- Pasażerka i jej rodzina mieli podróżować z lotniska Heathrow do Dubaju
- Powiedziała MailOnline Travel, że było to „traumatyczne, przerażające i przerażające doświadczenie”.
- Pasażer otrzymał zapewnienia, że posiłki orzechowe nie będą podawane
- Jednak British Airways stwierdziło: „Nie możemy zagwarantować, że w kabinie będzie wolne od alergenów”.
- Przeczytaj więcej: Często podróżuję i oto 11 „mitów podróżniczych”… obalonych
Pasażerka British Airways czuła się „całkowicie zdruzgotana” i „chora fizycznie” po tym, jak ona i jej rodzina zostały „usunięte” z lotu, ponieważ jej syn ma silną alergię na orzechy, a w samolocie znajdował się posiłek zawierający orzechy.
Co więcej, 43-letnia pasażerka Alice Smith* (43 l.) spędziła dni na rozmowach z British Airways, aby przygotować swoją kabinę na lot 24 sierpnia z Londynu Heathrow do Dubaju tak, aby była wolna od orzechów.
Kiedy jednak pracownicy British Airways odkryli, że posiłek z nerkowców został dostarczony do kuchni w celu podania posiłku, Smith twierdzi, że zamiast dania z orzechami postanowili zabrać jej grupę z lotu. Dlatego Smith – która przyrzekła sobie, że nigdy więcej nie będzie latać liniami British Airways – opuściła pokład wraz ze swoim mężem, z którym była od 50 lat, rodzicami w podeszłym wieku w wieku 73 i 74 lat oraz dwójką dzieci w wieku 14 i 18 lat.
Dopiero następnego dnia wysłano ich na kolejny lot do Dubaju. Podczas alternatywnego lotu Smith, jej mąż i ich dzieci zostali przeniesieni do miejsc ekonomicznych, pomimo płacenia za miejsce w klasie ekonomicznej premium, którą BA reklamowała jako World Traveller Plus. Jednak starsi rodzice Smitha zostali przeniesieni z klasy ekonomicznej premium do klasy biznes.
W wyniku katastrofy rodzina straciła cały dzień z 10-dniowej wycieczki do Dubaju, która została zarezerwowana – wraz z lotami – za pośrednictwem BA Holidays.
Aby to zrekompensować, do ich podróży dodano dodatkowy dzień „za darmo”.
Święta te były wyjątkowe dla rodziny, ponieważ była to pierwsza podróż starszego ojca Smitha po operacji serca. Znajoma poleciła Smith do BA Holidays i wydała 15 500 funtów na pakiet ucieczkowy, a więcej na bilety ekonomiczne premium, aby zapewnić ojcu komfort.
14-letni syn Smitha jest uczulony na wszystkie rodzaje orzechów – w tym orzechy takie jak orzechy nerkowca – i musi mieć przy sobie awaryjny długopis z adrenaliną na wypadek reakcji alergicznej.
Samozatrudniona matka dwójki dzieci po raz pierwszy skontaktowała się z British Airways w sprawie poważnych alergii syna 12 sierpnia – prawie dwa tygodnie przed planowanym odlotem.
Smith zdaje sobie sprawę, że linia lotnicza nie może zagwarantować środowiska całkowicie wolnego od orzechów, tak jak ma to miejsce w rzeczywistości Kraje lokalizacjiTwierdzi jednak, że powiedziano jej, że w jej kabinie nie będzie żadnych dań z orzechów. Ona mówi: Jesteśmy [were] Linie British Airways kilkakrotnie potwierdzały, że w naszej kabinie nie będą podawane orzechy, a przed startem ogłoszono kilka komunikatów.
Kiedy sześcioosobowa rodzina przybyła na lotnisko, aby odprawić się na lot BA107, ponownie zapewniono ją, że w kabinie nie będą podawane żadne orzechy – twierdzi Smith.
Później weszli na pokład A380 wcześniej, aby tak jak zwykle „wyczyścić i zdezynfekować obszar” wokół swoich siedzeń – wyjaśnia Smith. Kiedy rozmawiała z załogą samolotu o alergiach syna, powiedzieli jej, że „wiedzą o tym wszystko” i że wcześniej tego samego dnia odbyli spotkanie, podczas którego omówili środki ostrożności, jakie mają podjąć – mówi Smith.
Kontynuuje:[The crew] Następnie wydał pięć oddzielnych ogłoszeń [to fellow passengers] Do „Proszę powstrzymać się od jedzenia lub otwierania jakichkolwiek orzechów lub produktów orzechowych, ponieważ na pokładzie znajduje się młoda osoba, która ma poważną alergię na orzechy”.
Smith był pod wrażeniem licznych reklam i stwierdził, że „wszystko wygląda dobrze”. „Ludzie podawali załodze orzechy i pytali: «Och, mam trochę, czy możesz mi je wziąć?»”. Pasażerowie byli cudowni, mówi o swoich współpasażerach.
Byliśmy całkowicie pewni siebie, absolutnie pewni siebie. [We were] Dosłownie siedzę, gotowy do startu.
Jednak sytuacja przybrała inny obrót, gdy dostarczono ich menu „do”. [her] Horror obejmuje krewetki z mączką z nerkowców.
„To, co wydarzyło się w ciągu następnej godziny, zszokowało całą naszą rodzinę i nie chciało odpuścić” – mówi Smith.
Mówi, że „płakała i była zaniepokojona” i powiadomiła załogę o daniu z orzechów włoskich w menu.
Smith twierdzi, że początkowo powiedziano jej, że danie z orzechów nerkowca zostanie wymienione. Następnie na pokład samolotu weszło trzech pracowników naziemnych, a Smith powiedziano, że zdecydowano, że „najlepiej” będzie, jeśli jej rodzina opuści samolot – dodała.
To było po prostu najbardziej szokujące, okropne, okropne doświadczenie
„Niektóre” – zauważa. [the crew] Byli bardzo zdenerwowani i byli mili… Nie wiem, kto podjął decyzję o usunięciu łóżek [instead of] Małe pudełko z jedzeniem.
„W tym momencie trząsłem się, czułem się bardzo zastraszony i prześladowany… Wyjaśniłem, że byli z nami moi starsi rodzice, a było nas sześcioro” – twierdzi Smith. Zauważyła także, że wielokrotnie otrzymywali zapewnienia, że w kabinie nie będą podawane orzechy, jednak bezskutecznie, gdyż poproszono ich o opuszczenie samolotu – twierdziła.
„Nie potrafię opisać szoku i przerażenia, jakie wywołało to uczucie… Ciągle myślałam: «To nie może się dziać»” – przyznaje. Nasze torby zostały usunięte [were] Ja i moja rodzina wyjechaliśmy [was] zmartwiony.
„Byłem zalany łzami”.
Twierdziła, że jej współpasażerowie na pokładzie „byli zniesmaczeni i mówili, jakie to było okropne… Nikt nie mógł w to uwierzyć”.
Smith i jej rodzina twierdzą, że resztę dnia spędzili w hali przylotów z przedstawicielami zespołu obsługi klienta British Airways, próbując zorganizować nowy lot do Dubaju. Ostatecznie udało się zorganizować lot na następny dzień.
Twierdziła, że rodzinie zapewniono wodę, ale nie zapewniono jej bonów żywnościowych ani hotelu na nocleg, co BA kwestionuje.
Smith twierdzi, że nie mieli innego wyjścia, jak tylko wrócić do domu w Berkshire przed lotem zastępczym następnego dnia i zapłacić za taksówkę tam i z powrotem.
Podczas kolejnej podróży do Dubaju nie było problemów z orzechami.
„Wakacje, na które czekaliśmy z niecierpliwością” – mówi Smith [was] destrukcyjny. Traktowanie, jakie otrzymaliśmy, było przerażające. Stres dotknął nas wszystkich.
Nie mieliśmy żadnego wytłumaczenia na to, co nam zrobili i nie mieliśmy wyrzutów sumienia [has been] Jest pokazane.’
Planuje ostatecznie wystąpić o odszkodowanie do British Airways, ale twierdzi, że obecnie przeżywa „tak traumę” z powodu tego doświadczenia, że nie może dochodzić roszczenia.
„To było najbardziej szokujące, przerażające i okropne doświadczenie” – mówi Smith. „Po nim poczułam się fizycznie chora. Nigdy więcej z nimi nie będę podróżować. Nigdy. To było traumatyczne”.
Oświadczenie Biblioteki Aleksandryjskiej kwestionuje pewne aspekty relacji Smitha. „Bezpieczeństwo i dobro naszych klientów jest zawsze naszym priorytetem, dlatego podczas każdego obsługiwanego lotu postępujemy zgodnie z zaleceniami Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) dla pasażerów wrażliwych na alergeny” – mówi.
„Wyraźnie stwierdzamy to we własnym zakresie Opublikowana politykaoraz całą korespondencję z klientami, dlatego nigdy nie możemy zagwarantować, że kabina będzie wolna od alergenów. Nasze załogi ciężko pracują, aby zmniejszyć ryzyko, umożliwiając klientom wcześniejsze wejście na pokład w celu dodatkowego czyszczenia, wydając wszystkim pasażerom powiadomienia o alergiach i ograniczając podawanie orzeszków ziemnych.
„W tym przypadku nasze zespoły ciężko pracowały, aby znaleźć rozwiązania problemów pojawiających się, gdy klienci zdecydowali się nie podróżować tego dnia, w związku z czym zaoferowaliśmy pobyt w hotelu na jedną noc, ten sam lot następnego dnia oraz bezpłatne przedłużenie wakacji rodzinnych”.
the Witryna internetowa Biblioteki Aleksandryjskiej „Nie możemy zagwarantować, że w kabinie będzie wolne od alergenów ani uniemożliwić innym pasażerom wnoszenia na pokład własnego jedzenia” – mówi. Posiłki zawierające orzechy mogą być nadal podawane w całym samolocie, a przekąski z orzechów mogą być nadal podawane w innych kabinach, w zależności od typu samolotu.
Organizacja pożytku publicznego Alergie w Wielkiej Brytanii Mówi, że „ważne jest, aby personel linii lotniczych był przy każdej okazji informowany o alergiach pokarmowych”, chociaż zaznacza, że „poszczególne linie lotnicze będą miały własne zasady postępowania w przypadku alergii pokarmowych, które będą się różnić w zależności od przewoźnika”.
„Nie ma jeszcze przepisów określających najlepsze praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb podróżnych cierpiących na alergie pokarmowe” – dodaje.
*Nazwa tematu została zmieniona.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa