Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Plany zamknięcia kas biletowych w Anglii idą za daleko i za szybko dla transportu kolejowego, uważają parlamentarzyści

Plany zamknięcia kas biletowych w Anglii idą za daleko i za szybko dla transportu kolejowego, uważają parlamentarzyści

Plany zamknięcia kas biletowych w Anglii są zbyt daleko idące, zbyt szybkie i zbyt radykalne, aby można je było wdrożyć bez uprzedniego wypróbowania ich, powiedzieli ministrowi kolei parlamentarzyści.

Komisja ds. transportu, Hugh Merriman, stwierdziła, że ​​niedopuszczalny jest brak dowodów na skumulowany wpływ planowanych zamknięć, które grożą wykluczeniem niektórych pasażerów, w tym osób niepełnosprawnych, z korzystania z kolei.

Komisja Powiedział w wiadomości Zarówno Departament Transportu (DfT), jak i Rail Delivery Group, która reprezentuje przedsiębiorstwa obsługujące pociągi, nie przedstawiły niedawnego badania zawierającego jakiekolwiek szczegółowe informacje na temat rodzajów pasażerów korzystających z kas biletowych.

Posłowie stwierdzili, że pozostawili działaczom kampanii „znaczną pracę detektywistyczną”, aby sprawdzić, czy twierdzenia operatorów są sprzeczne ze szczegółami propozycji.

„Nie wydaje się możliwe dokładne oszacowanie, ilu z tych pasażerów będzie mogło kontynuować zakup biletów bez przychodzenia do kasy biletowej” – napisano w piśmie.

„Dlatego uważamy, że propozycje przedstawione przez przewoźników kolejowych w ramach niniejszych konsultacji idą zbyt daleko i zbyt szybko w kierunku sytuacji, która może skutkować wykluczeniem części pasażerów z kolei.

„Należy co najmniej radykalne zmiany przeprowadzić ostrożnie w ograniczonych obszarach, a przed ich wprowadzeniem ocenić ich wpływ na wszystkich pasażerów. Pozwoliłoby to na właściwe zrozumienie alternatywnych propozycji, które obecnie są bardzo niejasne.”

Przewoźnicy kolejowi ogłosili w lipcu ubiegłego roku, że zamierzają zamknąć w ciągu trzech lat prawie wszystkie z pozostałych 1007 urzędów, z wyjątkiem tych na najbardziej ruchliwych stacjach, w ramach wysiłków na rzecz „modernizacji kolei”. Jednak rząd naciskał na to posunięcie, aby zaoszczędzić koszty.

Członkowie komisji ds. transportu stwierdzili, że zdają sobie sprawę, że sposób, w jaki większość pasażerów wchodzi w interakcję z kasami biletowymi, zmienił się radykalnie w ostatnich latach w związku ze wzrostem sprzedaży online, dlatego „logiczne jest rozważenie, w jaki sposób można by w odpowiedzi inaczej przydzielić zasoby”.

READ  Najważniejsze wydarzenia w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce w przyszłym tygodniu

Dodali jednak, że takie podejście niekoniecznie było wystarczające, aby „chronić potrzeby mniejszości pasażerów”, którzy „mają uzasadnione obawy co do tego, czy zamknięcie kas biletowych pozbawi ich potrzebnego wsparcia – czy to w zakresie sprzedaży biletów, informacji, bezpieczeństwa czy dostępu pomoc –” Podróżuj swobodnie i niezawodnie koleją tak samo jak ktokolwiek inny.

Rzecznik DfT powiedział: „Chociaż są to propozycje branżowe, Zawsze wyrażaliśmy jasno, że branża musi zadbać o utrzymanie jakości usług świadczonych pasażerom na wysokim poziomie.

„Konsultacje społeczne zostały już zakończone i niezależni przedstawiciele pasażerów wkrótce dokonają przeglądu odpowiedzi z przedsiębiorstwami obsługującymi pociągi”.