Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oszczędzający powinni być ostrzegani o lepszych ofertach, Financial Conduct Authority (FCA) i organ nadzorujący dane ostrzegają banki

Oszczędzający powinni być ostrzegani o lepszych ofertach, Financial Conduct Authority (FCA) i organ nadzorujący dane ostrzegają banki

Otrzymuj bezpłatne aktualizacje bankowe

Brytyjski regulator finansowy i organ nadzorujący informacje ostrzeże banki, że nie mogą ukrywać się za zasadami ochrony danych, jeśli nie zaalarmują oszczędzających o lepszych ofertach.

Pod presją, by przenieść korzyści płynące z wyższych stawek, banki powiedziały Financial Conduct Authority na spotkaniu na początku tego miesiąca, że ​​nie mogą informować niektórych oszczędzających o transakcjach, jeśli zrezygnowali z komunikacji marketingowej, według osób znających sytuację.

Ale we wtorek FCA i Biuro Komisarza ds. Informacji planują wysłać list do UK Finance, bankowej grupy lobbystycznej, kwestionując sytuację, według dwóch osób zaznajomionych z sytuacją.

Oczekuje się, że list powie pożyczkodawcom, że mogą zapewnić klientom lepsze stopy oszczędności i nadal spełniać przepisy dotyczące ochrony danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO).

„Niedopuszczalne jest, aby banki wykorzystywały fałszywą lub wprowadzającą w błąd interpretację przepisów o ochronie danych jako powód nieobsługiwania klientów” – powiedziała osoba bliska ICO.

Banki spotkały się z ostrą krytyką za niewystarczające podniesienie stóp oszczędności, podczas gdy koszty kredytów hipotecznych nadal rosną. Gubernator Banku Anglii Andrew Bailey w zeszłym tygodniu wezwał banki do wprowadzenia wyższych stawek dla oszczędzających. Kanclerz skarbu Jeremy Hunt ostrzegł również pożyczkodawców, że jeśli nie podniosą stóp oszczędności, staną w obliczu poważnych działań.

Osoba zaznajomiona ze spotkaniem na początku miesiąca powiedziała, że ​​FCA wyjaśniło bankom, w jaki sposób mogą kontaktować się z klientami, zauważając, że „piłka jest w [the banks’] Sąd zwraca teraz uwagę na oferty oszczędnościowe”.

Osoba dodała, że ​​list dostarczy więcej wskazówek, w jaki sposób banki powinny komunikować się ze swoimi klientami, aby uświadomić im najlepsze stopy oszczędności.

READ  Sprzedaż nieruchomości w Wielkiej Brytanii jest najwyższa od 16 lat, ponieważ ceny domów rosną | Rynek mieszkaniowy

Bank Anglii podniósł stopy procentowe 13 razy z rzędu od grudnia 2021 r., podnosząc stopy bazowe do 5 proc. W poniedziałek średnie oprocentowanie dwuletniego kredytu hipotecznego o stałym oprocentowaniu wzrosło do 6,78 procent w porównaniu ze średnim oprocentowaniem 5,12 procent dwuletniego produktu oszczędnościowego, według Moneyfacts. Średni wskaźnik dostępności wynosi 2,61 proc.

Posłowie, którzy naciskali na banki, aby robiły więcej, aby pomóc oszczędzającym, wyrazili sceptycyzm wobec banków, twierdząc, że nie mogą kontaktować się z klientami z powodu przepisów RODO, które pozwalają organom regulacyjnym nakładać grzywny w wysokości do 4 procent globalnych przychodów firmy, jeśli się nie powiedzie. Aby właściwie wykorzystywać lub chronić dane osobowe.

Harriet Baldwin, przewodnicząca parlamentarnej komisji skarbu, powiedziała w zeszłym tygodniu, że nie przekonały jej banki powołujące się na przepisy RODO i nazwała to „bardzo nieprawdopodobną wymówką”.

Rob Mason, dyrektor generalny DPO Centre, firmy konsultingowej zajmującej się ochroną danych, nazwał argument banków „nonsensem”, dodając, że przepisy dotyczące prywatności i komunikacji elektronicznej określają zasady marketingu elektronicznego i są odrębne, jeśli są uzupełnieniem RODO.

„Jeśli używają zasad e-marketingu, aby powiedzieć, że nie mogą komunikować się z klientami, istnieje argument, że nie można wysłać tej porady e-mailem, ale nie ma powodu, dla którego nie mogliby jej wysłać” – powiedział. „Są po bardzo cienkim lodzie”.

Nick Phillips, partner ds. własności intelektualnej w firmie prawniczej Edwin Coe, powiedział: „Firmom nie wolno wysyłać wiadomości marketingowych bez zgody danej osoby. Ale wolno im wysyłać wiadomości systemowe – na przykład ostrzegające klientów, że zmienili swoje warunki i warunki… pod warunkiem, że wiadomości będą miały neutralny ton. To bardzo trudna dziedzina prawa – i taka, w której ludzie często się mylą”.

Lloyds Banking Group skontaktuje się w nadchodzących tygodniach z 2,4 milionami klientów oszczędnościowych, którzy według niej mogą przejść na inne produkty oszczędnościowe.

READ  Zbadano fałszywe twierdzenia na temat zrównoważonego giganta

UK Finance powiedział: Z niecierpliwością czekamy na przegląd wszelkich komunikatów z ICO dotyczących tej sprawy.” FCA i ICO odmówiły komentarza.