Dla fanów składanych telefonów denerwujące jest to, że Google utrzymuje monochromatyczny wygląd tegorocznego Pixela 9 Pro Fold, ale wygląda na to, że firma podejmuje w ten sposób najbezpieczniejszą decyzję biznesową.
W przeciwieństwie do podstawowego Pixela 9 i zaktualizowanego Pixela 9 Pro, 9 Pro Fold, którego ceny zaczynają się od 1799 dolarów, ma tylko dwie opcje kolorystyczne: czarno-białą, czyli to, co Google nazywa porcelaną i obsydianem. Chociaż nie jest zaskakujące, że Google nie robi nic zbyt odważnego ze swoim składanym telefonem za prawie 2000 dolarów, wciąż nasuwa się pytanie: dlaczego producenci zazwyczaj nie wprowadzają odważnych, zabawnych kolorów do profesjonalnych urządzeń?
„Podejście większości producentów polega na eksperymentowaniu z kolorami po niższych cenach, ale pozostawaniu przy czerni i bieli w segmencie luksusowym” – powiedział Avi Greengart, prezes i główny analityk w Techsponential. „To uznanie, w które inwestuje wielu konsumentów etui, aby chronić swoje drogie telefony, nie chcąc zajmować się zarządzaniem zapasami.
Od czasu premiery iPhone’a w 2007 roku czerń i biel stały się podstawą kolorystyki smartfonów. Większość, jeśli nie wszystkie, wprowadzonych na rynek smartfonów była czarna lub biała, jako opcja dla użytkowników smartfonów.
Dane z niedawnego badania przeprowadzonego przez CNET we współpracy z Suzy Insights wśród 1000 amerykańskich konsumentów wykazały, że wielu konsumentów popełnia błędy przy wyborze kolorów swoich telefonów profesjonalnych. Spośród tych, którzy już korzystali z telefonów Pro, 48% uznałoby czarny za swój następny telefon Pro, następnie srebrny – 30%, gwiezdna szarość – 28%, biały – 26%, różowe złoto – 29%, niebieski – 26% i Fioletowy 26%, różowy 25% i złoty 20%. Jeśli chodzi o kolory zielony, czerwony, pomarańczowy i żółty, stanowiły one mniej niż 20%.
Decyzje producentów determinują nie tylko popyt konsumencki. Istnieją również ograniczenia w łańcuchu dostaw, które producenci telefonów muszą wziąć pod uwagę. Choć można postawić tezę, że jaskrawe kolory powinny być zarezerwowane dla tańszych, nieprofesjonalnych wersji, rzeczywistość jest taka, że konsumenci szybko skłaniają się ku urządzeniom profesjonalnym.
Kiedy Apple wypuściło na rynek swoje pierwsze profesjonalne telefony, iPhone 11 Pro i Pro Max w 2019 roku, oba zostały połączone. 30% całkowitej sprzedaży iPhone’aW przypadku linii iPhone 15 oba są modelami Pro Stanowi 45% całkowitej sprzedaży Łącznie sprawia to, że jest to skuteczne dla Apple Wirtualne iPhone’yDla porównania, podstawowe iPhone’y 15 i 15 Plus stanowiły odpowiednio zaledwie 14% i 9% sprzedaży iPhone’ów.
Nawet gdy konsumenci przechodzą na bardziej wyszukane i droższe iPhone’y, Apple nie oferuje fanom zabawnych, żywych kolorów, jakie można znaleźć na jego jednostkach bazowych. W przypadku iPhone’a 15 Pro jest on dostępny w czterech klasycznych, choć nudnych, opcjach kolorystycznych. Obejmuje to kolor biały, czarny, srebrny i ciemnoniebieski. Podobnie jest w przypadku oferty Google Pixel 9 Pro ogłoszonej na początku tego tygodnia. Pixel 9 Pro jest dostępny w kolorze białym, czarnym, jasnym różowym kwarcu i jasnozielonym, który Google nazywa orzechem laskowym.
„Chcielibyśmy oferować tego więcej, ale istnieją pewne ograniczenia biznesowe, w których nie możemy zaoferować nieograniczonej liczby kolorów” – powiedziała Isabelle Olsson, dyrektor ds. wzornictwa przemysłowego dla domu, urządzeń do noszenia i CMF na wszystkich urządzeniach Google. „Wybraliśmy więc jasny i ciemny kolor, który jest naprawdę uniwersalny i przypadnie do gustu wielu osobom. Miejmy jednak nadzieję, że stanie się to w przyszłości”.
Pomimo wyników badania, ważnym czynnikiem jest także zarządzanie zapasami. Gdyby tworzenie i dystrybucja szerokiej gamy kolorów na całym świecie była łatwa, producenci spełniliby oczekiwania konsumentów. Nie oznacza to, że producenci nie próbowali w przeszłości oferować fanom opcji dostosowywania. Dziesięć lat temu Motorola miała program Moto Maker, który umożliwiał mieszanie i dopasowywanie różnych kolorów w celu stworzenia niestandardowego urządzenia. Samsung zaoferował wersję Bespoke Galaxy Z Flip 4, ale… Oprogramowanie nie było rozszerzane do kolejnych wydańŻaden z tych programów nie odniósł większego sukcesu w branży smartfonów, a zakupy w dużej mierze ograniczały się do sprzedaży bezpośredniej u producenta, a rzadko za pośrednictwem operatorów lub sprzedawców detalicznych.
„Niektórzy konsumenci uwielbiają odważne kolory, ale przewoźnicy nienawidzą ich magazynowania” – mówi Greengart. Zdaniem Greengarta istnieje jedna kategoria luksusowych telefonów, w której producenci testują nowe kolory. „Wyjątkiem są telefony z małymi ekranami, które kupuje się przynajmniej częściowo ze względu na modę, dlatego Motorola i Samsung postawiły na odważne kolory nawet w wyższej klasie cenowej”.
the Motoroli Razr Telefony Razr Plus 2024 są dostępne na przykład w kilku stylowych kolorach.
Przynajmniej, żeby dodać trochę kontrastu, Google nim jest Przedstawiamy opcje etui do Pixela 9 Pro FoldOprócz plastikowych obudów wykonanych z porcelany i szkła wulkanicznego dostępny jest jasnozielony kolor, który Google nazywa kaktusem. Jednak w przypadku fanów składanych, którzy wolą nie używać etui lub nie preferują oferty Google, być może będą musieli poszukać różnych producentów obudów lub wybrać etui zewnętrzne.
Tak naprawdę popularność etui jest głównym czynnikiem powodującym, że producenci nie produkują masowo nowych kolorów na billboardach i reklamach. Na przykład wśród właścicieli iPhone’ów Wskaźnik wykorzystania spraw sięga 87%– wynika z danych NPD.
„Jeśli kolor Ci się znudzi, możesz go z czasem zmienić w mniej marnotrawny sposób” – powiedział Olson.
Jak widać, produkty luksusowe nie ograniczają się do nudnych kolorów. Po ulicach Los Angeles jeździ mnóstwo supersamochodów w jaskrawoczerwonych i żywych żółtych kolorach. Nawet wtedy większość samochodów jest zazwyczaj czarna, biała lub srebrna, z szeroką gamą matowych opcji kolorystycznych pomiędzy nimi. W pewnym sensie telefony składane są rodzajem samochodu sportowego w świecie telefonów komórkowych. Drzwi nożycowe Lamborghini wywołują to samo uczucie, które towarzyszy otwieraniu telefonu Motorola Razr, prawda? To, kiedy pojawią się telefony składane i profesjonalne, będzie zależeć od tego, czy konsumenci zadeklarują, że chcą, aby ich urządzenia przyciągały wzrok i robiły dobre wrażenie.
Obejrzyj to: Pierwsze spojrzenie: Pixel 9 Pro Fold otrzyma duże ulepszenia
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów