Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto dlaczego Tesla Cybertruck może nigdy nie dotrzeć do Europy (AKTUALIZACJA)

Oto dlaczego Tesla Cybertruck może nigdy nie dotrzeć do Europy (AKTUALIZACJA)

Waga, nachylenie pojazdów kompaktowych i port ładowania sprawiają, że jest to trudna pigułka do przełknięcia.

Zestaw Tesla Cybertruck i flaga UE

Aktualizacja: potwierdził to Lars Moravy, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w Tesli Holandia Cybertruck prawdopodobnie nigdy nie dotrze do Europy.

„Po pierwsze, rynek pickupów w Ameryce jest ogromny, a dla Ciebie sytuacja jest inna” – Moravy powiedział TopGear. Dodał: „Po drugie: przepisy europejskie wymagają zaokrąglenia wystających części o wartości 3,2 mm. Niestety nie da się wykonać zaokrąglenia o wartości 3,2 mm na płycie ze stali nierdzewnej o średnicy 1,4 mm.”

Oryginalna historia znajduje się poniżej.

Pierwsze egzemplarze Tesli Cybertruck w wersji produkcyjnej zostały dostarczone w zeszłym tygodniu po czterech latach opóźnień, plotek i wszelkiego rodzaju dziwnych komentarzy dyrektora generalnego Elona Muska na temat platformy mediów społecznościowych X, która wydaje się być jego preferowanym sposobem komunikowania się ze światem.

Chociaż amerykańscy klienci, którzy złożyli zamówienie na w pełni elektryczny pick-up, mogą spodziewać się zakupu pojazdu elektrycznego w przyszłym roku, europejscy posiadacze rezerwacji nie powinni robić sobie nadziei.

Powodem tego jest sama specyfikacja, która – choć imponująca – może sprawić, że pierwszy w historii pickup Tesli będzie trochę zakazanym owocem na Starym Kontynencie.

READ  MCE ma na celu wygładzenie wizerunku wśród młodych wielokulturowych klientów

Dzięki mocy 845 koni mechanicznych i przyspieszeniu od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,6 sekundy Cybertruck jest szybką ciężarówką, ale także ciężką ciężarówką. Przy wadze 6843 funtów premium modelu Cyberbeast z trzema silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności około 123 kilowatogodzin (według Carwowa), Cybertruck jest po prostu zbyt ciężki, aby jeździć zwykłym samochodem. Licencje w Europie.

W tej części świata osoby posiadające tzw. prawo jazdy kategorii B (na zwykłe samochody osobowe) mogą prowadzić pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 tony, czyli 7716 funtów. Chociaż Cybertruck waży mniej niż maksymalna liczba, wynosząca 6843 funtów, nie uwzględnia ładowności wynoszącej 2500 funtów. Dodaj to, a otrzymasz 9343 funtów, czyli 4237 kg. Dzieje się tak bez uwzględnienia wagi pasażerów.

Według oficjalnego dekodera VIN przesłanego organom regulacyjnym na początku tego roku, Cybertruck ma dwie możliwe dopuszczalne masy całkowitej pojazdu (GVWR):

  • Klasa G – powyżej 3629 kg do 4082 kg. (8001–9000 funtów);
  • Kategoria H – powyżej 4082 kg do 4536 kg. (9001-10000 funtów).

Jak widać najniższa ocena jest już powyżej europejskiego limitu. Oznacza to, że w przypadku sprzedaży w Europie klient Cybertruck będzie musiał uzyskać prawo jazdy klasy C przeznaczone dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu (GVWR) przekraczającej 3,5 tony lub 7716 funtów.

Inaczej mówiąc, prawo jazdy na samochód ciężarowy. Jako Europejczyk wiem, że uzyskanie takiego prawa jazdy kosztuje więcej w porównaniu ze zwykłym prawem jazdy typu B i że mniej osób zadaje sobie trud jego uzyskania – więc dlaczego mieliby to zrobić, jeśli nie planują prowadzić ciężarówki? Dlatego nie jest idealny do samochodu, który ma być produkowany masowo i sprzedawany w dużych ilościach.

Innym czynnikiem, który może sprawić, że Cybertruck stanie się produktem wyłącznie amerykańskim, jest ograniczona atrakcyjność, jaką przez lata cieszyły się w Europie duże pickupy. Małe ciężarówki, takie jak Toyota Hilux, Mitsubishi L200 (aka Triton), Volkswagen Amarok i Ford Ranger dominują w tym segmencie na Starym Kontynencie, więc dużej ciężarówce, takiej jak Tesla, będzie trudno wyrobić sobie markę w tym segmencie. Część świata.

READ  Rezygnacja konsultantów podczas osobistych spotkań

„Pick-upy są dość małe, jeśli chodzi o przyjęcie na rynek w porównaniu z tym, co można zobaczyć na rynku amerykańskim” – powiedział Pedro Pacheco, wiceprezes ds. badań w Gartner Market Research. Interesuje się handlem.

„W przypadku Cybertrucka nie ma w Europie dużego rynku, ponieważ małe ciężarówki w ogóle nie są zbyt powszechne” – dodał.

Na koniec pozostaje problem portu ładowania. Podczas gdy tak zwane północnoamerykańskie standardowe złącze ładowania Tesli (NACS) jest o krok od stania się de facto wyborem wśród pojazdów elektrycznych przeznaczonych na rynek amerykański i kanadyjski, Europa przyjęła wtyczkę CCS2. Nawet europejskie ładowarki Tesli są wyposażone w złącze CCS2.

Aby więc sprzedać Cybertruck w tym lesie, producent samochodów z Austin musiałby w jakiś sposób wdrożyć wtyczkę CCS2 w Cybertrucku. Oznacza to, że modyfikacje sprzętu i oprogramowania, które Tesla może uznać za zbyt poważne, w ogólnym ujęciu stanowią niedogodność.

Trudno podać konkretne liczby, ponieważ samochody dostawcze są zwykle łączone z innymi lekkimi pojazdami dostawczymi, takimi jak samochody dostawcze, ale według danych w 2020 r. w Europie sprzedano zaledwie 116 280 samochodów dostawczych. Ten Wiadomości samochodowe sztuka dwa lata temu.

Jest to dalekie od przybliżenia W Stanach Zjednoczonych sprzedano trzy miliony pickupów w 2020 r., co czyni go mniej atrakcyjnym rynkiem dla Tesli, która do 2025 r. chce sprzedawać do 250 tys. Cybertrucków rocznie.