Mistrz NTT INDYCAR SERIES Alex Palou nieprzerwanie wywierał presję w dążeniu do trzeciego tytułu, wygrywając NTT P1 podczas Grand Prix Firestone w Monterey w sobotę na torze WeatherTech Raceway Laguna Seca.
Palo zdobył drugie pole position w sezonie i piąte w swojej karierze po najlepszym okrążeniu wynoszącym 1 minutę i 7,1465 sekundy w numerze 10 DHL Chip Ganassi Racing Honda. Palo jest drugie w klasyfikacji mistrzostw, pięć punktów za Willem Powerem, który zakwalifikował się na 15. miejscu w 12. zespole Verizon Works Penske Chevrolet.
być widzianym: Wyniki kwalifikacyjne
„To było naprawdę trudne, we wszystkich kwalifikacjach bardzo ciasno było dostać się do Fast 12, a potem do Fast Six” – powiedział Ballou. „Było naprawdę ciężko, jeśli chodzi o warunki na torze, kiedy złapał wiatr, nie można było ukończyć okrążenia, ponieważ nie było przyczepności.
„Naprawdę szczęśliwy. Samochód był dzisiaj na torze, więc jest w najlepszej pozycji, aby wyruszyć jutro”.
Relacja na żywo z wyścigu składającego się z 95 okrążeń rozpoczyna się w niedzielę o 18:00 czasu wschodniego w USA Network, Peacock i INDYCAR Radio Network. Wyścig poprzedzony jest 30-minutową rozgrzewką o godzinie 15:00 czasu wschodniego, transmitowaną na żywo w Peacock i sieci radiowej INDYCAR.
Kolumna stanowi kontynuację imponującej historii Palo na tym malowniczym torze drogowym w Północnej Kalifornii, składającym się z 11 zakrętów i o długości 2,238 mil, obejmującym słynny kompleks zakrętów „Corkscrew”. Palo wygrał ten wyścig w 2022 r., a w 2021 r. zajął drugie miejsce i trzecie w 2023 r.
Kyle Kirkwood dołączy do Palo w pierwszym rzędzie po najlepszym okrążeniu z czasem 1:07,2204 w 27. miejscu Andretti Global AutoNation Honda. Drugie miejsce startowe było najlepszym występem Kirkwooda w kwalifikacjach od czasu, gdy zdobył pole position i wyścig w kwietniu 2023 r. podczas Grand Prix Acura w Long Beach.
Felix Rosenqvist nadal współpracował z Meyerschank Racing, zajmując trzecie miejsce w kwalifikacjach z czasem 1:07,2917 w bolidzie nr 60 AutoNation/SiriusXM Honda. Colton Herta, który prowadził trening w sobotni poranek, zakwalifikował się na czwartym miejscu z czasem 1:07,2972 w Gainbridge Honda nr 26 należącej do Andretti Global i Corp Agajanian. Hertha wygrała ten wyścig w 2019 i 2021 roku.
Alexander Rossi zakwalifikował się na piątym miejscu z czasem 1:07,3594 za kierownicą nr 7 Arrow McLaren Chevrolet. Christian Lundgaard zakończył wyścig Firestone Fast Six i Row 3 z czasem 1:07,5112 za kierownicą Hy-Vee Hondy nr 45 wystawianej przez Rahal Letterman Lanigan Racing.
Pozostali trzej kierowcy z pierwszej piątki mistrzostw – trzeci Scott Dixon, czwarty Pato O’Ward i piąty Scott McLaughlin – będą starali się dotrzymać kroku Palo z czwartego i piątego rzędu startu . .
McLaughlin zakwalifikował się na siódmym miejscu w zespole Good Ranchers nr 3 Penske Chevrolet, O’Ward na dziewiątym miejscu w samochodzie nr 5 Arrow McLaren Chevrolet, a Dixon na dziesiątym miejscu w motocyklu nr 9 PNC Bank Chip Ganassi Racing Honda.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”