Wygląda na to, że Apple przygotowuje się do zaprezentowania od dawna plotkowanego zestawu słuchawkowego, który umieści jego użytkowników między światem wirtualnym a rzeczywistym, jednocześnie testując zdolność pionierów technologii do promowania nowych urządzeń po tym, jak innym nie udało się przyciągnąć uwagi opinii publicznej.
Po latach spekulacji, scena jest przygotowana na długo oczekiwane ogłoszenie w poniedziałek na dorocznej konferencji deweloperów Apple w Cupertino w Kalifornii, scenie nazwanej na cześć zmarłego założyciela firmy, Steve’a Jobsa. Apple prawdopodobnie wykorzysta to wydarzenie do zaprezentowania swoich najnowszych komputerów Mac oraz zapowiedzi i omówienia nowego systemu operacyjnego dla iPhone’a. strategia sztucznej inteligencji.
Oczekuje się jednak, że gwiazdą serialu będą okulary – prawdopodobnie nazwane „Reality Pro”, według przecieków medialnych – które mogą stać się kolejnym kamieniem milowym w tradycji Apple polegającej na wprowadzaniu przełomowej technologii, chociaż firma nie zawsze miała to.Pierwszy, aby spróbować zrobić określone urządzenie.
Przełom Apple’a sięga przełomu Jobsa, który wypromował pierwszego Maca w 1984 roku – tradycję kontynuowano w przypadku iPoda w 2001 roku, iPhone’a w 2007 roku, iPada w 2010 roku, Apple Watcha w 2014 roku i słuchawek AirPods w 2016 roku.
Czytaj więcej:
* Założyciel Apple, Steve Jobs, jest oryginalną gwiazdą rocka technologicznego, ale także zmienił świat
* Apple potwierdza, że zabija iTunes, oznaczając koniec pewnej ery
* Apple powiedział, że intensyfikuje prace nad zestawem słuchawkowym z rozszerzoną rzeczywistością
* Rzeczywistość rozszerzona to kolejny kęs Apple
Ale z wysoką ceną do 3000 USD (4947 NZ), nowe słuchawki Apple mogą również zostać powitane z letnim przyjęciem przez wszystkich oprócz najbogatszych entuzjastów technologii.
Jeśli nowe urządzenie okaże się produktem niszowym, pozostawi Apple na tym samym haczyku, co inne duże firmy technologiczne i startupy, które próbowały sprzedawać słuchawki lub okulary z technologią, która przenosi ludzi do sztucznych światów lub wyświetla cyfrowe obrazy krajobrazu obiekty znajdujące się przed nimi fizycznie — format znany jako Augmented Reality.
Oczekuje się, że okulary Apple będą elegancko zaprojektowane i będą mogły przełączać się między opcjami w pełni wirtualnymi lub rozszerzonymi, co jest kombinacją czasami nazywaną „rzeczywistością mieszaną”. Ta elastyczność jest czasami nazywana zewnętrzną rzeczywistością lub w skrócie XR.
Założyciel Facebooka, Mark Zuckerberg, nazywa te alternatywne rzeczywistości 3D „metaverse”. To kapryśna koncepcja, którą próbował wprowadzić do głównego nurtu, zmieniając nazwę swojej firmy społecznościowej na Meta Platforms w 2021 roku, a następnie inwestując miliardy dolarów w ulepszanie technologii wirtualnej.
Ale Metaverse pozostaje cyfrowym miastem duchówZestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej Meta, Quest, pozostaje najlepiej sprzedającym się urządzeniem w kategorii, która do tej pory przemawiała głównie do graczy gier wideo szukających bardziej wciągających wrażeń.
Kierownictwo Apple wydaje się unikać odwoływania się do metaverse, biorąc pod uwagę sceptycyzm, który szybko narodził się wokół tego terminu, kiedy omawiali możliwości nowych słuchawek firmy.
W ostatnich latach dyrektor generalny Apple, Tim Cook, okresowo reklamował rzeczywistość rozszerzoną jako kolejny kwantowy skok technologii, bez konkretnego harmonogramu, kiedy zyska masową atrakcyjność.
Cook, który ma 62 lata, powiedział we wrześniu ubiegłego roku Podczas przemówienia do słuchaczy studentów we Włoszech. „Tak jak dzisiaj, zastanawiasz się, jak ludzie tacy jak ja dorastali bez Internetu. Wiesz, myślę, że może być tak głęboko. I nie będzie tak głęboko z dnia na dzień. „
Reakcja na VR, AR i Mixed Reality była jak dotąd zdecydowanie skromna. Nawet niektóre narzędzia, które popularyzują tę technologię, były wyśmiewane sarkastycznie, czego najbardziej godnym uwagi przykładem są okulary Google z dostępem do Internetu, które pojawiły się ponad dekadę temu.
Po tym, jak współzałożyciel Google, Sergey Brin, początkowo zachwycał się urządzeniem, pokazując „czynnik zachwytu” wczesnego modelu Ze skokiem ze spadochronem podczas konferencji technologicznej w San FranciscoKonsumenci szybko zwrócili się ku produktowi, który pozwalał użytkownikom potajemnie robić zdjęcia i nagrywać filmy. Reakcja stała się tak poważna, że ludzie, którzy nosili sprzęt, stali się znani jako „Glassholes”, co skłoniło Google do wycofania produktu zaledwie kilka lat po jego debiucie.
Microsoft odniósł również ograniczony sukces z HoloLens, zestawem słuchawkowym rzeczywistości mieszanej wydanym w 2016 roku, chociaż jest producentem oprogramowania Na początku tego roku upierała się, że nadal jest zaangażowana w technologię.
Magic Leap, startup, wywołał emocje, prezentując zapowiedź technologii rzeczywistości mieszanej, którą może wyczarować Widok wieloryba przedzierającego się przez podłogę sali gimnastycznejmiał tak duże problemy ze sprzedażą swojego pierwszego konsumenckiego zestawu słuchawkowego w 2018 roku, że od tego czasu skupił się na zastosowaniach przemysłowych, medycznych i ratunkowych.
Istnieją cztery główne pytania, na które muszą odpowiedzieć okulary Apple, powiedział Daniel Diez, dyrektor ds. Transformacji w Magic Leap: „Co ludzie mogą z tym zrobić? Jak to wygląda i jak wygląda? Czy jest wygodne w noszeniu? I ile kosztuje. koszt?”
Oczekiwanie, że okulary ochronne Apple będą sprzedawane za kilka tysięcy dolarów, już osłabiło oczekiwania co do produktu. Chociaż spodziewa się, że okulary Apple będą pochwalić się „oszałamiającą” technologią, analityk Wedbush Securities, Dan Ives, powiedział, że oczekuje, że firma sprzeda zaledwie 150 000 sztuk w ciągu pierwszego roku urządzenia na rynku – to tylko punkt w portfolio firmy. Dla porównania, Apple sprzedaje rocznie ponad 200 milionów iPhone’ów, swoich flagowych produktów. Ale iPhone nie był natychmiastową sensacją, sprzedając mniej niż 12 milionów sztuk w pierwszym pełnym roku na rynku.
W posunięciu najwyraźniej mającym na celu zawyżenie oczekiwanej ceny okularów Apple, Zuckerberg zwrócił uwagę w zeszłym tygodniu, że następny zestaw słuchawkowy Quest będzie sprzedawany za 500 USD, co zostało ogłoszone na cztery miesiące przed planami Meta Platform, aby zaprezentować najnowsze urządzenie na konferencji technicznej. .
Według firmy badawczej CCS Insight od 2016 roku roczne dostawy urządzeń rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej wyniosły średnio 8,6 miliona sztuk. Firma oczekuje Sprzedaż w tym roku będzie słaba. Przy oczekiwanej sprzedaży około 11 milionów urządzeń, zanim stopniowo wzrośnie do 67 milionów w 2026 roku.
Ale te prognozy zostały wyraźnie poczynione, zanim było wiadomo, czy Apple może wypuścić produkt zmieniający krajobraz.
„Nigdy nie liczyłbym na Apple, zwłaszcza na rynku konsumenckim, a zwłaszcza jeśli chodzi o znalezienie tych zabójczych aplikacji i rozwiązań”, powiedział Diez z Magic Leap. „Jeśli ktoś ma zacząć wcześnie penetrować rynek konsumencki, nie zdziwiłbym się, gdyby był to Apple”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć