Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Penske zawiesza Cindrica i trzy inne osoby w związku ze skandalem związanym z oszustwami

Szef zespołu Penske, Roger Penske, został zawieszony wraz z trzema innymi osobami na kolejne dwa wyścigi za udział w skandalu związanym z oszustwami, który wstrząsnął IndyCar przed Indianapolis 500.

Penske powiedział w wywiadzie dla The Associated Press, że analiza przeprowadzona przez jego głównego radcę prawnego nie wykazała „niczyich złych zamiarów” i opisał incydent jako załamanie wewnętrznych procesów i nieporozumienie.

Powiedział również, że nadal jest zaangażowany w kontrolowanie zwycięzcy Indianapolis 500 Josefa Newgardena, który został pozbawiony zwycięstwa 10 marca z powodu skandalu, i aktywnie stara się przedłużyć kontrakt z dwukrotnym mistrzem IndyCar.

„Jesteśmy tą samą firmą, którą jesteśmy od 50 lat i będę trzymał głowę wysoko” – powiedział Penske AP. „To niefortunna sytuacja, a kiedy jesteś liderem, musisz podjąć działania. Zrobiliśmy to i idziemy dalej. Nie próbuję organizować konkursu popularności”.

Skandal sięga marcowego inaugurującego sezon IndyCar, który wygrała drużyna Newgardena. Sześć tygodni później seria odkryła, że ​​trzy samochody Penske były w stanie wykorzystać system oprogramowania do zwiększenia mocy podczas uruchamiania i ponownego uruchamiania, co było niezgodne z przepisami.

Tim Cindric, który nadzoruje wszystkie działania Team Penske i jest strategiem Newgarden, to pierwsze nazwisko, które ma kontakt z dwoma wyścigami, w tym Indy 500 odbywającym się w weekend z okazji Dnia Pamięci. Zawieszeni zostali także dyrektor zarządzający zespołu Ron Rosowski, inżynier Newgarden Luke Mason i główny inżynier danych Robbie Atkinson.

Penske powiedział AP, że Cindric i Roszewski „podnieśli ręce jako liderzy zespołów”, aby przyjąć odpowiedzialność za bałagan.

„Dla Rona i mnie, jako liderów tego zespołu, nie chodzi o to, co zrobiliśmy, ale o to, czego nie zrobiliśmy. Naszym obowiązkiem jest zapewnienie zespołowi i wszystkim naszym kierowcom odpowiednich procesów, aby zapewnić, że coś takiego się wydarzy. ” „To się nie dzieje” – stwierdziła Cindric w oświadczeniu. „Z tego powodu przepraszam Rogera, nasz zespół i wszystkich, którzy nas wspierają. Naszą pierwszą misją jest ochrona i wzmacnianie reputacji naszej marki oraz reputacji osób, które nas wspierają.

READ  Phil Mickelson żałuje „nieoficjalnych” komentarzy saudyjskich, gdy sponsor porzuca amerykańskiego golfistę
Kierowca zespołu Penske, Josef Newgarden (z prawej), świętuje swoje zwycięstwo wraz z właścicielem zespołu Rogerem Penske

„Pod tym względem jako naczelny dowódca poniosłem porażkę i muszę podnieść ręce i wziąć odpowiedzialność przed innymi. To zespół i na moim stanowisku jest to właściwa decyzja”.

Zarówno Ruzewski, jak i Atkinson pracowali nad samochodem Willa Powera — Ruzewski jest jego strategiem — a Power jako jedyny z trzech kierowców Penske nie został oskarżony o wykroczenie. Penske przyznał, że Bauer nie zrobił nic złego i powiedział, że zawieszenia członków jego załogi wynikały wyłącznie z ich roli w zespole. Żaden członek zespołu Scotta McLaughlina nie został ukarany. Kierowca został wcześniej pozbawiony trzeciego miejsca w marcowym wyścigu.

Zawieszenia obejmują weekendowy wyścig na torze Indianapolis Motor Speedway i Indy 500, który Penske próbuje wygrać po raz dwudziesty rekordowy.

„To wielka sprawa i ma duży wpływ na zespół i zaangażowane osoby” – Penske powiedział AP, że Indy 500 jest objęte zawieszeniem. „Rozmawiałem z nimi wszystkimi i mój cel brzmiał: jak możemy posunąć się do przodu, być konkurencyjni i wygrać? Wygrać kolejne dwa wyścigi?” „Takie uczucie towarzyszyło mi, gdy opuszczałem spotkanie”.

Zapytany, w jaki sposób Newgarden mógłby pójść do przodu i odzyskać szacunek swoich rywali, Penske powiedział: „Musi tego dokonać na torze wyścigowym. Myślę, że rozumie powagę tej sprawy i muszę go wspierać”.

Powiedział, że rozmowy w sprawie kontraktu z Newgardenem trwają, ale „zdecydowanie chcę” chcę go ponownie podpisać.

Funkcja push-to-pass jest kontrolowana przez IndyCar i jest wyłączona podczas uruchamiania i ponownego uruchamiania, gdy dodatkowe zwiększenie mocy jest nielegalne. Dwa tygodnie temu w Long Beach usterka oprogramowania spowodowała, że ​​przestało ono działać we wszystkich wpisach Penske z wyjątkiem trzech. Dochodzenie IndyCar wykazało później, że oprogramowanie było obecne podczas wyścigu otwierającego sezon, a Newgarden wykorzystał je na swoją korzyść i trzykrotnie przyznał się do winy.

READ  Zespół Tall Blacks podtrzymuje swoje nadzieje na miejsce w pierwszej 16-tce dzięki zwycięstwu nad Team Jordan w Pucharze Świata FIBA
Kierowca Team Penske, Josef Newgarden (w środku), świętuje swoje pole position z drugim w tabeli kierowcą Arrow McLaren, Pato Owardem z Meksyku (z lewej) i trzecim w kolejności kierowcą Team Penske, Scottem McLaughlinem z Nowej Zelandii.

Newgarden stwierdził, że według niego nastąpiła zmiana zasad i że połączenie P2P jest teraz legalne po ponownym uruchomieniu. McLaughlin powiedział, że nacisnął przycisk z przyzwyczajenia i nie odniósł żadnej korzyści ze zwiększenia mocy, które trwało krócej niż dwie sekundy.

McLaughlin powiedział, że użył go raz w Petersburgu, a Bauer nigdy nie używał go nielegalnie. Oprócz pozbawienia Newgardena i McLaughlina podium IndyCar ukarał trzech kierowców grzywną w wysokości 25 000 dolarów (41 686 dolarów nowozelandzkich) i odjęło im po 10 punktów.

Cindric powiedziała, że ​​oprogramowanie było nieumyślnie pozostawione w samochodach od sierpnia ubiegłego roku, kiedy zostało zainstalowane w celu przetestowania nadchodzącego silnika hybrydowego IndyCar, ale skandal wstrząsnął IndyCar, który od 29 lat nie został wyeliminowany z zawodów.

Penske był właścicielem zespołu wyścigowego IndyCar i Indianapolis Motor Speedway oraz zajmował się naprawą szkód

„Zdaję sobie sprawę z skali tego, co się stało i jego ciągłego wpływu na sport, któremu poświęciłem tyle dziesięcioleci” – powiedział Penske w oświadczeniu po ogłoszeniu sankcji. „Wszyscy w Team Penske, a także nasi fani i partnerzy biznesowi powinni wiedzieć, że przepraszam za popełnione błędy i głęboko ich żałuję”.

IndyCar twierdzi, że próbuje ustalić, dlaczego oprogramowanie nie zostało wykryte podczas kontroli podczas pierwszych trzech wyścigów sezonu.