Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy immersyjny system L-ISA w Europie Środkowej

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy immersyjny system L-ISA w Europie Środkowej

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy immersyjny system L-ISA w Europie Środkowej
Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy immersyjny system L-ISA w Europie Środkowej

Polska Na początku tego roku swoje podwoje otworzyła nowo wybudowana w Polsce Kavatina Hall, unikalny budynek wielofunkcyjny, łączący przestrzeń biurową i kulturalną. Jest to jedyna prywatna i finansowana sala koncertowa w kraju, a nieustępliwe podejście właścicieli do projektowania pokazuje ich ambicje, aby obiekt stał się punktem orientacyjnym na kulturalnej mapie Europy. Sześciokondygnacyjny, wielofunkcyjny budynek oferuje ponad 9000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, salę kameralną oraz nowoczesne studio nagraniowe. Ale klejnotem budynku jest 1000-osobowa sala koncertowa z najnowocześniejszym teatrem, łączącym technologię audio i wideo z rozległą siecią cyfrową i analogową oraz wciągającym, hiperrealnym dźwiękiem L-Acoustics z technologii L-Acoustics , dostarczone przez autoryzowanego dystrybutora L-Acoustics z Warszawy, Audio Plus.

Miejsce zostało stworzone przez Cavatina Holding, jednego z największych deweloperów w Polsce. Oszałamiający budynek jest strategicznie zlokalizowany w wielokulturowym mieście Bielsko-Biała w południowej Polsce, centrum przemysłowym i artystycznym położonym w pięknych Beskidach. Wśród imprez organizowanych przez miasto znajduje się historyczny Bielska Zadymka Jazzowa Festival, który obecnie odbywa się w Cavatina Hall.

„Możemy śmiało stwierdzić, że Cavatina Hall to jeden z najlepszych tego typu obiektów na świecie, skupiający branżę komercyjną i promocję sztuki w wyjątkowym i nowoczesnym budynku” – wyjaśnia Katarzyna Petlarczyk, prezes Fundacji Fiducia i dyrektor. z Cavatiny. Hala. „Sala koncertowa została zaprojektowana tak, aby można było perfekcyjnie odtwarzać każdy rodzaj muzyki, a jej akustyka umożliwia wydobycie pełnej gamy barw podczas koncertów symfonicznych i koncertów oraz występów popowych i rockowych.” Każda przestrzeń w Cavatina Hall jest zbudowana zgodnie z najwyższymi standardami, od siedzeń po dzwonki umiejętnie ukryte na ścianach, poręcze i automatycznie przesuwane żaluzje akustyczne. Wybór instalacji L-Acoustics L-ISA jest logiczną konsekwencją tego podejścia. Marcin Smolek, Producent i Dyrektor Zarządzający w Kavatina Hall dodaje: „Ponieważ jesteśmy jednymi z nielicznych miejsc, które mają taki system, stawia nas to w czołówce europejskich obiektów. Zainteresowanie technologią jest ogromne. Traktuje artystów i publiczność, oznacza jakość.”

Ze względu na wieloletnie doświadczenie w wysokopoziomowych instalacjach audio i wideo firma Audio Plus została wyznaczona na wykonawcę technicznego. Zespół Audio Plus oraz wybrani dostawcy i podwykonawcy, którzy zostali poinformowani o wyborze najlepszej w swojej klasie technologii i zapewnieniu fachowego wsparcia podczas całego złożonego projektu, byli jedynymi wykonawcami, którzy pracowali nad projektem od początku do końca, zapewniając w ten sposób pomyślną integrację całej infrastruktury technicznej.

READ  Donald Tusk przejmuje władzę po utracie władzy przez Prawo i Sprawiedliwość

„Kiedy zostaliśmy zaproszeni do zarządzania instalacją AV, wiedzieliśmy, że ten projekt będzie wyjątkowy. Wiedzieliśmy, że będzie to miejsce, w którym będziemy mogli zaprojektować technologię audio przyszłości” – wspomina Sylwister Wojczyk z SDST, odpowiedzialny za projekt technologia projektowania. „Podczas wstępnych dyskusji szybko zdecydowano, że zaprojektujemy immersyjny system audio 360 stopni, aby spełnić to pragnienie, a systemem najlepiej dopasowanym do tego założenia jest L-Acoustics L-ISA”.

Willie Klein, inżynier aplikacji w L-Acoustics kontynuuje: „Przez dziesięciolecia używania stereo do dźwięku koncertowego, godziliśmy się na kompromisy. R umieszczanie głośników, a nie aparatów słuchowych z miejsca ich ustawienia na scenie.Technologia L-ISA zapewnia słuchaczowi naturalne wrażenia, zasadniczo przedstawiając to, co by usłyszał, gdyby nie było wzmocnienia dźwięku, a instrumenty słyszą tam, gdzie są fizycznie. -ISA jest w pełni wciągająca i odtwarza ten sam obraz dźwiękowy dla całej publiczności, bez względu na to, gdzie są członkowie publiczności.

Zespół Kavatiny dołożył wszelkich starań, aby zapewnić jakość systemu, przesyłając projekt techniczny do audytu przez biuro Sound Space Vision w Londynie. W laboratorium Zakładu Akustyki Instytutu Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej Instytutu Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej Instytutu Techniki Budowlanej w Zakładzie Akustyki Instytutu Techniki Budowlanej Instytutu Techniki Budowlanej Instytutu Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej w Instytucie Techniki Budowlanej przeprowadził niezależne badania nad wirtualnym modelem akustycznym hali, zawierającym elementy drewniane, takie jak fale na gankach pomocniczych oraz zestaw puszek rezonansowych nastrojonych na inną częstotliwość, przeprowadzono niezależne badania. Warszawa. Gwarantuje to, że projekty akustyczne i technologiczne będą działać w doskonałej harmonii i podkreśla zaufanie pokładane w Audio Plus.

Specyfikacja plasuje Cavatina Hall jako miejsce z jedną z największych instalacji L-ISA w Europie, gdzie Audio Plus zapewnia najwyższą wierność dźwięku. Łącznie w konfiguracji 360 stopni rozmieszczonych jest 141 szaf L-Acoustics. Przedni system oparty jest na siedmiu zawieszeniach sześciu Kiva II i SB15m pokrywających szerokość sceny, przy czym niższe częstotliwości dostarczają cztery okręty podwodne KS28 zawieszone nad widownią w ostatecznym ustawieniu. Osiem 5XT służy do przestrzennego pakowania z przodu, a 9 5XT służy do audio dla siedzeń na dwóch balkonach za sceną. Dwie dodatkowe szafki X8 są używane jako szafki wypełnione, a sześć X8 zakrywa balkony, a dodatkowe 28 X8, 14 na każdym poziomie balkonu, jest umieszczonych jako szafki udarowe. System jest kontrolowany przez redundantne procesory L-ISA.

READ  Zapowiedź preselekcji Eurowizji w Polsce

Monitorowaniem sceny zarządzają łącznie 23 szafy, w tym X8, X12 i X15HiQ. Cały system jest zasilany przez kombinację wzmocnionych sterowników LA4X, LA2Xi i LA12X, które zapewniają łączną moc 108 kW. Dodatkowo, aby obsługiwać wydarzenia w innych miejscach, takich jak foyer lub audytorium, Cavatina Hall posiada przenośny system Syva, wybrany ze względu na estetykę i jakość dźwięku.

Ogólnie rzecz biorąc, estetyka była ważnym czynnikiem dla Kavatiny. Nawet w widowni na 1000 miejsc nagłośnienie jest dyskretne i praktycznie niewidoczne. Warto zauważyć, że Kavatina Hall jest pierwszą salą koncertową w Polsce, która korzysta z automatycznego śledzenia obiektów, które pozwala śledzić i odwracać ruchy muzyków, aktorów lub mówców za pomocą systemów dźwiękowych i oświetleniowych. Dzięki temu możliwa jest również automatyzacja ruchów sceny, a nawet automatyczne odtwarzanie akcji multimedialnych. Sercem systemu jest procesor TTA Stagetracker Core, który może komunikować się z nadajnikami systemu za pośrednictwem systemu anten. Event manager ma do dyspozycji 32 nadajniki Stagetracker Tag, które można dostosować do każdego muzyka lub aktora.

Wiele uwagi poświęcono sieci audio; Jest jedną z największych firm w kraju. W całym obiekcie zainstalowano 43 łącza sygnałowe, zlokalizowane w obszarze teatru, widowni i zaplecza, w holu wejściowym, studiu nagraniowym, na mostach oświetleniowych, tarasach dachowych na koncerty plenerowe oraz w garażu podziemnym dla pojazdów transmisyjnych. Każde połączenie posiada wejścia analogowe i cyfrowe – dostępne są koaksjalne, optyczne i CAT 6A – a wszystkie sygnały są podawane do komory wzmacniającej, gdzie można je dowolnie zestawiać. Istnieją również bezpośrednie skrętki w czterech pozycjach FOH i kombinacjach ekranów, co umożliwia łatwe podłączenie do dowolnej konsoli dla odwiedzających. Ponieważ sygnały mogą być kierowane w dowolne miejsce iw dowolnym formacie, złożoność można osiągnąć bez stawiania czoła systemowi. System dystrybucji sygnału nie tylko ułatwia realizację wydarzeń na żywo w hali, ale także może nagrywać i transmitować je bezpośrednio z dowolnego miejsca w obiekcie, na przykład w studiu nagraniowym w obiekcie.

READ  Roczne spożycie pomidorów w Polsce jest stabilne

W sali koncertowej znajdują się cztery najnowsze konsole DiGiCo Quantum 338, jedna na front budynku i jedna na ekrany. Sygnały są rozprowadzane między FOH a studiem nagraniowym za pośrednictwem Optocore, gdzie przetworniki AuviTran tworzą zintegrowaną sieć. Sygnały do ​​studia lub ciężarówki strumieniowej za pośrednictwem Dante, MADI lub analogowego, w zależności od końcowego urządzenia. System Optocore/Auvitran może obsłużyć do 1856 sygnałów cyfrowych. Sygnały analogowe są rozdzielane przez 96-kanałowy rozdzielacz analogowy, podczas gdy Optocore może obsługiwać inne 96 sygnałów analogowych, oferując najbardziej kompletny i wszechstronny sposób dystrybucji sygnałów.

Smolek z Kavatiny tłumaczy, że w lokalu „przyjęta jest zasada, że ​​to nie artysta jest gwiazdą, ale publiczność”. Tomasz Ibrom z Audio Plus, który odpowiada za całą instalację, zgadza się, że celem zespołu było zapewnienie wysokiej jakości wrażeń dźwiękowych dla artystów, a zwłaszcza dla publiczności: „Cavatina Hall może pomieścić blisko tysiąc osób, ale dzięki L-Acoustics nie traci swojej intymnej atmosfery.Dba o to, aby każdy członek publiczności miał dobry widok na scenę i osobiste wrażenia słuchowe.”

Dzięki innowacyjnemu i holistycznemu podejściu Audio Plus do projektowania, Cavatina Hall jest prawdziwym kamieniem milowym w dziedzinie dźwięku koncertowego, a firma jest zasłużonym zwycięzcą nagrody Builder’s Top Builder Awards za innowacyjność w kategorii technologii.

Oszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy immersyjny system L-ISA w Europie ŚrodkowejOszałamiająca nowa sala koncertowa Landmark w Polsce jest wyposażona w największy immersyjny system L-ISA w Europie Środkowej

3 maja 2022