Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pojazdy elektryczne zasilane generatorami z opóźnieniem sieciowym w uruchomieniu punktu wolnego ładowania

Pojazdy elektryczne zasilane generatorami z opóźnieniem sieciowym w uruchomieniu punktu wolnego ładowania

Prezes jednej z największych firm zajmujących się ładowaniem samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii powiedział, że opóźnienia w podłączeniu do sieci energetycznej zmusiły firmę do korzystania z akumulatorów i generatorów do zasilania pojazdów.

Toddington Harper, prezes Gridserve, powiedział, że powolne połączenia z siecią oznaczają, że jego firma musi wykazać się „innowacyjnością”, wdrażając nowe, energochłonne stacje szybkiego ładowania.

Zatwierdzanie przyłączy dużej mocy do sieci elektroenergetycznej dla ładowarek może zająć lata.

Tymczasem GridServ podłączył swoje ładowarki do akumulatorów i generatorów spalających olej roślinny, aby wypełnić tę lukę, zapewniając dodatkowe zasilanie w razie potrzeby, ale po cenie wyższej niż sieć elektryczna.

„W niektórych lokalizacjach zajmuje to więcej czasu, niż byśmy chcieli. Dlatego w niektórych miejscach musieliśmy zrobić kilka kreatywnych rzeczy” – powiedział Harper.

„Tak, to jest drogie. Ale patrzymy na życie i jeśli będziemy musieli wdrożyć tego rodzaju rozwiązania na kilka miesięcy, czekając, aż pojawią się trudniejsze połączenia sieciowe, oznacza to, że możemy uzyskać strony działają i działają.”

Problemy Gridserve są najnowszym sygnałem, że duże opóźnienia w przyłączeniu do sieci elektroenergetycznej utrudniają osiągnięcie zera netto i wysiłki na rzecz wspierania większej liczby dostaw energii odnawialnej.

Octopus Energy, jeden z największych krajowych dostawców w Wielkiej Brytanii, powiedział w zeszłym tygodniu dziennikowi The Telegraph, że boryka się z opóźnieniami sięgającymi 13 lat w przyłączeniu projektów dotyczących energii odnawialnej do sieci. W rezultacie firma stwierdziła, że ​​ma trudności z zainwestowaniem 28 miliardów funtów w zielone programy.

Firmy dostarczające i zużywające duże ilości energii elektrycznej opierają się na zezwoleniach na przyłączenie z sieci krajowej, która równoważy podaż i popyt, oraz lokalnych sieci dystrybucyjnych, które zapewniają infrastrukturę naziemną.

Inni szefowie zajmujący się ładowaniem pojazdów elektrycznych są szczególnie źli z powodu powolności lokalnych operatorów w zatwierdzaniu nowych lokalizacji. Wielka Brytania składa się z mozaiki sieci dystrybucji będących własnością funduszy emerytalnych i innych inwestorów zarządzających sieciami lokalnymi, z których każda ma własną biurokrację.

READ  Operatorzy kolejowi planują zamknięcie większości kas biletowych w Anglii

Harper stwierdził, że firmy sieciowe „chciałyby pomóc”, ale „niektóre są bardziej skuteczne” w uzyskiwaniu połączeń online niż inne. Sieć jest starsza, zaprojektowana tak, aby spełniać bardziej umiarkowane wymagania.

Gridserve wprowadza na rynek ładowarki o mocy 350 kW, które po zainstalowaniu nowej generacji akumulatorów samochodowych będą w stanie zapewnić samochodowi zasilanemu akumulatorowo zasięg do 160 km po pięciominutowym ładowaniu.

Czas ładowania znacznie zbliży czas tankowania pojazdów elektrycznych do pojazdów napędzanych benzyną.

Kierowcy jadący na duże odległości lub osoby nieposiadające samochodu, w którym mogliby naładować zaparkowane samochody w ciągu nocy, korzystają z publicznych ładowarek, co dla wielu osób rozważających przejście na napęd elektryczny stanowi główny problem w postaci czasu na doładowanie.