Nowy raport PricewaterhouseCoopers mówi, że polska branża medialna i rozrywkowa wzrośnie o 877 milionów dolarów w 2021 roku do prawie 10 miliardów dolarów.
W raporcie „Perspektywy rozwoju branży rozrywkowej i medialnej w Polsce 2021-2025” podkreślono, w jaki sposób pandemia wpłynęła na każdy sektor branży i jak się odradza.
Oczekuje się, że rynek gier wideo w Polsce wzrośnie w tym roku o ponad 50 mln dolarów i kolejne 200 mln w ciągu najbliższych czterech lat.
W ostatnich latach Polska stała się jednym z wiodących producentów gier wideo, od Cyberpunk 2077 CD Projekt Red do szeregu popularnych gier symulacyjnych, mobilnych i wieloplatformowych na PC, produkowanych przez takie firmy jak Huuuge i Ten Square Games.
Marcin Sidelnik, Partner PwC, Lider Sektora TMT, napisał: „Ten rok powinien przynieść odbicie po spadkach spowodowanych pandemią.
Z naszej analizy wynika, że przychody sektora mediów i rozrywki przekroczą te odnotowane w 2019 roku i zbliżą się do 10 miliardów dolarów.
„Podobnie jak na całym świecie, w Polsce dynamicznie rozwijają się usługi OTT (over the top) – zainteresowanie treściami wideo stale rośnie, dlatego na rynku stale pojawiają się nowi gracze. W ciągu roku wartość sam OTT w Polsce wzrósł o 75 mln dolarów.”
Chociaż rynek kin, który mocno ucierpiał w wyniku przestojów, widzi oznaki ożywienia, oczekuje się, że sektor nadal nie osiągnie poziomów sprzed pandemii do 2024 r.
Popularność usługi przesyłania strumieniowego może nadal rosnąć podczas pandemii, co może spowodować długoterminowe szkody dla przemysłu filmowego.
Sidelnik dodał: „Z powodu pandemii konsumpcja treści za pośrednictwem kanałów elektronicznych wzrosła wykładniczo, a niektórzy odbiorcy na stałe zmienili swoje przyzwyczajenia.
„COVID-19 doprowadził do rozwoju usług transmisji strumieniowej na żywo i sprzedaży e-booków, a rozwój e-commerce przełożył się na rynek reklamowy”.
Pomimo rozwoju usług transmisji strumieniowej oczekuje się, że zarówno tradycyjny rynek telewizji i wideo, jak i rynek reklamy telewizyjnej, odnotują wzrost.
Istnieje jeden sektor, który wydaje się być w stanie definitywnego upadku i oczekuje się, że branża mediów drukowanych i czasopism będzie kontynuowała swój stały spadek po tym, jak w tym roku odbił się martwy kot.
Trend konsumencki do uczestnictwa za pośrednictwem portali internetowych wpływa nie tylko na branżę czasopism i gazet, ale także na tradycyjną sprzedaż książek, podczas gdy usługi czytania e-booków i prenumeraty rosną.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”