Wygląda na to, że właściciele domów w Wielkiej Brytanii, którzy chcą zarejestrować się w nowej firmie energetycznej, są powstrzymywani przez największych dostawców, co może łamać ich obowiązki licencyjne.
Firmy energetyczne z „Wielkiej Piątki” informują aplikujących online o taryfy, że ze względu na niestabilny rynek energii muszą pozostać u dotychczasowych dostawców. Według regulatora branżowego Ofgem dostawcy są zobowiązani do przyjmowania nowych klientów jako warunku uzyskania licencji.
Problem pojawił się po tym, jak niektórzy konsumenci zgłosili, że nie mogą znaleźć innego dostawcy, który by ich przyjął. Niektórzy mówili, że kiedy składali wniosek o wycenę, w liście stwierdzono, że powinni pozostać z dotychczasowym dostawcą, a firma nie przedstawiła ofert.
Michael Donaghy, student i sprzedawca detaliczny, powiedział, że po przeprowadzce do nowego domu pozostał w stanie zawieszenia, nie mógł otworzyć konta na swoje nazwisko u dotychczasowego dostawcy i nie mógł zmienić dostawcy, ponieważ nikt nie odpowiadał na zamówienia online .
„Kiedy wypełniłem formularz internetowy dla bieżącego zasobu, pojawiła się wiadomość z prośbą o pozostanie przy moim obecnym dostawcy!” Powiedział. „Próbowałem zadzwonić i znalezienie numeru telefonu na stronie było zadaniem i spędziłem w sumie trzy godziny bez przechodzenia”.
W lipcu Ofgem uruchomił plan długoterminowy ”przełącz program„Aby zmiana dostawcy i dostawcy była łatwiejsza i szybsza.Celem jest zwiększenie konkurencji w sektorze energetycznym poprzez zachęcanie klientów do zakupów.
Jednak wyższe ceny energii doprowadziły do rozwiązania konkurencyjnych umów o stałej stawce, przy czym obowiązkowy pułap stawek Ofgem zwykle ustalany jest na podstawie najlepszej dostępnej taryfy. Liz Truss ustaliła, że od 1 października roczna kwota dla przeciętnego gospodarstwa domowego wzrośnie do 3549 funtów. Ogłoszony na początku tego miesiąca Zostanie obniżona do 2500 funtów na następną zimę.
Wiele witryn porównujących ceny nie oferuje już ofert umożliwiających konsumentom wybór najlepszych ofert. Jednak jednym z najczęstszych powodów, dla których klienci decydują się na zmianę, jest słaba obsługa klienta, według Martina Jamesa z witryny skarg Resolver.
„Tylko dlatego, że nie ma żadnych umów zamiany, nie oznacza to, że ludzie nie będą chcieli się zmienić” – powiedział. „Widziałem kilka naprawdę niesamowitych przykładów złej obsługi, głupich błędów i blokowania reklamacji tylko w ostatnim miesiącu”.
The Guardian próbował uzyskać taryfy od British Gas, E.ON, EDF, Moc szkockiej i Ovo Energy. Wszystkie pięć stron internetowych stwierdziło, że obecnie nie oferują ofert online i twierdziło, że klientom lepiej byłoby pozostać przy dotychczasowym dostawcy.
British Gas potwierdził na czacie online, że obecnie nie przyjmuje nowych klientów, ponieważ Ofgem odradza zmianę, podczas gdy ceny pozostają zmienne.
EDF i ScottishPower powiedziały Guardianowi, że przyjmą nowych klientów po standardowej zmiennej stawce telefonicznej, o której nie wspomniano na ich stronach internetowych. Jednak strona Kontakty EDF wymagała od klientów korzystania z zajętych linii telefonicznych tylko w nagłych wypadkach, a ScottishPower odsyłał ludzi z powrotem do witryny z powodu natężonych połączeń.
że WŁĄCZONY Rzecznik firmy powiedział: „Przy rekordowo wysokich cenach energii klientom zaleca się pozostanie przy swoich dotychczasowych dostawcach. Klienci mogą jednak zarejestrować się, aby otrzymać powiadomienie, gdy będziemy w stanie zaoferować konkurencyjne taryfy po zryczałtowanych stawkach nowym klientom. , lub mogą do nas zadzwonić, aby omówić taryfę, ich zwyczaje.
Brytyjski Jazz i Ofo nie odpowiedziały na prośby o komentarz.
Ofgem zaprzeczył twierdzeniu British Gas, jakoby doradzał klientom unikanie zmiany dostawcy. „W efekcie dostawcy muszą mieć do czynienia z nowymi klientami, gdy się z nimi kontaktują” – powiedział rzecznik firmy.
Regulator odmówił potwierdzenia, czy wiedział, że dostawcy blokują nowych klientów, ale powiedział, że zbadał firmy, które jego zdaniem mogły naruszyć jeden lub więcej warunków ich licencji.
Po tym, jak The Guardian przedstawił dowody swoich ustaleń, dodał: „Pociągamy dostawców do odpowiedzialności [accepting new customers] wykorzystując wszystkie formy wywiadu, którymi się z nami dzielimy.”
Niektóre firmy, takie jak Octopus Energy, pozwalają na rejestrację nowych klientów. Chociaż firma również odrzuca zapytania ofertowe online i radzi klientom, aby pozostali przy dotychczasowym dostawcy, podaje liczbę drobnym drukiem dla tych, którzy nadal potrzebują wyceny.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa