Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pojawiają się szczegóły drugiego testu Supercars w tunelu aerodynamicznym

Pojawiają się szczegóły drugiego testu Supercars w tunelu aerodynamicznym

Samochody wyścigowe Ford Mustang i Chevrolet Camaro Gen3 są przygotowywane do wstępnych testów w tunelu aerodynamicznym Supercars w Windshear w USA. Zdjęcie: Dostarczone

Klasa ogłosiła w tym tygodniu, że przeprowadzi dodatkowy dzień testów w swoim zakładzie Windshear w USA, gdzie Chevrolet Camaro i Ford Mustang pozostają w magazynie po pierwszych trzech dniach spędzonych w tunelu aerodynamicznym w grudniu.

Według Supercars parytet aerodynamiczny został już osiągnięty, a dodatkowy dzień „skoncentrowano się wyłącznie na poprawie estetyki modyfikacji wprowadzonych w Fordzie Mustangu”.

Jak sugerowała Speedcafe w momencie ogłaszania tego ogłoszenia, trwają już prace nad rozwiązaniem nieestetycznych kołysek przymocowanych do Mustanga.

Chociaż firma Supercars nie opublikowała jeszcze szczegółów proponowanej specyfikacji pojazdu na rok 2024 (tj. nadwozia) Mustanga, film opublikowany po ostatnim dniu wstępnych, trzydniowych testów w tunelu aerodynamicznym pokazał, że do końcowych mocowań i paneli dodano pionowe mocowania. za tylne skrzydło (oprócz przywrócenia klapy noszy do tylnej krawędzi płaszczyzny skrzydła).

Przyjmuje się, że Ford i jego zespół homologacyjny, Dick Johnson Racing, zaprojektowali części, które zostaną zamontowane w samochodzie 12 stycznia, kiedy dodatkowy dzień będzie miał miejsce w tunelu aerodynamicznym.

Następnie te nowe części zostaną zweryfikowane, a VSD zostanie zablokowany.

Powód dodania szelek nie został jeszcze wyjaśniony, chociaż jedna z teorii sugeruje, że mógł to być sposób na wywołanie pewnego oporu.

Mówi się, że Mustang do jazdy po drogach jest nieco mniej „pozbawiony przyczepności” niż Camaro ze względu na nieco mniejszą powierzchnię czołową oraz kształt tylnej części pojazdu.

Aby osiągnąć równość pomiędzy obydwoma samochodami, muszą one mieć równą siłę docisku i przyczepność.

Wynajęcie tunelu aerodynamicznego, a następnie wysłanie samochodów i załogi do USA było znaczącą inwestycją firmy Supercars, a dyrektor generalny mistrzostw Shane Howard pochwalił tę inicjatywę ze względu na liczbę punktów danych, które można zmierzyć za pomocą VCAT, oraz liczbę dodatkowych przejechanych kilometrów (lub odpowiednik), który może to zrobić.

READ  Po „cudzie” wypadku samochodowego Golding marzy o powrocie Wysokich Paproci

Przedsezonowe testy kampanii na rok 2024 odbędą się na początku lutego w Winton (Southern Teams) i Queensland Raceway (Queensland Teams), a pierwszą imprezą w roku będzie Thrifty Bathurst 500 rozgrywany w dniach 23–25 lutego.