Londyńska strefa opłat za zanieczyszczenie starych pojazdów stała się 18 razy większa, dotykając dziesiątki tysięcy kierowców.
Strefa Ultra Low Emissions Zone (Ulez) rozszerza się od poniedziałku, aby objąć wszystkie obszary w obrębie pierścienia północnego i południowego w celu poprawy jakości powietrza.
Dowiedz się, czy Twój obszar – lub miejsce, w którym regularnie jeździsz – jest dotknięty poniższą mapą:
Kierowcy, którzy nie spełniają minimalnych norm emisji, będą musieli zapłacić 12,50 GBP dziennie, aby jeździć po okolicy.
Osoby, które nie zastosują się do tego, podlegają karze grzywny w wysokości 160 GBP, obniżonej do 80 GBP, jeśli zostanie zapłacona w ciągu dwóch tygodni.
To, czy pojazd jest odpowiedzialny za ładowanie, zależy od ilości emitowanego dwutlenku azotu (NO2). NO2 uszkadza płuca i może zaostrzać istniejące schorzenia, takie jak astma oraz choroby płuc i serca.
Większość samochodów z silnikiem Diesla zarejestrowano po raz pierwszy po wrześniu 2015 r., a większość samochodów benzynowych zarejestrowanych od 2005 r. jest zwolniona z cła.
Jednak TfL powiedział, że około 130 000 pojazdów na nowym, większym obszarze nie było kompatybilnych.
Opłata obowiązuje przez cały dzień, codziennie z wyjątkiem Bożego Narodzenia.
Rozszerzony obszar jest częścią plany Aby uczynić Londyn bardziej zielonym i zwalczać zmiany klimatyczne i zanieczyszczenie powietrza.
Burmistrz Londynu Sadiq Khan, który cierpi na astmę dorosłych, powiedział, że każdego roku 4000 londyńczyków umiera przedwcześnie z powodu toksycznego powietrza, podczas gdy dzieci dorastają z zahamowanymi płucami.
Ekspansja Ulez oznacza, że „miliony ludzi oddycha czystszym powietrzem” – powiedziała Jemima Hartshorne z grupy zajmującej się jakością powietrza Mums for Lungs.
Jednak dowody wskazują, że wielu kierowców nie wie o tym schemacie.
Badanie przeprowadzone wśród 2005 kierowców – z czego co najmniej 1500 z Londynu i 500 mieszkających w ciągu godziny od stolicy – wykazało, że tylko 43% było świadomych ekspansji.
Ponad milion wiadomości zostało wysłanych do osób, które podróżowały w nowych granicach, aby ich ostrzec, a ponad 600 000 ulotek zostało dostarczonych mieszkańcom nowego obszaru.
Niektóre małe firmy w stolicy wyraziły zaniepokojenie wpływem opłat.
Michael Lloyd, dyrektor zarządzający LTC Scaffolding, powiedział, że jego firma zainwestowała 300 000 funtów w unowocześnienie części swojej floty, aby spełniała normy, ale nadal spodziewa się ponosić około 2500 funtów tygodniowo z tytułu opłat za pojazdy niespełniające wymagań.
„Jedyną rzeczą jest wyczucie czasu” – powiedział. „Biznes pada na kolana z powodu pandemii, a to tylko kolejny cios w zęby”.
Federacja Małych Przedsiębiorstw wezwała do wprowadzenia miesięcznego „okresu karencji” z opóźnieniami w egzekwowaniu przepisów, aby dać przedsiębiorstwom „czas na dostosowanie”.
Małe firmy, organizacje charytatywne, niepełnosprawni lub londyńczycy o niskich dochodach mogą wystąpić do TfL o dotację w wysokości 2000 funtów, jeśli anulują samochód niespełniający wymagań i kupią czystszy samochód.
Ci, którzy porzucą motocykl lub skuter, mogą kwalifikować się do zapłaty 1000 funtów, ale systemy ciężarówek, minibusów i furgonetek zostały zawieszone z powodu „bezprecedensowego popytu i ograniczonych funduszy”.
Śledź codzienny podcast na podcast jabłkowy, podcast google, spotyfikować, Głośnik
Ulez działa od kwietnia 2019 r., ale wcześniej obejmował tylko ten sam obszar centralnego Londynu, co opłata za wjazd do centrum Londynu.
Udało mu się poprawić jakość powietrza, przyczyniając się do 44% redukcji dwutlenku azotu na drogach w pierwotnych granicach.
Odnotowano również wzrost liczby pojazdów spełniających rygorystyczne normy emisji z 39% w lutym 2017 r. do ponad 80%.
Opłaty za zanieczyszczenia też Praca w Birmingham Bath, który jest proponowany dla miast w całej Anglii i Szkocji, w tym Bristolu, Edynburga, Glasgow, Manchesteru, Newcastle i Portsmouth.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa