W raporcie „Perspektywy rozwoju branży rozrywkowej i medialnej w Polsce 2021-2025” podkreślono, w jaki sposób pandemia wpłynęła na każdy sektor branży i jak się odradza.
PricewaterhouseCoopers
Nowy raport PricewaterhouseCoopers mówi, że polska branża medialna i rozrywkowa wzrośnie o 877 milionów dolarów w 2021 roku do prawie 10 miliardów dolarów.
W raporcie „Perspektywy rozwoju branży rozrywkowej i medialnej w Polsce 2021-2025” podkreślono, w jaki sposób pandemia wpłynęła na każdy sektor branży i jak się odradza.
Oczekuje się, że rynek gier wideo w Polsce wzrośnie w tym roku o ponad 50 mln dolarów i kolejne 200 mln w ciągu najbliższych czterech lat.
Oczekuje się, że rynek gier wideo w Polsce wzrośnie w tym roku o ponad 50 mln dolarów i kolejne 200 mln w ciągu najbliższych czterech lat.
W ostatnich latach Polska stała się jednym z wiodących producentów gier wideo, od Cyberpunk 2077 CD Projekt Red do szeregu popularnych gier symulacyjnych, mobilnych i wieloplatformowych na PC, produkowanych przez takie firmy jak Huuuge i Ten Square Games.
Chociaż rynek kin, który mocno ucierpiał w wyniku przestojów, widzi oznaki ożywienia, oczekuje się, że sektor nadal nie osiągnie poziomów sprzed pandemii do 2024 r.
Marcin Sidelnik, Partner PwC, Lider Sektora TMT, napisał: „Ten rok powinien przynieść odbicie po spadkach spowodowanych pandemią.
Z naszej analizy wynika, że przychody sektora mediów i rozrywki przekroczą te odnotowane w 2019 roku i zbliżą się do 10 miliardów dolarów.
„Nasza analiza pokazuje, że przychody z mediów i rozrywki przekroczą te zarejestrowane w 2019 roku i wyniosą blisko 10 miliardów dolarów” – napisał Marcin Sidelnik, Partner PwC i lider sektora TMT (Telecom, Media and Technology).
„Podobnie jak na całym świecie, w Polsce dynamicznie rozwijają się usługi OTT (over the top) – zainteresowanie treściami wideo stale rośnie, dlatego na rynku stale pojawiają się nowi gracze. W ciągu roku wartość sam OTT w Polsce wzrósł o 75 mln dolarów.”
Chociaż rynek kin, który mocno ucierpiał w wyniku przestojów, widzi oznaki ożywienia, oczekuje się, że sektor nadal nie osiągnie poziomów sprzed pandemii do 2024 r.
Pomimo rozwoju usług transmisji strumieniowej oczekuje się, że zarówno tradycyjny rynek telewizji i wideo, jak i rynek reklamy telewizyjnej, odnotują wzrost.
Popularność usługi przesyłania strumieniowego może nadal rosnąć podczas pandemii, co może spowodować długoterminowe szkody dla przemysłu filmowego.
Sidelnik dodał: „Z powodu pandemii konsumpcja treści za pośrednictwem kanałów elektronicznych wzrosła wykładniczo, a niektórzy odbiorcy na stałe zmienili swoje przyzwyczajenia.
„COVID-19 doprowadził do rozwoju usług transmisji strumieniowej na żywo i sprzedaży e-booków, a rozwój e-commerce przełożył się na rynek reklamowy”.
Istnieje jeden sektor, który wydaje się być w stanie definitywnego upadku i oczekuje się, że branża mediów drukowanych i czasopism będzie kontynuowała swój stały spadek po tym, jak w tym roku doświadczyła odbicia martwego kota.
Pomimo rozwoju usług transmisji strumieniowej oczekuje się, że zarówno tradycyjny rynek telewizji i wideo, jak i rynek reklamy telewizyjnej, odnotują wzrost.
Istnieje jeden sektor, który wydaje się być w stanie definitywnego upadku i oczekuje się, że branża mediów drukowanych i czasopism będzie kontynuowała swój stały spadek po tym, jak w tym roku odbił się martwy kot.
Trend konsumencki do uczestnictwa za pośrednictwem portali internetowych wpływa nie tylko na branżę czasopism i gazet, ale także na tradycyjną sprzedaż książek, podczas gdy usługi czytania e-booków i prenumeraty rosną.
More Stories
Zdjęcia do „Pasji” rozpoczną się na początku 2025 roku
Ikona bicia serca Nick Perry jest nie do poznania na nowych zdjęciach po przejściu na emeryturę | Wiadomości o gwiazdach | Świat sztuki i telewizji
Piosenkarz i autor tekstów J.D. Souther umiera w wieku 78 lat: Piosenkarz i autor tekstów, który napisał hity dla The Eagles i Lindy Ronstadt, zmarł w swoim domu w Nowym Meksyku