Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Obrazy Paula Cézanne’a nigdy wcześniej nie widziane w Wielkiej Brytanii są wystawiane w Tate Modern |  Paul Cézanne

Obrazy Paula Cézanne’a nigdy wcześniej nie widziane w Wielkiej Brytanii są wystawiane w Tate Modern | Paul Cézanne

Dwadzieścia dwa obrazy wpływowego postimpresjonisty Paula Cézanne’a, których nigdy wcześniej nie widziano w Wielkiej Brytanii, zostaną wystawione na wystawie Once in a Generation w Tate Modern Jesienią.

Obejmuje ona „Martwa natura z daniem owocowym” wypożyczona z Muzeum Współczesnego sztuka w Nowym Jorku, potwierdzając reputację Cézanne’a jako jednego z najważniejszych współczesnych artystów europejskich.

Francis Morris, dyrektor Tate Modern, powiedział, że 80 obrazów, akwareli i rysunków będzie podążać za życiem i twórczością „kluczowej postaci w kierunku secesji”.

Ostrzegła jednak, że wysokie koszty organizacji dużych wystaw oznaczają, że Tate musi być „bardzo selektywny” w stosunku do takich wystaw i szukać partnerów, którzy podzielą się ciężarem finansowym. Tate zwrócił uwagę na koszty logistyczne i środowiskowe związane z przenoszeniem i instalacją dzieł sztuki wypożyczonych z instytucji i kolekcji za granicą. Galeria Cézanne, prezentująca prace z Europy, Azji i obu Ameryk, jest organizowana we współpracy z EY.

Kosz na jabłka autorstwa Paula Cézanne’a, ok. 1893 r. Zdjęcie: Deska kreślarska / Tate

Standardowa cena biletu wyniesie 22 GBP w porównaniu do 18 GBP na większość hitów przed pandemią, chociaż dla młodych ludzi dostępne będą zniżki. Morris powiedział, że cena została przyznana w uznaniu, że takie wystawy były „za drogie”.

Naczynie Martwa natura z owocami należało do Paula Gauguina, który namalował je na tle własnego obrazu Cézanne’a Kobieta przed martwą naturą. Gauguin opisał obraz Cézanne’a jako „wyjątkową perłę, oczko w głowie”, ale musiał go sprzedać, żeby zapłacić rachunki za leczenie.

Wystawę otwierał jeden z najwcześniejszych autoportretów artysty, portret „wyrafinowanego człowieka na skraju podboju stolicy”, przygotowującego się do wyjazdu z Prowansji do Paryża – mówi Natalia Sedlina, Międzynarodowa Kuratorka Sztuki. W Tate Modern.

Dodała, że ​​przedstawia wydarzenia, miejsca i relacje, które ukształtowały twórczość „jednego z najbardziej szanowanych i mało znanych artystów końca XIX wieku”.

READ  Sophie Habbo wspomina nieobecność w swoim podcaście i mediach społecznościowych, twierdząc, że poszła szukać profesjonalnej pomocy ze względu na „wyniszczający lęk”, na który cierpi po tym, jak „trudno jej być sobą”.

Cézanne doświadczył szybkich zmian politycznych i społecznych we Francji [as] Na przemian z republiki do imperium iz powrotem do republiki, traumę niepokojów społecznych w gminie Paryża, a później aferę Dreyfusa dzielącą miasto”.

Paul Cézanne Kąpiący się, ok. 1894-1905
Pokazane zostaną także Kąpiące się Cézanne 1894-1905. Zdjęcie: Tate

Artysta zdystansował się od paryskiej sceny artystycznej i impresjonizmu, wracając do Prowansji, by realizować własny styl. Jedna z sal wystawowych będzie poświęcona jego obrazom przedstawiającym wapienną górę Ste-Victoire, w tym jeden z niewidzianego wcześniej w Wielkiej Brytanii Muzeum Filadelfijskiego.

Kolejna sala połączy wiele obrazów słynnego pływaka Cézanne’a, w tym jedno z jego największych i najsłynniejszych dzieł, Bathers 1894-1905. Na wystawie zostaną również pokazane zdjęcia jego żony Hortense i syna Paula.

Sto lat temu, powiedział Morris, Tate odrzucił pierwsze oferty prezentów z obrazów Cézanne’a, nazywając je „zbyt nowoczesnymi”.

„Ale zaledwie kilka lat później Samuel Courtauld, inspirujący i zmieniający się kustosz Fundacji Tate, stworzył fundusz, który sprytnie określił, jakich artystów można pozyskać dla Kolekcji Narodowej, a Cézanne był jednym z tych artystów” – powiedziała.

„Tak więc Tate stało się pierwszym narodowym muzeum publicznym w Wielkiej Brytanii, które posiadało obrazy Cézanne’a w 1924 roku. Od tego czasu Cézanne stał się główną częścią naszych zbiorów”.