Oszuści tworzą konta w mediach społecznościowych podszywając się pod EasyJet, aby wyłudzić pieniądze od niezadowolonych pasażerów, których loty zostały odwołane.
Co najmniej 180 000 pasażerów EasyJet odwołało swoje wakacyjne loty po tym, jak linia lotnicza odwołała 1700 letnich lotów do iz Londynu Gatwick. Celem jest ustabilizowanie harmonogramów.
Setki lotów zostało odwołanych w ostatnich tygodniach na lotnisku w Sussex, za co EasyJet obwinia opóźnienia kontroli ruchu lotniczego.
Sfrustrowani dojeżdżający do pracy szukający pomocy online ryzykują, że zostaną oszukani.
Od co najmniej roku przestępcy próbują oszukiwać pasażerów linii lotniczych, przechwytując posty w mediach społecznościowych. Zwykle proszą klientów o przesłanie bezpośredniej wiadomości z numerem telefonu komórkowego.
Kolejna rozmowa może zawierać monity o przelew bankowy w celu zmiany lotu lub wyszukanie danych konta w celu kradzieży pieniędzy.
Jedna pasażerka EasyJet, Angela Collier, została oszukana przez oszustów po odwołaniu jej lotów EasyJet i poprosiła o zwrot pieniędzy.
Powiedziała: „To bardzo profesjonalne oszustwo. Kiedy easyJet nie daje jasnych ani zwięzłych wskazówek, gdy setki lotów są odwołane i nie można z nikim rozmawiać na easyJet, ułatwia to pracę oszustom – zwłaszcza, że jest to bardzo stresująca sytuacja z odwołanym lotem. .
„Oszuści powiedzieli mi, że system zwrotów został uszkodzony i że zwracają pieniądze za pośrednictwem WorldRemit”.
WorldRemit jest legalną organizacją zajmującą się międzynarodowymi przekazami pieniężnymi.
Pani Collier podała swoje dane bankowe, oczekując, że pieniądze zostaną zaksięgowane. Zamiast tego oszuści próbowali odliczyć 1400 funtów z jej konta bankowego.
„Na szczęście mój bank HSBC oddalił te opłaty. To była bardzo stresująca sytuacja, mimo że moje wakacje zostały odwołane.”
Rzecznik EasyJet powiedział: „Stale monitorujemy i dowiadujemy się o kontach, które podają się za oficjalne konto EasyJet.
Nadal zgłaszamy fałszywe konta do Twittera, aby mogli oni podjąć wszelkie niezbędne działania i doradzać klientom śledzenie i korzystanie z naszego jedynego oficjalnego kanału TwittereasyJet, który można rozpoznać po naszej oficjalnej firmowej złotej plakietce weryfikacyjnej, aby otrzymywać najnowsze aktualizacje lub prosić o wsparcie — i być zachować czujność i nie wchodzić w interakcje ani nie klikać żadnych linków z innych kont.
Niezależny Twitter został poproszony o zamknięcie prawie tuzina fałszywych kont easyJet – z najnowszym @easyJet__1, które nadal działa od wtorkowego południa. Zostało założone w tym miesiącu i mówi: „To jest nasze jedyne konto na Twitterze”.
Skontaktowano się z kilkoma pasażerami, których loty zostały odwołane w lipcu, sierpniu i wrześniu Niezależny – najwyraźniej nieświadomi swoich praw.
EasyJet zazwyczaj zmieniał rezerwację na inny dzień, czasem z innego lotniska.
Zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi praw pasażerów linii lotniczych, każda linia lotnicza, która odwołuje lot, jest zobowiązana do przedstawienia biletu – w dowolnej linii lotniczej – na ten sam dzień, w którym został pierwotnie zarezerwowany. Wydaje się jednak, że EasyJet przydziela pasażerów do własnych usług do 36 godzin przed lub po odwołanym odlocie.
Jedna pasażerka, Elisabeth Maison, odwołała swoje poranne loty między Gatwick a Barceloną. Hiszpańskie linie lotnicze Vueling mają prawie identyczne terminy dostępności miejsc. Ale zamiast kupować miejsca w stosunku do swojego rywala, EasyJet zmienił rezerwację o godzinę wcześniej na odlot z oddalonego o 60 mil Luton i planował polecieć do Luton dzień wcześniej.
Pisząc do Johana Lundgrena, dyrektora generalnego EasyJet, napisała: „Kilkakrotnie próbowaliśmy zadzwonić na infolinię obsługi klienta i zostaliśmy zawieszeni na dzwoniącej linii, która nigdy nie była odbierana. Pewnego razu odnieśliśmy sukces i przedstawiciel serwisu rozłączył się podczas gdy wyjaśniliśmy grzecznie sytuację.
„Nie tylko zamienniki nie były dla nas odpowiednie, ale nie podano żadnego wyjaśnienia. Spowodowało to ogromne cierpienie i niedogodności, a jako stały klient jestem tak zdenerwowany, że twoja linia lotnicza zdecydowała się działać z czymś, co wydaje się całkowitą pogardą i lekceważeniem dla Twoi klienci”.
Niezależny Poradziłem pani Maison, żeby zamówiła wycieczki w Vueling.
Anna Bowles, szefowa działu konsumenckiego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, wydała ostrzeżenie dla linii lotniczych, które odwołują loty i nie wyjaśniają pasażerom opcji.
„Kiedy mamy dowody, że linie lotnicze nie przestrzegają wytycznych, nie zawahamy się podjąć dalszych działań w stosownych przypadkach” – powiedziała.
Rzecznik easyJet powiedział: „Bardzo poważnie traktujemy nasze obowiązki wobec klientów i zawsze przestrzegamy odpowiednich przepisów konsumenckich.
„Nasz zautomatyzowany system ma na celu przekierowywanie pasażerów do najbliższej dostępnej opcji, ale rozumiemy, że nie zawsze może to działać w przypadku danej osoby, więc jeśli klient zmieni rezerwację na bardziej odpowiednią równoważną alternatywę, musi otrzymać zwrot kosztów”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa