Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pilot, który przeżył Seaworld, nie pamięta wezwania „taksówki”.

Pilot, który przeżył Seaworld, nie pamięta wezwania „taksówki”.

Wstępny raport Australijskiego Biura Bezpieczeństwa Transportu (ATSB) ujawnił dziś momenty poprzedzające śmiertelną katastrofę na Gold Coast między dwoma helikopterami widokowymi.

„ATSB opublikowało ten wstępny raport szczegółowo opisujący okoliczności tego tragicznego wypadku, tak jak je obecnie rozumiemy, ale ważne jest, aby podkreślić, że nie doszliśmy jeszcze do wniosków” – powiedział główny komisarz ATSB Angus Mitchell.

Do kolizji doszło około 120 stóp nad poziomem gruntu w pobliżu pasa startowego Seaworld w Queensland, około godziny 14:00 czasu lokalnego 2 stycznia.

Dwa helikoptery zostały całkowicie zniszczone, a drugi poważnie uszkodzony.

W tragedii zginęły cztery osoby, sześć zostało ciężko rannych, a cztery inne odniosły lekkie obrażenia.

Faktyczne informacje wyszczególnione w tym raporcie pochodzą z wywiadów z osobami, które przeżyły katastrofę, w tym z ocalałym pilotem, pasażerami i świadkami; analiza nagrań wideo i zdjęć zrobionych przez pasażerów na pokładzie helikopterów, obserwatorów na ziemi oraz kamer monitorujących z pobliskie budynki; badanie wraku dwóch helikopterów; przegląd Nagrane rozmowy radiowe, śledzenie samolotów i dane radarowe.

Pilot, który przeżył, powiedział śledczym, że nie pamięta, jak drugi pilot wykonywał normalne wezwanie „taksówki”, ogłaszając zamiar odlotu.

„Niekoniecznie musi to oznaczać, że wezwanie taksówki nie zostało wykonane, a dochodzenie ATSB przeprowadzi szczegółową analizę charakteru wykonanych wezwań radiowych” – zauważył Mitchell.

Badacze stworzyli również model 3D widoku z fotela pilota helikoptera EC130, aby zobaczyć, jak dobrze samoloty mogą się widzieć.

Operatorowi samolotów Seaworld Helicopters grozi wielomilionowe procesy sądowe.

Nowozelandczycy Edward Swart, Marley Swart, Ryan Stenberg i Elmari Stenberg przeżyli wypadek.

Para rozmawiała w 60 Minutes w zeszłym miesiącu o tym, jak doszło do wypadku i o winie, jaką czują po przeżyciu wypadku.

Elmarie powiedziała w lutym, że wciąż wykrywa nowe kawałki włókna szklanego i węglowego osadzone w jej ciele, które powodują rozdzierający ból.

READ  Przypadki Covid-19 ze społeczności Christchurch przybyły z Auckland i Wellington, lotnisko potwierdza

„Jeśli chodzi o mnie, chcę po prostu usunąć te rzeczy z mojego ciała, ponieważ przypominają ci o dniu” – powiedziała.