Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pasażer niepełnosprawny pozostawiony w samolocie na lotnisku w Manchesterze na ponad dwie godziny | Manchester

Niepełnosprawny pasażer został porzucony w samolocie w Manchester Przez ponad dwie godziny, zanim musiał zadzwonić na policję, aby pomóc mu przejść kontrolę graniczną, lotnisko twierdziło, że czuje się jak „zakładnik”.

33-letni Daryl Tavernor, który cierpi na rdzeniowy zanik mięśni, wezwał do przeglądu usług lotniskowych dla osób na wózkach inwalidzkich. On i jego opiekun zostali uwięzieni w samolocie po Ryan Air Lot z Rzymu wczesnym rankiem w czwartek. Po opuszczeniu samolotu o 4.40 nad ranem czekała ich kolejna godzina oczekiwania na przekroczenie opuszczonego obszaru kontroli granicznej i przepuszczono je dopiero po wezwaniu policji.

Męka Tavernoura, która pozostawiła go „fizycznie posiniaczona i wyczerpana emocjonalnie”, nastąpiła po: Szereg podobnych problemów dla użytkowników wózków inwalidzkich na lotniskach w Wielkiej Brytanii. Powiedział, że duże opóźnienia, których doświadczają tysiące pasażerów na brytyjskich lotniskach z powodu niedoborów personelu, są zbyt częste dla osób korzystających z wózków inwalidzkich.

W rozmowie z The Guardian powiedział: „Ogólnie rzecz biorąc, dla podróżnych zasoby kadrowe na lotniskach stanowią obecnie ogromny problem, ale dla niepełnosprawnych podróżnych w Wielkiej Brytanii problem zawsze się pogarszał”.

Manchester Airport powiedział, że „przykro mi słyszeć, że pan Tavernor miał rozczarowujące doświadczenie”, ale nie przeprosił go ani nie odpowiedział na szczegółową skargę.

Lotnisko korzysta ze specjalnej usługi assistance firmy ABM. Wyraziła również swój żal, ale nie przeprosiła.

Tavernor, który pochodzi ze Stoke-on-Trent i pracuje w marketingu cyfrowym, powiedział: „Lotnisko Manchester musi przejrzeć tę umowę. Albo starają się uruchomić ją w małych ilościach i nie mogą poprawić usług ze względu na budżet, albo nie zwiększyła liczby pracowników po pandemii”.

Powiedział, że usługi dla niepełnosprawnych podróżnych na całym świecie są „lepsze niż w Wielkiej Brytanii pod względem głowy i ramion”. „Z jakiegoś powodu temu krajowi naprawdę brakuje uwagi, której potrzebuje” – dodał. Tavernor powiedział, że doświadczył podobnych wcześniejszych opóźnień, ale nie na tak długo.

READ  Ogromny wzrost rynku luksusowych lakierów do paznokci do 2027 roku

W liście reklamacyjnym skierowanym do lotniska Tavernour powiedział: „Nigdy wcześniej nie byłem tak źle traktowany i nieludzki… Teraz jestem posiniaczony i nadwyrężony kark po długim przetrzymywaniu… Jak możesz zostawić pasażera w samolocie, a potem opuścić nas bez środków, żeby dotrzeć do naszego kraju?

W zeszłym tygodniu redaktor BBC ds. bezpieczeństwa, Frank Gardner, wyraził swoją frustrację, że „ponownie” został zostawiony w samolocie Kiedy lotnisko Heathrow nie dostarczyło swojego wózka inwalidzkiego. Gardner był jednym z tych, którzy wyrazili współczucie dla Tavernor po tym, jak napisał na Twitterze: Film o jego gehennie.

Fadela Hadi, kierownik ds. polityki w niemożność Human Rights UK powiedział: „Obecna sytuacja dla wszystkich pasażerów linii lotniczych jest przerażająca, a dla osób niepełnosprawnych, które potrzebują pomocy, sytuacja jest znacznie gorsza. Wielu z nas potrzebuje pomocy, aby przejść przez lotnisko, na pokładach i poza samolotami, jesteśmy całkowicie zależny od pomocy i kiedy nie pracuje, stres i niepokój są po prostu zbyt przytłaczające.

„Lotniska nigdy nie powinny pozwalać na takie sytuacje. Zgodnie z ustawą o równości mają wyraźny obowiązek ustawowy, aby wprowadzić rozsądne poprawki dla pasażerów niepełnosprawnych, a z incydentów takich jak ten jasno wynika, że ​​tak się nie dzieje”.

Rzecznik lotniska w Manchesterze powiedział: „My i inni w naszej branży, w tym linie lotnicze, osoby zajmujące się bagażem i dostawcy pomocy, obecnie doświadczamy niedoboru personelu z powodu szybkiego tempa, w jakim podróże wracają do zdrowia po pandemii. Niestrudzenie pracujemy, aby rozwiązać ten problem, ponieważ najszybciej jak to możliwe.” .

Rzecznik ABM powiedział, że bada doświadczenie Tavenor i dodał: „Obecnie widzimy więcej pasażerów potrzebujących specjalnej pomocy niż w szczytowym momencie przed pandemią, podczas gdy cała branża nadal boryka się z wyzwaniami związanymi z zasobami”.