiele próśb do swoich dostawców energii z prośbą o przesłanie kuponów, aw niektórych przypadkach wciąż czekali.
Jedna matka z Londynu powiedziała, że opóźnienie oznaczało, że nie była w stanie ogrzać swojego domu od tygodni, ponieważ pleśń rosła w sypialni jej 12-letniego syna. Inni czytelnicy w Londynie, Carlisle i Sunderland powiedzieli, że spędzali godziny na telefonach z dostawcami energii, próbując dowiedzieć się, gdzie są ich kupony. Inni mieszkający w domach podzielonych na kawalerki, każdy z własnym podlicznikiem, mówili, że oddzielne rodziny muszą dzielić jeden bon.
Według PayPoint, który obsługuje dodatkowe płatności dla około 750 000 domów i sklepów w całej Wielkiej Brytanii, jedna czwarta oczekiwanych bonów na pierwsze miesiące programu nie została odebrana. PayPoint powiedział, że październikowe zwroty wyniosły 75%, a listopadowe zwroty do 63%.
Według Manzil do gospodarstw domowych należało dostarczyć 2,1 miliona bonów Dane rządowe Opublikowane w zeszłym miesiącu. Ekstrapolacja danych PayPoint wskazuje, że 500 000 gospodarstw domowych, które powinny były skorzystać z pomocy rządowej, nie otrzymało ani nie zrealizowało swojego bonu w październiku, a 760 000 pozostało bez niego w listopadzie. W sumie od początku programu nie wykorzystano 1,3 miliona kuponów o wartości 84 milionów funtów.
Bony stracą ważność po trzech miesiącach od ich wystawienia, co oznacza, że bony październikowe stracą ważność od 3 stycznia, a bony listopadowe – 5 lutego.
Gillian Cooper, szef polityki energetycznej w Citizens Advice, powiedziała: „Obawiamy się, że osoby korzystające z liczników przedpłaconych – i którym grozi pozostawienie w zimnych, ciemnych domach, jeśli nie uzupełnią – mogą stracić swoje kupony”.
Ed Miliband, sekretarz stanu ds. zmian klimatu i zera netto, powiedział, że rząd musi wkroczyć, aby biedniejsi klienci nie płacili więcej za energię.
Rząd był wielokrotnie ostrzegany, że wiele gospodarstw domowych korzystających z liczników przedpłaconych nie otrzymuje należnej im dotacji na rachunki za energię. Jednak kolejni premierzy nie zajmowali się tą kwestią. „Wraz ze wzrostem kosztów utrzymania rząd musi definitywnie zakończyć niesprawiedliwą premię karną dla użytkowników liczników przedpłaconych, o co wielokrotnie apelowała Partia Pracy”.
Matt Copeland, szef polityki i spraw publicznych w organizacji charytatywnej National Energy Action (NEA), powiedział, że rząd został ostrzeżony, że program bonów prawdopodobnie doprowadzi do utraty wsparcia przez tysiące rodzin. „Niestety, widzieliśmy, że to nadchodzi” – powiedział. „Wiedzieliśmy z wcześniejszych doświadczeń, że tak się stanie. Nie zrobiono wystarczająco dużo, aby zapewnić nam lepszy wynik.”
Copeland powiedział, że uważa, że niektórzy ludzie, którzy korzystają z liczników przedpłaconych, mogli trzymać kupony, dopóki nie zrobiło się chłodniej. Powiedział jednak, że istnieje słaba świadomość tego programu, a klienci liczników przedpłaconych mogą być zadłużeni w firmach energetycznych, więc mogą niechętnie otwierać listy, które wyglądają jak rachunki, a tym samym je gubić.
Agencja Energii Atomowej stwierdziła, że 8,4 miliona gospodarstw domowych mogło cierpieć z powodu braku paliwa od kwietnia, kiedy rząd się złamał Gwarancja ceny energii, która określa koszt gazu i energii elektrycznej, wygasa. W swoim budżecie na listopad kanclerz Jeremy Hunt powiedział: ogłosić że gwarancja wzrośnie od kwietnia do 3000 funtów rocznie na typowy dom.
MAEA zwróciła się do rządu o sfinansowanie obniżek stałych opłat, które mają zastosowanie do liczników przedpłaconych niezależnie od ich wykorzystania. Opłaty stałe mogą kosztować około 200 GBP na gospodarstwo domowe, w zależności od regionu.
„Nadal obserwujemy wyższy wskaźnik wykorzystania bonów listopadowych niż tych wyemitowanych w październiku, mimo że wszystkie bony mają trzymiesięczny okres ważności” — powiedział Steve O’Neill, dyrektor ds. Korporacyjnych i marketingu w PayPoint. aby w pierwszej kolejności zrealizować swoje najstarsze bony, aby zmniejszyć ryzyko wygaśnięcia.” ich ważność w porównaniu z najnowszymi bonami. Jeśli ktoś, kto jest uprawniony, nie otrzymał jeszcze swojego bonu, powinien jak najszybciej skontaktować się ze swoim dostawcą energii.”
Energy UK, grupa lobbystów dostawców, doradziła klientom korzystanie z tradycyjnych liczników przedpłaconych w celu sprawdzenia zarejestrowanych danych kontaktowych i szukania kontaktów od dostawców. System nie dotyczy tych, którzy mają inteligentne liczniki przedpłacone podłączone do internetu.
Rzecznik Energy UK powiedział: „Dostawcy ciężko pracują, aby ich kupony dotarły do klientów i będą często próbować korzystać z dostępnych im kanałów i danych kontaktowych. Chociaż mogą istnieć różne powody, dla których pewna liczba kuponów nie została jeszcze wykorzystana, jesteśmy chce pomóc w podniesieniu świadomości na temat dostępnego wsparcia wśród klientów, współpracując z punktami sprzedaży, takimi jak PayPoint, poczta i grupami konsumenckimi, takimi jak Citizens Advice”.
Rzecznik departamentu biznesowego powiedział: „Wszystkie październikowe i listopadowe bony z programu Energy Bill Support Scheme miały być wysyłane przez dostawców. Jeśli klienci ich nie otrzymają lub mają trudności z ich zrealizowaniem, powinni skontaktować się z dostawcą.
„Dostawcy muszą zapewnić, że kupony dotrą do klientów do 11. dnia roboczego miesiąca, i współpracują z Post Office i PayPoint w celu złagodzenia strajków pocztowych. Klienci mogą również porozmawiać ze swoimi dostawcami, jeśli potrzebują kuponu do ponownego wystawienia.”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji