Organ regulacyjny ds. energii Ofgem twierdzi, że dostawcy muszą dokładnie wystawiać faktury i szybko radzić sobie z błędami, po awanturze z udziałem artysty Sir Graysona Perry’ego.
Artysta, zdobywca nagrody Turnera, zaatakował EDF po otrzymaniu partii rachunków o wartości do 39 000 funtów.
Firma stwierdziła, że czasami mogą wystąpić problemy z rozliczeniami, ale nie było żadnych zasadniczych, szerszych problemów z działaniem jej systemu.
Ofgem powiedział, że nie zawaha się działać, jeśli którykolwiek z dostawców naruszy zasady.
W oświadczeniu dla BBC organ regulacyjny stwierdził: „Rozmawialiśmy dzisiaj z EDF i poprosiliśmy go o sprawdzenie i upewnienie się, że nie jest to szersza kwestia systemowa, oraz o pilne poinformowanie nas. Zapytaliśmy również, jakie kroki podejmą, aby zapobiec jakimkolwiek przyszłych błędów tego typu.”
Ofgem stwierdziła następnie, że ważne jest, aby dostawcy nie popełniali tego rodzaju błędów, przyznając, że faktura tej wielkości, choć jest ewidentnym błędem, może być niepokojąca dla klientów.
Regularne płatności poleceniem zapłaty muszą opierać się na „najlepszych i najbardziej aktualnych dostępnych informacjach”, zgodnie z warunkami licencji dostawców.
W programie Today w BBC Radio 4 Sir Grayson powiedział, że „nagle” otrzymał od EDF około 15 faktur i powiedziano mu, że za wszystkie faktury tego samego dnia potrącą pieniądze w formie polecenia zapłaty.
„Pomyślałem, że to bardzo dziwne. Spędziłem co najmniej około trzech godzin, próbując uzyskać informacje z call center, ale tak naprawdę rozmawiasz z komputerem, więc było to bardzo frustrujące” – powiedział.
„W pewnym sensie powiedzą: «No cóż, jest napisane 39 000 funtów – tyle weźmiemy»”.
Stwierdził, że cała historia to „ciekawa opowieść w dobie technologii”, ponieważ kilka lat temu w jego studiu zainstalowano inteligentny licznik, mimo że otrzymał ostrzeżenie, że pod wskazanym adresem nie ma sygnału telefonicznego.
Przeprosiny
EDF twierdzi, że „nietypowe” zmiany w poleceniu zapłaty mogą wystąpić, gdy w jego systemie zostaną zarejestrowane nieprawidłowe odczyty liczników.
Odpowiada na telefony z obsługą klienta średnio w ciągu czterech minut, a firma stwierdziła, że nie ma szerszego problemu systemowego.
Rzecznik firmy powiedział: „Wiemy, że czasami problemy mogą mieć różne przyczyny i przepraszamy klientów, którzy doświadczają trudności”.
„Kiedy to nastąpi, postaramy się jak najszybciej naprawić sytuację. Nie ma szerszego problemu z naszymi systemami, a nasze operacje polecenia zapłaty nadal działają normalnie”.
Firma, która ma 3,5 miliona klientów, oświadczyła, że przenosi klientów indywidualnych i małych firm na nowy system obsługi klienta, który dobrze się sprawdza.
Niektórzy klienci zareagowali na stanowisko Sir Graysona, przedstawiając własne problemy w mediach społecznościowych.
Klienci twierdzili, że ich zużycie energii zostało błędnie obliczone po przejściu na Ovo lub po zainstalowaniu inteligentnego licznika.
We wcześniejszym oświadczeniu rzecznik Ofgem powiedział, że organ regulacyjny podjął działania w sprawie nieprawidłowych poleceń zapłaty.
„Zaostrzyliśmy zasady dotyczące poleceń zapłaty, a na początku tego roku poprosiliśmy dostawców, aby przyjrzeli się otaczającym ich procesom, co doprowadziło do sprawdzenia ich płatności na rzecz 900 000 klientów i wprowadzenia korekt ze względu na błędne obliczenia” – powiedział.
W ostatnich latach miliony ludzi miały trudności z opłaceniem rzeczywistych, prawidłowo obliczonych rachunków ze względu na rosnące ceny. Organizacje charytatywne twierdzą, że wiele osób musiało pożyczyć pieniądze, aby opłacić podstawowe rachunki.
Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:
Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.
Co mogę zrobić, jeśli nie stać mnie na rachunek za energię?
- Sprawdź swoje polecenie zapłaty: Twoja miesięczna płatność opiera się na szacunkowym zużyciu energii w ciągu roku. Twój dostawca może obniżyć Twój rachunek, jeśli rzeczywiste zużycie jest mniejsze niż szacowane.
- Zapłać tyle, ile możesz: Jeśli nie jesteś w stanie spłacić poleceń zapłaty lub płatności kwartalnych, poproś swojego dostawcę o „plan zdolny do płacenia” w oparciu o Twoje możliwości.
- Skorzystaj z tego, co Ci się należy: Upewnij się, że ubiegasz się o wszystkie możliwe świadczenia. Niezależny Pomocnik pieniędzy Na stronie znajduje się przydatny przewodnik.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa