Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto jak działa manualna skrzynia biegów Koenigsegg CC850

Oto jak działa manualna skrzynia biegów Koenigsegg CC850

Istnieje wiele elementów, które sprawiają, że Koenigsegg CC850 jest maszyną wyjątkową, ale przekładnia jest jedną z najbardziej niesamowitych części. Skrzynia biegów ma sprzęgło, które pozwala kierowcy obsługiwać takie rzeczy, jak sześciobiegowa instrukcja obsługi. Ale jest też właz w układzie ścian, który pełni funkcję dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. wyjaśnienie inżynierskie W nowym filmie pokazuje, jak działa ta złożona konfiguracja.

Zazwyczaj manualna skrzynia biegów ma sprzęgło, które kierowca używa lewą nogą. Wciśnięcie pedału i zmiana biegów umożliwia przełączanie między biegami.

Przekładnia w CC850 ma siedem sprzęgieł, a system steruje nimi elektronicznie. Po przesunięciu dźwigni zmiany biegów technika zajmuje się obsługą pojedynczego sprzęgła. W międzyczasie obrócenie stopy na pedale zmienia sygnał na inny.

Rezultatem jest zaawansowana technologicznie wersja systemu transmisji przewodowej. Technicznie rzecz biorąc, operacja odbywa się elektronicznie, ale sprzęgło nie jest po prostu włączane lub wyłączane. Zamiast tego pedał działa jak pomocnicza jednostka hydrauliczna. Teoretycznie oznacza to, że prowadzenie CC850 jest jak zmiana każdej innej manualnej skrzyni biegów.

Pozycja D znajduje się po prawej stronie i pod biegiem wstecznym. Umieszczenie dźwigni zmiany biegów w tym miejscu spowoduje, że skrzynia biegów będzie działać jak automatyczna skrzynia biegów i będzie wykorzystywać wszystkie dziewięć biegów.

Jeśli zmienisz bieg z D na R, CC850 jedzie do tyłu bez konieczności używania sprzęgła. Ale jeśli przejdziesz z jednej z ponumerowanych pozycji do R, konieczne jest sprzęgło.

Aby dodać kolejną warstwę złożoności, ręczne przełożenia zmieniają się w zależności od ustawienia napędu. W trybie Track bieg, który będzie trzeci w trybie automatycznym, staje się zależny od pozycji pierwszego biegu. Zaletą tego jest to, że system dobiera proporcje najlepsze do warunków.

CC850 Wykorzystuje 5,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 1185 koni mechanicznych (884 kW) na gazie pompy lub 1385 KM (1033 kW) na E85. Nie ma dostępnych specyfikacji osiągów, ale samochód powinien być bardzo szybki z dużą mocą.

Po tym, jak samochód zadebiutował podczas Monterey Car Week, Koenigsegg Postanowiono zwiększyć produkcję CC850. Zamiast pierwotnego planu budowy 50, firma ogłosiła plany montażu 70 z nich.

Aby uzyskać głębszą dyskusję na temat CC850, obejrzyj ten odcinek Włóczenie się po samochodach: