Ten artykuł pochodzi z bezpłatnego cotygodniowego biuletynu e-mail firmy Barron’s Tech. Zarejestruj się tutaj, aby otrzymać je prosto na swoją skrzynkę odbiorczą.
Mieszane wyniki. Witam wszystkich. Dużo rozmawiamy o tym, jak firmy technologiczne kształtują otaczający nas świat. Ale dla każdego iPhone’a lub Walkmana jest parada drogich modów, które nie spełniają swoich obietnic. A nie ma lepszego przykładu niż rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona.
Od lat startupy VR i AR obiecują „rewolucję”… i oferują niszę. Pomimo inwestycji w miliardy dolarów, żadna firma nie stworzyła jeszcze słuchawek — ani okularów — które byłyby atrakcyjne dla mas. Teraz, już w przyszłym miesiącu, Apple (symbol giełdowy: AAPL) chce to zmienić, wprowadzając bardzo oczekiwane wydanie nowych okularów alternatywnej rzeczywistości.
Historia pozostawiła nas sceptycznych. Podobnie jak latające samochody i roboty lokaja, Amerykanie od dziesięcioleci marzą o masowej proliferacji okularów rzeczywistości mieszanej. Pogoń za szumem doprowadziła do słynnych porażek, takich jak Nintendo
’S
(NTDOY) Virtual Boy i Google Glass. Chociaż ta ostatnia cieszyła się dużym zainteresowaniem, tak naprawdę nigdy nie znalazła swojego rynku. Nawet centrum biznesowe nie może tego uratować: Alphabet (GOOGL) powiedział, że przestanie wspierać Glass Enterprise Edition od września.
Potem jest Facebook
.
Dziewięć lat temu firma zapłaciła 2 miliardy dolarów za gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus. „Oculus ma możliwość stworzenia najbardziej społecznościowej platformy w historii, która zmieni sposób, w jaki pracujemy, bawimy się i komunikujemy” — Mark Zuckerberg, założyciel i dyrektor generalny Facebooka powiedział wówczas.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Zuckerberg powtórzył to zdanie w 2021 r., kiedy ujawnił rebranding firmy macierzystej Facebooka na Meta Platforms (META), kierując miliardy dolarów na inwestycje do działu „Reality Labs” skoncentrowanego na Metaverse.
Szybko do 2023 roku, a inwestorzy są bardziej podekscytowani cięciami kosztów i sztuczną inteligencją niż czymkolwiek związanym z VR, pochodzącym z flagowego segmentu Reality Labs Meta. flagowa aplikacja Metaverse, światy horyzontówmiał mniej niż 200 000 aktywnych użytkowników miesięcznie, według danych Raport z Wall Street Journal.
Słuchawki Meta’s Quest oferują zabawne gry, ale większość moich doświadczeń z Quest zakończyła się mdłościami. Jak napisał mój kolega Tai Kim w tym biuletynie, Questowi brakuje zabójczej aplikacji, która usprawiedliwia odkurzanie zestawu słuchawkowego i radzenie sobie nawet z lekkim dyskomfortem.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Witryna techniczna The Verge, powołując się na spotkanie personelu, zgłoszone w lutym Do tej pory Meta sprzedała 20 milionów słuchawek Quest. To umieściłoby go między Wii U i GameCube Nintendo, które są powszechnie postrzegane jako klapy w branży gier wideo. Cena Meta Quest Pro została niedawno obniżona do 999,99 USD z 1 499,99 USD, ale to wciąż wysokie pytanie o zestaw słuchawkowy, który może ledwo zebrać dwie godziny na jednym ładowaniu.
Microsoft (MSFT) wygłosił podobnie odważne wypowiedzi na temat projektu HoloLens w 2015 roku. Firma udostępniła wersję beta Rzemiosło Maine W rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej oraz mówił o ogromnym potencjale urządzenia.
„Naszą wizją w dziedzinie komputerów 3D jest przekształcanie świata za pomocą hologramów – bezproblemowe łączenie świata cyfrowego z prawdziwym życiem”. — powiedział we wpisie na blogu.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Firma zauważa, że HoloLens waży „znacznie poniżej przeciętnego laptopa”, jakby to było rozsądne porównanie z urządzeniem, które nosisz na twarzy.
HoloLens, dalekie od skręcenia za róg, są obecnie tak skoncentrowane na biznesie, że rzadko zasługują na wzmianki w kwartalnych raportach o zarobkach Microsoftu. Bloomberg zgłoszone w lutym To odcięcie funkcjonalności w module HoloLens wywołało pytania, czy firma wyprodukuje trzecią iterację urządzenia, poza wersją zbudowaną specjalnie dla armii USA. Microsoftu — powiedział we wpisie na blogu W lutym zaangażowałem się w HoloLens 2 i przestrzeń rzeczywistości mieszanej.
Ledwo zarysowaliśmy powierzchnię konsumenckich japonek VR. Magic Leap, tętniący życiem i tajemniczy startup, który zebrał 3,5 miliarda dolarów, Według Crunchbasema Zmieniła swoje drogie słuchawki na firmowe. Saudyjski Fundusz Inwestycji Publicznych Ma pakiet kontrolny W firmie. Okulary Snap (SNAP) częściej pojawiają się w nagłówkach gazet niż w rzeczywistości, chociaż firma odniosła sukces dzięki aplikacjom rzeczywistości rozszerzonej w aplikacji mobilnej Snapchat.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
To jest tło, w którym powszechnie oczekuje się, że dyrektor generalny Apple, Tim Cook, przedstawi podejście swojej firmy do sprzętu rzeczywistości mieszanej na czerwcowej konferencji Worldwide Developers Conference.
Z pewnością nie byłby to pierwszy raz, kiedy Apple wykorzystało obiecującą, ale wadliwą technologię i zaprojektowało obudowę, która nagle ma sens dla przeciętnego konsumenta.
Ale wymagałoby to dużo Apple Magic – lub przynajmniej znaczących ulepszeń baterii i chipów – aby firma mogła to zrobić.
W tym tygodniu w Barron’s Tech
Napisz do Connora Smitha na adres [email protected]
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów