Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Plany Rolls-Royce’a dotyczące małych elektrowni jądrowych poczyniły ważny krok naprzód

Plany Rolls-Royce’a dotyczące małych elektrowni jądrowych poczyniły ważny krok naprzód

Nadzieje Rolls-Royce’a na budowę małych elektrowni jądrowych zrobiły ważny krok naprzód po tym, jak sekretarz ds. biznesu Kwasi Kwarting poprosił rządowe organy regulacyjne o ocenę ich projektów.

Rolls-Royce Zebrano około 500 milionów funtów Opracowanie małych reaktorów modułowych (SMR), które mogą pomóc w zmniejszeniu zależności Wielkiej Brytanii od energii elektrycznej wytwarzanej z paliw kopalnych.

Wygrał inwestycje z Kataru. Francuska dynastia naftowa miliarderów z rodziny Perodo, która dorobiła się fortuny na prywatnej firmie naftowej Perenco i amerykańskim gigantze nuklearnym Exelon Generation. Otrzymała również 210 milionów funtów z funduszy podatników na rozwój projektu.

Rolls ma na celu opracowanie reaktora, który w dużej mierze może być wytwarzany w fabryce. Stworzenie ich setek znacznie obniży koszty rozwoju, a także sprawi, że będą bardziej elastyczne i przystępne cenowo.

Konwencjonalne elektrownie jądrowe są często budowane według niestandardowych projektów, zgodnie z lokalnymi przepisami i regulacjami, i są produkowane na miejscu. Prowadziło to często do wyższych kosztów, co z kolei utrudnia finansowanie ich prywatnie, a mniej zamożne kraje mogą sobie na nie pozwolić.

Projekt Rollsa wejdzie teraz w ogólny proces oceny projektu w Urzędzie Regulacji Jądrowych oraz Agencji Środowiska i Zasobów Naturalnych Walii.

Wejście w ten proces było kolejnym kamieniem milowym w realizacji celu, jakim było rozmieszczenie floty małych reaktorów jądrowych, które mogą wytwarzać przystępną cenowo, niskoemisyjną energię elektryczną, powiedział Tom Samson, dyrektor generalny Rolls-Royce SMR.

„Proces regulacyjny w Wielkiej Brytanii jest uznawany i szanowany na arenie międzynarodowej. Z zadowoleniem przyjmujemy badanie i wyzwanie, które wiąże się z oceną projektu naszej elektrowni jądrowej.

Rolls będzie potrzebował setek milionów funtów na ukończenie badań, testów i zaprojektowanie proponowanych elektrowni.

Chce rozpocząć produkcję elektrowni na początku lat 30. XX wieku i pobiera około 1,8 miliarda funtów za 470 megawatów, co wygeneruje energię wystarczającą do zasilenia miasta wielkości Sheffield.

READ  RAC zatrzasnął „dziwną” modernizację Somerset Road

Chociaż tylko rozmiar siedmiu Następna fabryka Hinkley Point C W Somerset to dwunasta część kosztów tego projektu.

Mniejszy rozmiar sprawia, że ​​można go również używać w częściach starszych elektrowni jądrowych w Wielkiej Brytanii, które mają już dostęp do sieci elektrycznej oraz paliw transportowych i odpadów.

Pan Kwarteng powiedział: „To ważny krok w ustanowieniu SMR. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać plan Rollsa z początkową kwotą 210 milionów funtów na rozwój ich projektu.”

Jest to również ważny krok w rozwoju brytyjskiego przemysłu jądrowego, który ucierpiał z powodu przekroczenia kosztów przez Hinkley Point C. W ciągu ostatnich pięciu lat kwota projektu wzrosła o prawie 5 miliardów funtów.

Organ handlowy Stowarzyszenia Przemysłu Jądrowego powiedział: „Jest to ważny krok naprzód dla brytyjskiej technologii jądrowej. Wielka Brytania potrzebuje Rolls-Royce SMR, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo energetyczne i zmniejszyć naszą zależność od gazu w miarę zbliżania się do zera netto.

„SMR może również odegrać zasadniczą rolę w zwiększaniu zdolności przemysłowych Wielkiej Brytanii, tworzeniu dziesiątek tysięcy miejsc pracy, rewitalizacji bazy umiejętności jądrowych i promowaniu ekologicznego ożywienia gospodarczego”.