Tunel kolei dużych prędkości, który ma połączyć nowe polskie lotnisko w Warszawie z Łodzią, wraz z podpisaniem drugiego kontraktu na budowę, wykonał kolejny krok naprzód.
CPK, firma odpowiedzialna za ambitny projekt lotniska, podpisała z polskim wykonawcą umowę o wartości 147 mln zł. mieszanka ciała Do budowy pomieszczeń dla maszyny drążącej tunele.
Zamówienie to jest następstwem prac mających na celu wzmocnienie fundamentów Łódzkiego Centrum Kultury, położonego powyżej proponowanej trasy inwestycji, w ramach którego Budimex buduje obecnie salę recepcyjną w pobliżu centrum oraz w miejscu startu na Retykini.
Radosław Kantak, Członek Zarządu CPK ds. Inwestycji Kolejowych, powiedział: „CPK to nie tylko projektowane lotnisko, ale także nowe linie kolejowe, które są w Polsce bardzo potrzebne.
„Na zaawansowanym etapie projektowania jest już około 450 km linii, w tym odcinki kolejowe pomiędzy Warszawą a Łodzią oraz Łodzią i Wrocławiem. Dziś robimy kolejny krok naprzód i podpisujemy umowę na prace budowlane.
Zbliżenie się do rozpoczęcia budowy 4-kilometrowego tunelu będącego częścią 140-kilometrowej kolei dużych prędkości ma szczególne znaczenie po zapowiedzi nowego polskiego rządu. Ponowna analiza planów projektu lotniskachociaż CPK stwierdziła, że plany są zbyt zaawansowane, aby można je było wstrzymać.
Uzyskaj dostęp do najbardziej kompleksowych profili firm na rynku, obsługiwanych przez GlobalData. Zaoszczędź godziny poszukiwań. Zdobądź przewagę konkurencyjną.
Profil firmy – bezpłatna próbka
Wkrótce otrzymasz wiadomość e-mail dotyczącą pobierania
Jesteśmy pewni wyjątkowej jakości profili naszej firmy. Zależy nam jednak na tym, abyś podjął decyzję, która będzie najkorzystniejsza dla Twojego biznesu, dlatego oferujemy bezpłatną próbkę, którą możesz pobrać, przesyłając poniższy formularz
Przez GlobalData
Oczekuje się, że budowa maszynowni zajmie 10 miesięcy w przypadku hali Retkinya i 13 miesięcy w przypadku hali Fabricina
Umowa została zawarta zaledwie kilka tygodni po objęciu urzędu przez nowy polski rząd. W komunikacie nie ustrzeżono się różnic politycznych pomiędzy poprzednią administracją a premierem Donaldem Tuskiem, który wcześniej był kluczową postacią dla Unii Europejskiej w negocjacjach w sprawie Brexitu.
„Nasi poprzednicy podjęli brzemienną w skutkach decyzję w 2011 roku, kiedy przygotowywano budowę linii dużych prędkości łączącej Warszawę, Łódź i Sieradz z Wrocławiem i Poznaniem” – powiedział wiceminister finansów i polityki regionalnej Marcin Horála, komisarz stanu CPK . Została zawieszona.
„Nikt nie jest w stanie oddać tego czasu mieszkańcom. Dlatego dopiero dzisiaj – dzięki inwestycjom Komunistycznej Partii Korei – może rozpocząć się budowa kolei w kształcie litery Y.
Na początku tego roku projekt kolei dużych prędkości zyskał kolejny impuls po tym, jak Komisja Europejska przyznała mu 290 milionów złotych na finansowanie planowania budowy.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
W Polsce odkryto setki artefaktów, w tym hełm celtycki z brązu
Giełdy w Polsce spadają pod koniec sesji; Indeks WIG30 spada o 0,45% Według Investing.com
Ukraiński mistrz boksu Oleksandr Usyk został zwolniony po krótkim zatrzymaniu w Polsce