Nadzieje Rolls-Royce’a na budowę małych elektrowni jądrowych zrobiły ważny krok naprzód po tym, jak sekretarz ds. biznesu Kwasi Kwarting poprosił rządowe organy regulacyjne o ocenę ich projektów.
Rolls-Royce Zebrano około 500 milionów funtów Opracowanie małych reaktorów modułowych (SMR), które mogą pomóc w zmniejszeniu zależności Wielkiej Brytanii od energii elektrycznej wytwarzanej z paliw kopalnych.
Wygrał inwestycje z Kataru. Francuska dynastia naftowa miliarderów z rodziny Perodo, która dorobiła się fortuny na prywatnej firmie naftowej Perenco i amerykańskim gigantze nuklearnym Exelon Generation. Otrzymała również 210 milionów funtów z funduszy podatników na rozwój projektu.
Rolls ma na celu opracowanie reaktora, który w dużej mierze może być wytwarzany w fabryce. Stworzenie ich setek znacznie obniży koszty rozwoju, a także sprawi, że będą bardziej elastyczne i przystępne cenowo.
Konwencjonalne elektrownie jądrowe są często budowane według niestandardowych projektów, zgodnie z lokalnymi przepisami i regulacjami, i są produkowane na miejscu. Prowadziło to często do wyższych kosztów, co z kolei utrudnia finansowanie ich prywatnie, a mniej zamożne kraje mogą sobie na nie pozwolić.
Projekt Rollsa wejdzie teraz w ogólny proces oceny projektu w Urzędzie Regulacji Jądrowych oraz Agencji Środowiska i Zasobów Naturalnych Walii.
Wejście w ten proces było kolejnym kamieniem milowym w realizacji celu, jakim było rozmieszczenie floty małych reaktorów jądrowych, które mogą wytwarzać przystępną cenowo, niskoemisyjną energię elektryczną, powiedział Tom Samson, dyrektor generalny Rolls-Royce SMR.
„Proces regulacyjny w Wielkiej Brytanii jest uznawany i szanowany na arenie międzynarodowej. Z zadowoleniem przyjmujemy badanie i wyzwanie, które wiąże się z oceną projektu naszej elektrowni jądrowej.
Rolls będzie potrzebował setek milionów funtów na ukończenie badań, testów i zaprojektowanie proponowanych elektrowni.
Chce rozpocząć produkcję elektrowni na początku lat 30. XX wieku i pobiera około 1,8 miliarda funtów za 470 megawatów, co wygeneruje energię wystarczającą do zasilenia miasta wielkości Sheffield.
Chociaż tylko rozmiar siedmiu Następna fabryka Hinkley Point C W Somerset to dwunasta część kosztów tego projektu.
Mniejszy rozmiar sprawia, że można go również używać w częściach starszych elektrowni jądrowych w Wielkiej Brytanii, które mają już dostęp do sieci elektrycznej oraz paliw transportowych i odpadów.
Pan Kwarteng powiedział: „To ważny krok w ustanowieniu SMR. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać plan Rollsa z początkową kwotą 210 milionów funtów na rozwój ich projektu.”
Jest to również ważny krok w rozwoju brytyjskiego przemysłu jądrowego, który ucierpiał z powodu przekroczenia kosztów przez Hinkley Point C. W ciągu ostatnich pięciu lat kwota projektu wzrosła o prawie 5 miliardów funtów.
Organ handlowy Stowarzyszenia Przemysłu Jądrowego powiedział: „Jest to ważny krok naprzód dla brytyjskiej technologii jądrowej. Wielka Brytania potrzebuje Rolls-Royce SMR, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo energetyczne i zmniejszyć naszą zależność od gazu w miarę zbliżania się do zera netto.
„SMR może również odegrać zasadniczą rolę w zwiększaniu zdolności przemysłowych Wielkiej Brytanii, tworzeniu dziesiątek tysięcy miejsc pracy, rewitalizacji bazy umiejętności jądrowych i promowaniu ekologicznego ożywienia gospodarczego”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji