Plany zamknięcia kas biletowych w Anglii są zbyt daleko idące, zbyt szybkie i zbyt radykalne, aby można je było wdrożyć bez uprzedniego wypróbowania ich, powiedzieli ministrowi kolei parlamentarzyści.
Komisja ds. transportu, Hugh Merriman, stwierdziła, że niedopuszczalny jest brak dowodów na skumulowany wpływ planowanych zamknięć, które grożą wykluczeniem niektórych pasażerów, w tym osób niepełnosprawnych, z korzystania z kolei.
Komisja Powiedział w wiadomości Zarówno Departament Transportu (DfT), jak i Rail Delivery Group, która reprezentuje przedsiębiorstwa obsługujące pociągi, nie przedstawiły niedawnego badania zawierającego jakiekolwiek szczegółowe informacje na temat rodzajów pasażerów korzystających z kas biletowych.
Posłowie stwierdzili, że pozostawili działaczom kampanii „znaczną pracę detektywistyczną”, aby sprawdzić, czy twierdzenia operatorów są sprzeczne ze szczegółami propozycji.
„Nie wydaje się możliwe dokładne oszacowanie, ilu z tych pasażerów będzie mogło kontynuować zakup biletów bez przychodzenia do kasy biletowej” – napisano w piśmie.
„Dlatego uważamy, że propozycje przedstawione przez przewoźników kolejowych w ramach niniejszych konsultacji idą zbyt daleko i zbyt szybko w kierunku sytuacji, która może skutkować wykluczeniem części pasażerów z kolei.
„Należy co najmniej radykalne zmiany przeprowadzić ostrożnie w ograniczonych obszarach, a przed ich wprowadzeniem ocenić ich wpływ na wszystkich pasażerów. Pozwoliłoby to na właściwe zrozumienie alternatywnych propozycji, które obecnie są bardzo niejasne.”
Przewoźnicy kolejowi ogłosili w lipcu ubiegłego roku, że zamierzają zamknąć w ciągu trzech lat prawie wszystkie z pozostałych 1007 urzędów, z wyjątkiem tych na najbardziej ruchliwych stacjach, w ramach wysiłków na rzecz „modernizacji kolei”. Jednak rząd naciskał na to posunięcie, aby zaoszczędzić koszty.
Członkowie komisji ds. transportu stwierdzili, że zdają sobie sprawę, że sposób, w jaki większość pasażerów wchodzi w interakcję z kasami biletowymi, zmienił się radykalnie w ostatnich latach w związku ze wzrostem sprzedaży online, dlatego „logiczne jest rozważenie, w jaki sposób można by w odpowiedzi inaczej przydzielić zasoby”.
Dodali jednak, że takie podejście niekoniecznie było wystarczające, aby „chronić potrzeby mniejszości pasażerów”, którzy „mają uzasadnione obawy co do tego, czy zamknięcie kas biletowych pozbawi ich potrzebnego wsparcia – czy to w zakresie sprzedaży biletów, informacji, bezpieczeństwa czy dostępu pomoc –” Podróżuj swobodnie i niezawodnie koleją tak samo jak ktokolwiek inny.
Rzecznik DfT powiedział: „Chociaż są to propozycje branżowe, Zawsze wyrażaliśmy jasno, że branża musi zadbać o utrzymanie jakości usług świadczonych pasażerom na wysokim poziomie.
„Konsultacje społeczne zostały już zakończone i niezależni przedstawiciele pasażerów wkrótce dokonają przeglądu odpowiedzi z przedsiębiorstwami obsługującymi pociągi”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji