Przy całkowitej wielkości gospodarki światowej szacowanej na 105 bilionów dolarów w 2022 r. (85 bilionów funtów) w ujęciu pieniężnym przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) oraz gospodarki krajów G20, w tym Chin i Stanów Zjednoczonych, obecnie szacuje się, że odpowiadają one za 85% tej Sugeruje to, że w dłuższej perspektywie ze światowej gospodarki może zniknąć ponad 700 miliardów funtów.
„To będzie trwało przez nadchodzące dziesięciolecia” – dodała pani Lombardelli.
Odnosząc się do prac opublikowanych w zeszłym roku przez OECD, były główny doradca ekonomiczny brytyjskiego skarbu dodał, że spadek wzrostu to prawdopodobnie „dolna granica” szacunku, mająca „poważniejsze implikacje”.
„Istnieje wiele szerszych pozytywnych skutków edukacji, których nie uwzględniono w tej analizie, takich jak pozytywny wpływ edukacji na zdrowie” – stwierdziła. „Nie uwzględnia ona postępu technologicznego, o którym wiemy, że edukacja i umiejętności stają się ważniejsze, dlatego też skutki będą prawdopodobnie większe.”
Ostrzeżenie pojawia się zaledwie kilka miesięcy po tym, jak Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju ostrzegła, że po pandemii wyniki brytyjskich uczniów w testach z matematyki i przedmiotów ścisłych spadły do najniższego poziomu od rozpoczęcia prowadzenia rejestrów w 2006 r., podczas gdy umiejętność czytania spadła do poziomu ostatnio obserwowanego w 2009.
Wyniki cieszącego się międzynarodowym uznaniem badania, znanego jako Program Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA), zostały w poniedziałek opisane w najnowszych prognozach gospodarczych jako „szczególnie niepokojące” z punktu widzenia perspektyw globalnego wzrostu gospodarczego.
„Zamknięcie szkół w czasie pandemii mogło przyczynić się do niedawnego spadku wyników testów, szczególnie w przypadku uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, którzy nie byli w stanie w pełni korzystać z nauczania online” – dodała OECD.
Organizacja nawoływała kraje do większych inwestycji w jakość nauczania i kwalifikacje nauczycieli, podkreślając długoterminowy spadek poziomu wykształcenia.
Wzrost produktywności ma kluczowe znaczenie dla wzrostu standardów życia, ponieważ płace mogą rosnąć w sposób trwały szybciej niż ceny tylko wtedy, gdy pracownicy generują większą produkcję.
Surowe ostrzeżenie OECD pojawiło się, gdy kraje na całym świecie wezwały do podjęcia większych wysiłków, aby wesprzeć uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, a także rozszerzyć kształcenie zawodowe i uczenie się przez całe życie, w obliczu zagrożenia, jakie postęp technologiczny grozi zniszczeniem większej liczby miejsc pracy.
Ostrzegł także, że inflacja w Wielkiej Brytanii prawdopodobnie pozostanie wyższa i bardziej uporczywa niż w jakiejkolwiek innej dużej rozwiniętej gospodarce.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji