Dyrektor generalny Nvidii, Jensen Huang, broni niedawno wprowadzonego na rynek RTX 4060 Ti, aw szczególności jego 8 GB pamięci VRAM. Dyrektor generalny mówił o grach i ostatnich wydaniach GPU w wywiadzie przy okrągłym stole z reporterami na Computex 2023, gdzie odpowiadał na pytania dotyczące ograniczonej pamięci VRAM w najnowszym GPU Nvidii.
Informatyk Podzielił się cytatem, w którym Huang bronił 8 GB pamięci VRAM i powiedział graczom, aby bardziej skupili się na zarządzaniu pamięcią VRAM: „Pamiętaj, że bufor ramki to nie pamięć komputera — to pamięć podręczna. A sposób zarządzania pamięcią podręczną to wielka sprawa. To jak każda inna pamięć podręczna. I tak, im większa pamięć podręczna, tym lepiej. Jednak robisz kompromis dla wielu rzeczy.
RTX 4060 Ti spotkał się z dużą krytyką za 8 GB pamięci VRAM, zwłaszcza w związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na pamięć wideo w ostatnich wersjach komputerów PC, takich jak Resident Evil 4, Dziedzictwo Hogwartu, I Ostatni z nas, część pierwsza. Odpowiedź Huanga brzmi jak obrona, ale tak naprawdę nie rozwiązuje problemów z VRAM RTX 4060 Ti.
Jak mówi Huang, VRAM to w zasadzie pamięć podręczna. Dane są przesyłane z pamięci masowej do pamięci systemowej i ostatecznie do pamięci VRAM. Problem polega na tym, że sprawdzanie pamięci systemowej jest zauważalnie wolne, co jest głównym powodem, dla którego zauważyliśmy poważne problemy z zacinaniem się i awariami w grach takich jak Ostatni z nas, część pierwsza I Dziedzictwo Hogwartu. Zarządzanie pamięcią VRAM jest jak „kung fu” — mówi Huang i chociaż w teorii może to być prawdą, w praktyce widzieliśmy, jak zarządzanie nie udaje się.
Huang również nie odniósł się do czego Dokładnie Gracze również handlują większą ilością pamięci VRAM. Może moc, może koszt, a może kombinacja kilku różnych czynników; Trudno powiedzieć. Wydaje się, że Nvidia zdaje sobie sprawę, że problemem jest pojemność, mimo że w lipcu wypuszcza wersję RTX 4060 Ti z 16 GB pamięci VRAM. To ten sam procesor graficzny o tej samej wydajności, tylko z większą ilością pamięci VRAM i ceną o 100 USD wyższą niż model podstawowy.
Po przemówieniu na Computex Nvidia została pierwszym w historii projektantem chipów, który osiągnął ponad 1 bilion dolarów, dołączając na razie do zaledwie pięciu innych firm. Jednak dla wielu graczy brzmiało to pusto, ponieważ Nvidia położyła duży nacisk na sztuczną inteligencję podczas swojego przemówienia, innego niż nowy silnik Nvidia ACE do generatywnej sztucznej inteligencji w grach.
W odpowiedzi na PCWorld Huang powiedział, że gracze nadal są numerem jeden dla Nvidii. „Bez sztucznej inteligencji nie bylibyśmy w stanie wykonywać ray tracingu w czasie rzeczywistym. Nie byłoby to nawet możliwe” — powiedział Huang. „Pierwszy projekt sztucznej inteligencji naszej firmy — pierwszym, na którym skupiono się na sztucznej inteligencji, było Deep Learning Super Sampling (DLSS) Ucz się głęboko. To filar RTX”.
Jednak sprawiedliwe jest, aby gracze czuli się pozostawieni w tyle. Najnowsza generacja Nvidii spowodowała, że ceny GPU były wyższe niż kiedykolwiek wcześniej, a według najnowszego wezwania Nvidii dochody z centrum danych i sztucznej inteligencji były dwukrotnie wyższe niż z gier. Ponadto publiczne wyświetlacze Nvidii w coraz większym stopniu koncentrowały się na sztucznej inteligencji, z superkomputerami, takimi jak DGX GH200, zajmując centralne miejsce.
Zalecenia redaktorów
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów