Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Operatorzy kolejowi planują zamknięcie większości kas biletowych w Anglii

Operatorzy kolejowi planują zamknięcie większości kas biletowych w Anglii

Otrzymuj bezpłatne aktualizacje pociągów

Przewoźnicy kolejowi opracowują plany możliwego zamknięcia większości kas biletowych na stacjach w Anglii, co podsyci długotrwały spór związków kolejowych z przemysłem i rządem brytyjskim.

Według czterech osób zaznajomionych z tą sprawą branża zamierza w nadchodzących tygodniach rozpocząć proces konsultacji społecznych w sprawie blokady przy wsparciu ministerialnym. Powiedzieli, że tylko ruchliwe węzły komunikacyjne lub główne przystanki turystyczne powinny utrzymywać obsadzone stragany.

Z oficjalnych danych wynika, że ​​tylko 12 procent pasażerów kolei korzysta obecnie z kas biletowych. Ministrowie i dyrektorzy naczelni od dawna mówili, że chcą przesunąć tych pracowników w ramach szeroko zakrojonych planów modernizacji, które doprowadziły do ​​starć ze związkami zawodowymi i największej fali strajków w pokoleniu. .

Osoba bliska Departamentowi Transportu powiedziała, że ​​w odpowiednim czasie odbędą się konsultacje społeczne. „Rozumiem, że operatorom pociągów powiedziano trzy lub cztery tygodnie temu, aby zaczęli się do tego przygotowywać, być może w lipcu” – powiedział.

Próby zamknięcia kilku kas biletowych były spowodowane wzrostem zakupów biletów za pośrednictwem aplikacji mobilnych lub automatów.

Ministrowie potajemnie twierdzą, że niektóre kasy na najcichszych stacjach kolejowych sprzedają zaledwie jeden bilet na godzinę. „Chodzi o uwolnienie pracowników z ich więzień Perspex i umożliwienie im przebywania w lobby, doradzając, jak korzystać z automatów biletowych lub pomagając ludziom w spełnianiu wymogów dostępu” – powiedział jeden z urzędników państwowych.

Rail Delivery Group, która reprezentuje operatorów pociągów, odmówiła potwierdzenia planów. Powiedział jednak, że od roku prowadzi rozmowy z RMT, największym brytyjskim związkiem transportowym, na temat reform, w tym przeniesienia personelu z kas biletowych.

Niestety, te rozmowy utknęły w martwym punkcie. . . RDG powiedział, że kolej jest absolutnie niezbędna dla tych, którzy polegają na niej w negocjacjach, aby kontynuować kręcenie się w kółko, dodając, że wszelkie zmiany będą podlegały konsultacjom społecznym i konsultacjom z pracownikami.

READ  Elon Musk przedstawia umowę sprzedaży Tesli: Szalony miliarder pyta, czy powinien wykasować 10% swoich akcji | świat | Aktualności

Szefowie branży nie spodziewają się, że przeciwdziałanie blokadzie doprowadzi do natychmiastowej redukcji miejsc pracy, ale RMT powiedział, że „gwałtownie sprzeciwi się wszelkim ruchom zmierzającym do zamknięcia kas biletowych” z „pełną przemysłową siłą związku”.

„Nie będziemy siedzieć cicho i pozwolić, aby tysiące miejsc pracy zostały poświęcone, a osoby niepełnosprawne i znajdujące się w trudnej sytuacji nie mogły w rezultacie korzystać z kolei” – powiedział Mick Lynch, sekretarz generalny RMT.

Związek zwołał w przyszłym miesiącu trzy kolejne strajki, rozszerzając długotrwały spór z pracodawcami o płace i zmiany w praktykach pracy, który rozpoczął się w czerwcu ubiegłego roku. Firmy kolejowe zaoferowały podwyżki płac o 5 procent w zeszłym roku i 4 procent w tym roku w zamian za zgodę RMT na poważne zmiany, w tym przeniesienie personelu kas biletowych.

Jeden z przedstawicieli branży powiedział, że nacisk na zamknięcie, jedną z najbardziej kontrowersyjnych reform, był spowodowany wielokrotną odmową złożenia przez związek ofert płatniczych swoim członkom.

Jeden z urzędników rządowych oskarżył Lyncha o „próbę zastraszenia”, biorąc pod uwagę, że ministrowie nie przesądzali długich konsultacji. „Nie ukrywaliśmy, że kolej musi zostać zreformowana, aby przetrwać, ale musi to być w sposób, który działa dla pasażerów” – powiedział.

Przemysł i rząd argumentują, że zmiany w usługach kolejowych są konieczne ze względu na utratę dochodów z biletów po wzroście liczby osób pracujących z domu.

Departament Transportu odmówił komentarza.

Planowane zmiany w kolejnictwie pojawiły się we wtorek, gdy ministrowie przedstawili plany zwiększenia praw podróżujących drogą lotniczą podczas zakłóceń w lotach w następstwie napadów chaosu w podróżowaniu.

Ale propozycja, która była przedmiotem konsultacji w zeszłym roku – aby zwiększyć dostęp do odszkodowań za loty krajowe, w tym płatności za opóźnienie o jedną godzinę zamiast trzech – nie została uwzględniona, a DfT powiedział, że potrzeba „więcej pracy”.

Departament powiedział, że podróżni będą „lepiej chronieni” zgodnie z jego propozycjami, które obejmują przepisy oferujące „szybsze i tańsze” ugody pozasądowe, gdy pasażerowie i linie lotnicze są w sporze.

READ  Handel światowy jest bastionem przeciwko wyzwaniom gospodarczym