Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Plan podwojenia mocy rowerów elektrycznych budzi strach przed pożarem

Plan podwojenia mocy rowerów elektrycznych budzi strach przed pożarem

  • Napisane przez Toma Espinera, Katie Austin i Toma Singletona
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, Londyńska Straż Pożarna

Skomentuj zdjęcie,

Kierowca dostawczy z północnego Londynu odniósł zmieniające życie obrażenia, gdy jego rower elektryczny zapalił się podczas transportu

Rządowy plan podwojenia maksymalnej dopuszczalnej mocy rowerów elektrycznych wywołał ostrzeżenia, że ​​może to zwiększyć ryzyko poważnych pożarów akumulatorów i innych obrażeń.

Rząd oświadczył, że chce uatrakcyjnić rower elektryczny.

Krytycy twierdzą jednak, że plany stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Londyńska straż pożarna oświadczyła, że ​​wspiera ekologiczny transport, ale określiła pożary baterii litowych jako „najszybciej rosnący trend pożarowy w Londynie”.

Charlie Pugsley, zastępca komisarza ds. bezpieczeństwa przeciwpożarowego, powiedział: „Poważne obawy budzi ryzyko poważniejszych pożarów akumulatorów ze względu na mocniejsze modele, które podkreślono w konsultacjach”.

„Niespełniające norm akumulatory do rowerów elektrycznych już powodują niszczycielskie pożary w całym kraju” – stwierdziła grupa prowadząca kampanię Electricity First.

Dodała, że ​​przedstawiciele powinni skupić się na zapewnieniu bezpieczeństwa istniejących baterii.

Obecnie silniki do rowerów elektrycznych – czyli cykle pedałów wspomaganych elektrycznie (EAPC), jak są one oficjalnie nazywane – nie mogą przekraczać 250 watów.

Rząd chce zwiększyć tę moc do 500 watów w Anglii, Szkocji i Walii.

Konsultuje również w sprawie zwiększenia maksymalnej prędkości, z jaką użytkownicy rowerów elektrycznych z przepustnicą mogą podróżować do 25,5 mil na godzinę z 3,73 mil na godzinę.

W swoim dokumencie konsultacyjnym rząd przyznał, że wyższe prędkości i większa siła mogą zwiększyć ryzyko drogowe, w tym kolizje.

Może to sprawić, że pożary akumulatorów staną się bardziej niebezpieczne, zwiększając ryzyko manipulacji – dodała.

Powiedziała jednak, że większa moc może również zmniejszyć motywację ludzi do majsterkowania przy rowerach, co jest obecnie jednym z problemów przyczyniających się do problemów z bezpieczeństwem rowerów elektrycznych.

Rząd stwierdził, że zwiększenie mocy rowerów elektrycznych może również zachęcić użytkowników do korzystania z większej liczby rowerów dostawczych, zmniejszając zatory i zanieczyszczenie powietrza, a jednocześnie czyniąc jazdę łatwiejszą i bardziej kuszącą dla użytkowników.

Ale Volt, producent rowerów elektrycznych, stwierdził, że plan zwiększenia mocy „przyciągnie niebezpieczne akumulatory i potencjalnie zachęci użytkowników do manipulacji przy nich”.

James Metcalf, dyrektor zarządzający Volta, powiedział, że prawodawcy „nie zrozumieli, czego naprawdę potrzebuje nasza branża”.

„To nasza infrastruktura pozostaje w tyle, a nie technologia stosowana w rowerach elektrycznych” – powiedział. „Ministrowie muszą podjąć działania, aby zbudować więcej ścieżek rowerowych i zwiększyć zachęty na rzecz zrównoważonego transportu”.

Brytyjska Grupa Kampanii Rowerowej stwierdziła, że ​​głównym powodem, dla którego coraz więcej osób nie korzysta z roweru, jest brak poczucia bezpieczeństwa na drogach.

Ostrzegł, że propozycje stwarzają „poważne ryzyko dla bezpieczeństwa pieszych i innych rowerzystów”.

„Znacznie zwiększona moc będzie oznaczać większe przyspieszenie i znacznie cięższe motocykle, czego naprawdę się obawiamy” – powiedziała Sarah McMonagle, dyrektor ds. spraw zewnętrznych w UK Cycling Association.

Powiedziała, że ​​rząd powinien inwestować w lepszą infrastrukturę rowerową i zapewniać pomoc finansową osobom, które jej potrzebują, aby jeździć na rowerze.

W zeszłym roku w Londynie w pożarach, które prawdopodobnie spowodowały baterie litowe do rowerów elektrycznych, zginęły trzy osoby.

W ostatnich tygodniach w centrum uwagi znalazło się ryzyko pożarów rowerów elektrycznych, a jeden z kierowców dostawczych powiedział BBC, że ze względu na rosnące ceny niezawodnych rowerów elektrycznych ludzie będą kupować „tańsze, mniej niezawodne i często niebezpieczne akumulatory”.

Stowarzyszenie Cycling Association, które reprezentuje brytyjską branżę rowerową, wyraziło obawy, że propozycje mogą legitymizować manipulowanie rowerami elektrycznymi w celu zwiększenia ich mocy – przy czym potencjalnie większa moc może prowadzić do „niezwykle poważnych konsekwencji dla bezpieczeństwa pożarowego”.

Powiedziała również, że obawia się, że zmiany doprowadzą do wezwań do wprowadzenia przepisów dla tego sektora „na wzór hulajnóg” – takich jak obowiązkowe ubezpieczenie, rejestracja i kaski – co może sprawić, że rowery elektryczne będą „znacznie mniej atrakcyjne” dla ludzi.

Rząd oświadczył, że wykorzysta wszelkie informacje zwrotne otrzymane w ramach konsultacji, aby rozważyć, w jaki sposób ograniczyć ryzyko.

Rzecznik rządu powiedział: „Rozpoczynamy te konsultacje, aby zebrać opinie na temat bezpiecznego zwiększenia mocy dla niektórych użytkowników, w tym osób mających problemy z poruszaniem się i operatorów rowerów elektrycznych. Bezpieczeństwo jest zawsze w centrum wszelkich decyzji podejmowanych dotyczących rowerów elektrycznych i rowerów Wyniki konsultacji zostaną opublikowane po ich zamknięciu.

Konsultacje zakończą się 25 kwietnia 2024 roku.