Ten artykuł pochodzi z bezpłatnego cotygodniowego biuletynu e-mail firmy Barron’s Tech. Zarejestruj się tutaj, aby otrzymać je prosto na swoją skrzynkę odbiorczą.
Mieszane wyniki. Witam wszystkich. Dużo rozmawiamy o tym, jak firmy technologiczne kształtują otaczający nas świat. Ale dla każdego iPhone’a lub Walkmana jest parada drogich modów, które nie spełniają swoich obietnic. A nie ma lepszego przykładu niż rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona.
Od lat startupy VR i AR obiecują „rewolucję”… i oferują niszę. Pomimo inwestycji w miliardy dolarów, żadna firma nie stworzyła jeszcze słuchawek — ani okularów — które byłyby atrakcyjne dla mas. Teraz, już w przyszłym miesiącu, Apple (symbol giełdowy: AAPL) chce to zmienić, wprowadzając bardzo oczekiwane wydanie nowych okularów alternatywnej rzeczywistości.
Historia pozostawiła nas sceptycznych. Podobnie jak latające samochody i roboty lokaja, Amerykanie od dziesięcioleci marzą o masowej proliferacji okularów rzeczywistości mieszanej. Pogoń za szumem doprowadziła do słynnych porażek, takich jak Nintendo
’S
(NTDOY) Virtual Boy i Google Glass. Chociaż ta ostatnia cieszyła się dużym zainteresowaniem, tak naprawdę nigdy nie znalazła swojego rynku. Nawet centrum biznesowe nie może tego uratować: Alphabet (GOOGL) powiedział, że przestanie wspierać Glass Enterprise Edition od września.
Potem jest Facebook
.
Dziewięć lat temu firma zapłaciła 2 miliardy dolarów za gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus. „Oculus ma możliwość stworzenia najbardziej społecznościowej platformy w historii, która zmieni sposób, w jaki pracujemy, bawimy się i komunikujemy” — Mark Zuckerberg, założyciel i dyrektor generalny Facebooka powiedział wówczas.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Zuckerberg powtórzył to zdanie w 2021 r., kiedy ujawnił rebranding firmy macierzystej Facebooka na Meta Platforms (META), kierując miliardy dolarów na inwestycje do działu „Reality Labs” skoncentrowanego na Metaverse.
Szybko do 2023 roku, a inwestorzy są bardziej podekscytowani cięciami kosztów i sztuczną inteligencją niż czymkolwiek związanym z VR, pochodzącym z flagowego segmentu Reality Labs Meta. flagowa aplikacja Metaverse, światy horyzontówmiał mniej niż 200 000 aktywnych użytkowników miesięcznie, według danych Raport z Wall Street Journal.
Słuchawki Meta’s Quest oferują zabawne gry, ale większość moich doświadczeń z Quest zakończyła się mdłościami. Jak napisał mój kolega Tai Kim w tym biuletynie, Questowi brakuje zabójczej aplikacji, która usprawiedliwia odkurzanie zestawu słuchawkowego i radzenie sobie nawet z lekkim dyskomfortem.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Witryna techniczna The Verge, powołując się na spotkanie personelu, zgłoszone w lutym Do tej pory Meta sprzedała 20 milionów słuchawek Quest. To umieściłoby go między Wii U i GameCube Nintendo, które są powszechnie postrzegane jako klapy w branży gier wideo. Cena Meta Quest Pro została niedawno obniżona do 999,99 USD z 1 499,99 USD, ale to wciąż wysokie pytanie o zestaw słuchawkowy, który może ledwo zebrać dwie godziny na jednym ładowaniu.
Microsoft (MSFT) wygłosił podobnie odważne wypowiedzi na temat projektu HoloLens w 2015 roku. Firma udostępniła wersję beta Rzemiosło Maine W rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej oraz mówił o ogromnym potencjale urządzenia.
„Naszą wizją w dziedzinie komputerów 3D jest przekształcanie świata za pomocą hologramów – bezproblemowe łączenie świata cyfrowego z prawdziwym życiem”. — powiedział we wpisie na blogu.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
Firma zauważa, że HoloLens waży „znacznie poniżej przeciętnego laptopa”, jakby to było rozsądne porównanie z urządzeniem, które nosisz na twarzy.
HoloLens, dalekie od skręcenia za róg, są obecnie tak skoncentrowane na biznesie, że rzadko zasługują na wzmianki w kwartalnych raportach o zarobkach Microsoftu. Bloomberg zgłoszone w lutym To odcięcie funkcjonalności w module HoloLens wywołało pytania, czy firma wyprodukuje trzecią iterację urządzenia, poza wersją zbudowaną specjalnie dla armii USA. Microsoftu — powiedział we wpisie na blogu W lutym zaangażowałem się w HoloLens 2 i przestrzeń rzeczywistości mieszanej.
Ledwo zarysowaliśmy powierzchnię konsumenckich japonek VR. Magic Leap, tętniący życiem i tajemniczy startup, który zebrał 3,5 miliarda dolarów, Według Crunchbasema Zmieniła swoje drogie słuchawki na firmowe. Saudyjski Fundusz Inwestycji Publicznych Ma pakiet kontrolny W firmie. Okulary Snap (SNAP) częściej pojawiają się w nagłówkach gazet niż w rzeczywistości, chociaż firma odniosła sukces dzięki aplikacjom rzeczywistości rozszerzonej w aplikacji mobilnej Snapchat.
Ogłoszenie — przewiń, aby kontynuować
To jest tło, w którym powszechnie oczekuje się, że dyrektor generalny Apple, Tim Cook, przedstawi podejście swojej firmy do sprzętu rzeczywistości mieszanej na czerwcowej konferencji Worldwide Developers Conference.
Z pewnością nie byłby to pierwszy raz, kiedy Apple wykorzystało obiecującą, ale wadliwą technologię i zaprojektowało obudowę, która nagle ma sens dla przeciętnego konsumenta.
Ale wymagałoby to dużo Apple Magic – lub przynajmniej znaczących ulepszeń baterii i chipów – aby firma mogła to zrobić.
W tym tygodniu w Barron’s Tech
Napisz do Connora Smitha na adres [email protected]
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć