Wolumeny są stabilne, a jakość wysoka, a w tym roku firma zdywersyfikowała swoją ofertę produktową – mówi Dominik Woźniak, prezes Rajpulu.
Jak wyglądał sezon na jabłka tej jesieni w Polsce i w Waszej firmie Rajbul?
Dominik Woźniak: Ogółem nowe zbiory jabłek w Polsce są o około 11 proc. niższe niż w roku ubiegłym. Jednak w Rajpul spodziewamy się takiej samej ilości jak w 2022 roku, a ogólna jakość wygląda bardzo dobrze, dlatego kolejny sezon uważamy za obiecujący.
Z niecierpliwością czekamy na dobry sezon na jabłka. Warto podkreślić, że polscy producenci jabłek połączyli siły nie tylko po to, aby promować polskie jabłka, ale także oferować produkty wysokiej jakości. Polskie jabłka obecne są na wielu rynkach, a ich wysoka jakość spełnia oczekiwania naszych klientów.
Gdzie znajdują się Państwa główne rynki eksportowe? Czy patrzysz na jakieś nowe rynki lub rozwój?
Du: Rocznie produkujemy ponad 70 000 ton owoców, z czego około 40% trafia na eksport.
Naszym głównym rynkiem eksportowym jest Europa. Europa Środkowo-Wschodnia, Niemcy, kraje nordyckie, Hiszpania i Portugalia. Budujemy naszą sprzedaż zagraniczną, koncentrując się na Indiach, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie.
Czy zaszły jakieś zmiany w Waszym asortymencie?
Du: W Rajpaul stale pracujemy nad nowymi produktami. W tym roku uprawialiśmy np. polskie arbuzy na lokalny rynek.
Wprowadziliśmy na rynek nową odmianę jabłek Pola, a projekt ten będzie rozwijany przez kolejne lata. Oprócz szerokiej oferty świeżych owoców, wprowadziliśmy także na rynek markę suszonych owoców.
Jakie są najpilniejsze wyzwania, przed którymi stanął Pan w roku pełnym wyzwań dla branży produktów świeżych?
Du: Naturalnie rosnące koszty energii, pracy i surowców mają wpływ na działalność firmy. Problemy te dotyczą wszystkich firm w tym sektorze. Dokładamy wszelkich starań, aby dostosować naszą działalność do stojących przed nami wyzwań.
Jakie nowe trendy pojawiły się w tym roku?
Du: Najbardziej oczywistą tendencją jest to, że konsumenci końcowi są bardziej ostrożni i wrażliwi na cenę, w związku z czym szukają substytutów produktów premium. W Rajpaul staramy się spełniać oczekiwania klientów, dostarczając produkty wysokiej jakości w przystępnych cenach.
Zbliża się owocowa atrakcja w Madrycie – na czym skupisz się podczas tego wydarzenia?
Du: Fruittraction 2023 to świetna okazja, aby spotkać się z klientami, z którymi współpracujemy, ale także poznać potencjalnych przyszłych klientów. Przedstawimy Państwu Poli, naszą odmianę jabłek, która jest bardzo słodkim i chrupiącym owocem.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu