Coroczny raport organu regulacyjnego ds. mediów Ofcom analizuje, w jaki sposób dzieci wchodzą w interakcje z filmami online i mediami społecznościowymi. Badania wskazują, że niektórzy stają się coraz bardziej świadomi ilości czasu spędzanego na tych platformach.
środa 29 marca 2023 00:37, Wielka Brytania
Nowe badanie wykazało, że coraz więcej dzieci jest „dzielonych”, aby mogły oglądać wiele filmów w mediach społecznościowych jednocześnie.
Nie zadowalaj się ich niekończącymi się kanałami wyczerpujących uwagę pojedynczych klipów w aplikacjach takich jak TIK Tok I InstagramWielu młodych ludzi dzieli teraz ekrany swoich smartfonów, aby widzieć dwa lub więcej ekranów jednocześnie.
Według niektórych nawet układają filmy jeden na drugim OfcomRaport o relacjach dzieci z mediami.
W niektórych przypadkach klipy, które oglądają jednocześnie, nie mają wyraźnego połączenia.
Regulator powiedział, że nawyk wydaje się być rozwinięciem zachowania „wielokrotnego sprawdzania”, które zaobserwowano w jego poprzednich badaniach, w których dzieci zgłaszały trudności ze skupieniem się na czynności opartej na jednym ekranie naraz.
Raport Ofcom wykazał, że 96% dzieci w wieku od 3 do 17 lat ogląda filmy online.
Ponad połowa (58%) ogląda treści transmitowane na żywo, a odsetek ten wzrasta do 80% wśród osób w wieku 16-17 lat.
Rosnąca popularność krótkich filmów
Podczas gdy 9 na 10 dzieci ogląda youtubeCoraz więcej osób zwraca się teraz do platform poświęconych krótkim filmom, takich jak TikTok (53%) i YouTube snapchat (46%).
Obie aplikacje wprowadziły funkcje ograniczające ilość korzystania z aplikacji przez dzieci w obliczu obaw o nadmierny wpływ, jaki mogą mieć media społecznościowe, Snapchat daje rodzicom dostęp do ich kont.
TikTok chętnie promuje również swoje funkcje bezpieczeństwa, takie jak limity czasu korzystania z urządzenia, Ponieważ stoi w obliczu rosnącej kontroli w całym zachodnim świecie w związku z obawami dotyczącymi danych i prywatności.
Ofcom powiedział, że najpopularniejsze filmy z dziećmi mają na celu przyciągnięcie uwagi przy minimalnym wysiłku, na przykład te obiecujące „komentowanie” lub „reagowanie” na inne treści.
Jednak według raportu mniej niż jedna trzecia dzieci publikuje swoje filmy online.
Ponieważ treści w mediach społecznościowych są coraz lepiej produkowane, a influencerzy wyposażają swoje domowe studia w drogi sprzęt i oprogramowanie, młodzi ludzie stają się bardziej świadomi swojego wizerunku w Internecie.
Poprzednie badania ostrzegały, że dzieci są nadmiernie zależne Zdobądź „polubienia”, aby zwiększyć swoją samoocenę.
Czytaj więcej:
Kate Winslet mówi o przyczynie swojego niepokoju w mediach społecznościowych
To były ulubione filmy TikTok w Wielkiej Brytanii w 2022 roku
Starsze nastolatki zauważają czas przed ekranem
Ale starsze nastolatki i młodzi dorośli zaczynają zwracać większą uwagę na ilość czasu spędzanego online.
Nieco ponad połowa użytkowników w wieku 16-24 lata uważa, że spędza zbyt dużo czasu w mediach społecznościowych, co stanowi wzrost z 42% w 2021 r.
Ofcom powiedział, że częściej robią celowe przerwy w niektórych aplikacjach lub całkowicie je usuwają.
Raport jawi się jako dzielący ze strony rządu Ustawa o bezpieczeństwie w Internecie Przejeżdża przez Westminster.
Szeroko zakrojone przepisy dałyby Ofcom uprawnienia do regulowania treści internetowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa ludziom, w tym nakładania odpowiedzialności na firmy za treści na ich platformach.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji