Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy pas laserowy z ekranem dotykowym, aby zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom

Nowy pas laserowy z ekranem dotykowym, aby zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom

Ten artykuł został zrecenzowany zgodnie z Science X’s proces edycji
I Zasady.
redaktorzy Podkreśl następujące atrybuty, zapewniając jednocześnie wiarygodność treści:

Weryfikacja faktów

zaufane źródło

Korekta

Pas laserowy utworzony przez urządzenie. Źródło: Uniwersytet Brunela

Rowerzyści to jedna z najbardziej narażonych grup na naszych drogach. W przeciwieństwie do użytkowników samochodów, nie są one chronione przez metalową obudowę i są trudne do zauważenia przez innych kierowców.

Z powodu tego problemu ze wzrokiem rowerzyści są szczególnie narażeni na wypadki drogowe i urazy. W 2021 roku w Wielkiej Brytanii zginęło 111 rowerzystów, odnotowano około 16 000 ofiar, a nieco ponad 4300 ciężko rannych.

Aby zająć się plecami rowerzystów, 23-letni Ibrahim Kam, student ostatniego roku wzornictwa przemysłowego i technologii na Uniwersytecie Brunel w Londynie, zainspirował się do stworzenia Laser Lean.

Produkt pasuje na oba końce kierownicy i zapewnia laserowy pas po obu stronach kierowcy za naciśnięciem jednego przycisku.

Kodeks Drogowy stanowi, że kierowcy podczas wyprzedzania muszą zapewnić rowerzystom 1,5 metra odstępu, a laser pasa ruchu wyraźnie wskazuje tę odległość.

Oprócz toru laserowego produkt posiada również wskaźniki dotykowe, przednie i tylne światła.

„Laserowy pas ma na celu zwiększenie widoczności rowerzystów i poprawę komunikacji z innymi użytkownikami dróg” – powiedział Ibrahim. „Aktywowane dotykowo pojemnościowe przednie i tylne światła znajdują się na końcu kierownicy, dzięki czemu kierowcy mogą zobaczyć rzeczywistą długość motocykla, a laser pokaże kierowcom odstęp, jaki powinni dać rowerzystom.

„Reflektory są białe, a tylne światła czerwone, dzięki czemu kierowcy mogą stwierdzić, czy patrzą na przód, czy na tył motocykla. Dostępny jest również pojemnościowy wskaźnik dotykowy, dzięki któremu kierowcy mogą wyraźnie wskazać, kiedy należy skręcić”.

Laser Lane został zaprezentowany podczas dorocznej imprezy w zeszłym tygodniu Wyprodukowano w Brunelu Wystawa, na której prezentowane były narzędzia i urządzenia zaprojektowane przez studentów ostatniego roku Brunel Design School.

READ  Recenzja klawiatury akumulatorowej Kensington Pro Fit Ergo KB675 EQ TKL

Wydarzenie, które odbyło się w Bargehouse, Oxo Tower Wharf w Londynie, było dla studentów okazją do promowania swoich umiejętności, produktów i pomysłów wśród profesjonalistów z branży i szerszej społeczności twórców.

Ibrahim zainspirował się do zaprojektowania Laser Lane wkrótce po tym, jak zaczął nim jeździć w zeszłym roku.

Laser Lane: urządzenie z ekranem dotykowym na kierownicy. Źródło: Uniwersytet Brunela

„Kiedy byłem młodszy, jeździłem na rowerze, a kiedy zacząłem jeździć na uniwersytet, zacząłem zauważać ciągłe kłótnie między rowerzystami a kierowcami. Zaczynam to widzieć coraz częściej i wiem, że jest to szczególnie złe w Londynie, ” powiedział.

Jako nowy kierowca, Ibrahim zmagał się z wyprzedzaniem i interakcją z rowerzystami i chciał stworzyć coś, w czym kierowcy i rowerzyści mogliby komunikować się ze sobą w bezpieczniejszy i bardziej konstruktywny sposób, a nie tylko za pomocą sygnałów ręcznych.

„Starałem się dać kolarzom jak najwięcej miejsca, ale widząc, jak inni kierowcy wchodzą z nimi w interakcje, skłonił mnie do zastanowienia się nad tym bardziej” – powiedział.

„Widziałem, jak kierowcy wyprzedzają rowerzystów na zakrętach i nie dają im wymaganego 1,5 m. Wielu kierowców nie przestrzega zasady 1,5 m, a sam wiatr samochodu może być szkodliwy”.

Ibrahim dostrzegł potrzebę zapewnienia rowerzystom niezbędnej infrastruktury, aby czuli się pewniej na drogach i wierzy, że zwiększenie widoczności rowerzystów będzie miało znaczący wpływ na ich bezpieczeństwo.

„Kierowcy mają poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa i metal między nimi a drogami, ale rowerzyści nie mają nic. Mają tylko swój rower, kask i asfalt pod spodem” – powiedział Ibrahim.

„Były chwile, kiedy nie widziałem kolarzy w martwym polu aż do ostatniej minuty, a moje serce zamarło, gdy zdałem sobie sprawę, co mogło się stać.

„Pomagając kierowcom w lepszym osądzie, rowerzyści poczują się bezpieczniej na drogach”.

Ibrahim dostrzega również wkład i pozytywny wpływ, jaki Laser Lane może mieć na tworzenie bardziej zrównoważonego środowiska.

READ  Google udostępnia podsumowania sztucznej inteligencji w wyszukiwarkach, budząc obawy związane ze spadkiem ruchu w sieci

„Mniej doświadczeni rowerzyści mogą nie czuć się teraz wystarczająco pewnie, aby jeździć na rowerach, ale jeśli poczują się bezpieczniej na drogach, będą jeździć na rowerze. Zachęcanie większej liczby osób do jazdy na rowerach doprowadzi do mniejszej emisji dwutlenku węgla i zmniejszenia zatorów na drogach” – powiedział. .

„Wzrost cen paliw sprawia, że ​​jazda samochodem staje się dla ludzi niezrównoważona ekonomicznie, a jazda na rowerze może być teraz dla nich opcją”.