Grupa badaczy zajmujących się radioterapią, kierowana przez dr Mustafę Al Balushi z University of Alberta, odkryła silne powiązania między kosztami parkowania a kosztami utrzymania, a także dostępem do transportu publicznego.
„[Our study] Pokazuje, że wpływ opłat parkingowych na pacjentów onkologicznych jest wielowarstwowy i ma istotne skutki bezpośrednie i pośrednie, [and] Może to przyczynić się do utraty zarobków i zwiększonych obciążeń finansowych dla pacjentów i ich opiekunów w hrabstwach o wysokich kosztach” – napisał zespół.
Pacjenci z chorobą nowotworową i ich opiekunowie ponoszą wiele kosztów bieżących podczas korzystania z opieki, a opłaty za parkowanie mogą być jednym z nich. Kursy leczenia mogą być długie, a pacjenci muszą podróżować do ośrodków opieki wiele razy i na różne odległości. Poprzednie raporty wskazują, że koszty podróży i parkowania przyczyniają się do obciążenia finansowego pacjentów, chociaż stopień, w jakim każdy z nich wpływa, nie jest dobrze znany.
Aby zbadać opłaty parkingowe Western Canada Cancer Center, Albalooshi i współpracownicy starali się ustalić, czy istnieją jakiekolwiek powiązania między dziennymi kosztami parkowania a czynnikami specyficznymi dla miasta, poprzez badanie danych dotyczących publicznych opłat parkingowych ze 115 ośrodków onkologicznych w zachodniej Kanadzie (prowincjach) Alberty , Manitoba i Saskatchewan oraz Kolumbia Brytyjska). Następnie grupa porównała te informacje ze statystykami średniego dochodu gospodarstwa domowego, danymi dotyczącymi kosztów utrzymania w poszczególnych miastach, wynikami tranzytu dla poszczególnych adresów dla każdego miasta oraz opłatami za parkowanie w każdym centrum.
Naukowcy odkryli, że średnia godzinowa opłata za parkowanie we wszystkich prowincjach wynosiła 2 CAD (1,46 USD), przy czym wahała się od zera do 4,25 CAD (3,11 USD). Średni dzienny koszt parkowania wynosił 9,50 CAD (6,96 USD), w przedziale od 0 do 13,13 CAD (9,62 USD). Średni wynik przejścia tytułu ośrodka onkologicznego wynosił 41 (zakres od 12 do 50), co wskazuje na dostępność skrzyżowania „prawie” do „pewnego”.
Badacze odnotowali istotne dodatnie powiązania między dziennym kosztem parkowania a kosztami życia w mieście (p = 0,029), statystycznie istotny dodatni związek między dziennym kosztem parkowania a stopniem dojazdu pod adres ośrodka onkologicznego (p < 0,001) oraz silny negatywny związek między stopniem Obour Address Cancer Center a obecnością bezpłatnych miejsc parkingowych.
Wreszcie Al Balushi i współpracownicy odkryli nieistotny negatywny związek między kosztami utrzymania a obecnością bezpłatnych miejsc parkingowych (p = 0,88), co wskazuje, że miasta z większą liczbą bezpłatnych miejsc parkingowych miały również słabsze systemy transportu publicznego.
„Wręcz przeciwnie, posiadanie rozbudowanego systemu transportu publicznego prowadzi do mniejszego prawdopodobieństwa darmowego parkowania w ośrodkach onkologicznych” – dodali.
Autorzy wezwali decydentów i interesariuszy, aby byli bardziej świadomi tych stowarzyszeń dla pacjentów z rakiem i zasugerowali, że strategie takie jak dotowane parkowanie dla pacjentów z rakiem lub kontrola obciążeń finansowych mogą pomóc złagodzić te problemy.
Prawa autorskie © 2022 CiotkaMinnie.com
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków