Podczas gdy niektóre marki odwracają się od mniejszych modeli w poszukiwaniu większych zysków, Lexus wskakuje do segmentu luksusowych kompaktowych SUV-ów z nowym LBX.
Zaprojektowany dla europejskich klientów, Lexus LBX znajduje się na platformie GA-B macierzystej firmy Toyota, która stanowi podstawę Yaris Cross. Jednak Lexus twierdzi, że LBX został przeprojektowany, aby zapewnić udoskonalenia i wrażenia z jazdy potrzebne w jednym z jego pojazdów. Nowy program Lexus Bespoke Build kładzie również duży nacisk na design, jakość i personalizację.
LBX reinterpretuje firmową „trzpieniową kratkę” z nową sekcją kratki. Powyżej znajduje się wąski pasek z listwą łączącą reflektory. Według zespołu projektantów marki, z tyłu, pełnoekranowy pasek świateł LED obejmuje podwyższoną środkową część w poprzek pokrywy bagażnika, aby pomóc wizualnie obniżyć środek ciężkości samochodu.
Pod skórą znajduje się 1,5-litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy z automatyczną skrzynią biegów CVT. Jest zasilany przez bipolarny akumulator niklowo-wodorkowy, który według głównego inżyniera Kunihiko Endoh jest lżejszy i bardziej kompaktowy niż zwykły akumulator NiMH i umożliwia szybsze ładowanie i rozładowywanie.
W rozmowie z Auto Express, Endoh-san powiedział, że oznacza to, że moc wyjściowa akumulatora może być większa, aby wykorzystać większy silnik elektroniczny niż w Yarisie Cross. W LBX powinno to przełożyć się na ostre przyspieszenie z miejsca (samochód jest oczywiście przeznaczony do użytku miejskiego) i lepsze połączenie z układem napędowym, zmniejszając wrażenie gumki, które można uzyskać dzięki bezstopniowej skrzyni biegów (CVT). „Chodzi o zapewnienie przyspieszenia liniowego” – powiedział nam. „Szybsza reakcja silnika elektronicznego oznacza, że ICE i napęd elektryczny działają w równowadze. Podczas jazdy miejskiej ponad 50 procent czasu należy jeździć w trybie elektrycznym.”
Silnik jest również wyposażony w wałek przeciwwagi dla zwiększenia precyzji, podczas gdy silnik rozwija łącznie 134 KM i 185 Nm momentu obrotowego, aby zapewnić czas od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy w samochodzie z napędem na przednie koła. Lexus zaoferuje również napęd na wszystkie koła E-Four z silnikiem na tylnej osi.
Lexus twierdzi, że modyfikacje zawieszenia zaowocowały płynną i stabilną jazdą. Samochód wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu w samochodach z napędem na dwa koła, z tylną osią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w modelach z napędem na cztery koła. Aby wspomóc kontrolę nad nadwoziem i stabilność, Lexus zainstalował również system kontroli położenia hamulca, który automatycznie uruchamia hamulce w celu zmniejszenia pochylenia. Rozstaw osi samochodu jest o 20 mm większy, a rozstaw kół szerszy niż w Yarisie Cross.
Wewnątrz LBX znajduje się 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 9-calowy ekran dotykowy, a wyświetlacz przezierny będzie jedną z niewielu opcji. Nacisk na wzornictwo premium jest wzmocniony dużą ilością skóry i ultragładkiego plastiku w górnej części deski rozdzielczej. Jednak podczas premiery siedzieliśmy w samochodzie, a jakość materiałów miała większe znaczenie. Na pierwszy rzut oka konkurenci tacy jak Audi Q2 wciąż nie mogą dorównać LBX.
Technologia to znana ilość, z podstawowym systemem informacyjno-rozrywkowym podobnym do tego, który można znaleźć w marce NX, co było ogromnym krokiem naprzód dla Lexusa w ostatnich latach.
Jednak opakowanie LBX mogłoby być lepsze. Tylne siedzenia są ciasne, a małe tylne drzwi utrudniają wsiadanie i wysiadanie. Przy 332 litrach w samochodzie z napędem na przednie koła, bagażnik jest dobry, ale spada do 255 litrów w modelu E-Four ze względu na dodatkowy napęd pod podłogą. Przechowywanie w środku jest w porządku, z jednym uchwytem na kubek przed inteligentną dźwignią zmiany biegów, która jest wspólna z NX, i jednym za nim, pod podłokietnikiem, który przesuwa się i przechyla, aby odsłonić kolejny schowek. Jednak z tyłu nie ma kieszeni na siedzenia ani uchwytów na kubki.
LBX pojawi się w czterech „atmosferach”. W rzeczywistości są to stylowe pakiety, które zmieniają wygląd i styl samochodu, ale nie mają większego znaczenia pod względem zestawu.
Elegant oferuje wnętrze pozbawione skóry i jest wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy Relax skupia się na „luksusowych elementach i wyraźnej elegancji”. Emotion to najbardziej sportowa opcja w gamie, z dwukolorowym dachem, podczas gdy Cool równoważy miejski i sportowy wygląd Emotion z większym luksusem.
Jednak dokładne szczegóły dotyczące rynku brytyjskiego pozostają do ustalenia i chociaż Lexus używa LBX do uruchomienia opcji Bespoke Build firmy, która umożliwia klientom personalizację samochodów poprzez dostosowywanie pasów bezpieczeństwa, kolorów i wzorów ściegów oraz różnych kolorów i tekstury materiałów – uważa się, że UK United nie zapewni pełnej obsługi. Kupujący mogą również wybrać ulepszony system stereo Mark Levinson, zdalne parkowanie, cyfrowy klucz Lexusa, wyświetlacz przezierny i technologię oczyszczania powietrza.
Jednak jedną z funkcji, które są standardowo wyposażone we wszystkich modelach LBX, jest Safety System+ Lexusa. Obejmuje to adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z autonomicznym hamowaniem, monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym, a także elektroniczne otwieranie drzwi Lexusa i technologię Safe Exit Assist, która zapobiega otwieraniu drzwi przez pasażerów na drodze zbliżający się samochód lub rowerzysta.
Jednak cała ta technologia dla dużych samochodów oznacza, że ten mały SUV klasy premium może osiągnąć poważną cenę (patrz pytania i odpowiedzi poniżej), gdy trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, przed dostawami rozpoczynającymi się w marcu przyszłego roku. .
Pytania i odpowiedzi z Dimitrisem Tripospitisem
Prezes Lexus Europe
Europejski szef Lexusa pokazuje, jak ważny dla marki jest mały i luksusowy SUV.
P: Co LBX oznacza dla Lexusa?
Odp.: „Jest przeznaczony do użytku miejskiego i tutaj. Jest odpowiedni. Otwiera Lexusa na nowy segment.”
P: Czy ten samochód ma na celu skrócenie średniej długości życia europejskich nabywców Lexusa?
O: Nie ma przedziału wiekowego. Naszym celem są trzy kategorie: Lexus Royal, zrealizowany Lexus i nowy Lexus. Bardziej chodzi o zajmowanie miejsca przez kierowców innych niż Lexus, niż o stwierdzenie, że jesteśmy nastawieni na młodzież, ponieważ LBX jest również dla obecnych właścicieli Lexusa, którzy chcą mniejszego samochodu do miasta. Chodzi o użytkowanie, a nie wiek”.
P: POSZUKUJESZ, ABY Zrezygnować z części sprzedaży Twojego starego CT? Co LBX oznacza dla doświadczenia użytkownika?
Odp.: „Mamy nadzieję, że uda nam się odzyskać część tych sprzedaży. LBX jest mniejszy niż UX, chociaż wrażenie przestronności wnętrza jest lepsze niż w sektorze. UX służy innym celom.”
P: W LBX jest wiele technologii stosowanych w dużych samochodach – co to oznacza dla ceny? Sektor jest bardzo konkurencyjny.
Odp .: „Ty mi powiedz! Prace w toku, ale nie jest to samochód podstawowy; to w pełni luksusowy samochód o długości czterech metrów. Jest to samochód drogi w budowie, ale nie może być zbyt drogi. Jesteśmy pracę w konkurencyjnej cenie”.
Teraz przeczytaj 10 najlepszych małych SUV-ów i crossoverów do kupienia w 2023 roku…
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa