Po ostatecznej zapowiedzi BMW na temat nadchodzącej serii 5, nie minęło dużo czasu, zanim Mercedes miał coś do powiedzenia na temat najnowszej generacji Klasy E W214. BMW i Benz od dziesięcioleci walczą na tym polu bitwy w stylu sedana i nie wydaje się, aby miało się to zmienić w najbliższym czasie; Nawet przy coraz większej różnorodności modeli, tradycyjna duża limuzyna pozostaje najważniejsza.
Aby to zrozumieć, wystarczy przejrzeć 60-stronicowy (!) komunikat prasowy nowej Klasy E. Prawie jak Klasa S, Mercedes E jest wizytówką wszystkiego, co Mercedes może zrobić, jeśli chodzi o technologię motoryzacyjną, od strumieniowego przesyłania wideo dla pasażerów na przednich siedzeniach po łączną opłatę za holowanie 0,23, cyfrowy kluczyk Apple Watch do ponad 60 mil gamę hybryd typu plug-in.
Wiele mówi również o dzisiejszych czasach, że jest coś uspokajającego w pojawieniu się nowego samochodu (i powrocie znajomej tabliczki znamionowej), który wygląda tak szeroko, jak można by się spodziewać. Mercedes mógłby zostawić samochody elektryczne EQ, aby na nowo wynaleźć trójramienną gwiazdę; Ta nowa Klasa E zawiera kilka znanych elementów Merc w rozpoznawalnej sylwetce trzech brył, o długości około pięciu metrów (4949 mm), szerokości 1,9 m (1880 mm) i wysokości 1,5 m (1468 mm). Mercedes twierdzi, że nowy samochód łączy tradycję z nowoczesnością, kontynuując dynastię Klasy E z uznaniem dla EQ. Nie należy go mylić z niczym innym, jest to, jak zawsze, kwadrat w kratkę.
Tego samego nie można powiedzieć o wnętrzu, które jest kolejną oszałamiającą kabiną Mercedesa. Oprócz znanych już funkcji MBUX — rozszerzonej rzeczywistości do nawigacji, asystenta głosowego Hey Mercedes i szeregu wyświetlaczy — Klasa E wprowadza zupełnie nową warstwę technologii. Hyperscreen to rzeczywiście stara wiadomość; Wnętrze tutaj będzie zdominowane przez dostępny opcjonalnie super ekran, wraz z aparatem do selfie na górze, jeśli potrzebujesz TikToka lub Zoomu z samochodu. Dostępne jest również aktywne oświetlenie otoczenia wyświetlane z wizualizacją audio, które może dostosować sekwencję światła do wykrytej muzyki. Co z pewnością nie będzie przeszkadzać. A pasażer może oglądać „dynamiczne treści” (telewizję lub transmisję) na ekranie przed sobą nawet z kierowcą za kierownicą (jeśli siedzenie pasażera jest puste, ekran nic nie wyświetli).
Jeśli osoby na pokładzie poczują się źle (co wydaje się być wyraźną możliwością), Energizing Comfort ma teraz program przeciwdziałający chorobie lokomocyjnej, aby złagodzić objawy. Do Realu Madryt. Brakuje tylko Calpolu w schowku. „Architektura elektroniki jest bardziej oparta na oprogramowaniu, a mniej na sprzęcie”, mówi Mercedes, a wiele wcześniej oddzielnych funkcji zostało teraz przekazanych jednemu procesorowi, co powinno przyspieszyć kilka dużych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Jeśli to słowo nie sprzedaje się dobrze, do czego zdolna jest Klasa E.
Niemal dziwne wydaje się sugerowanie, że samochód z otworami wentylacyjnymi Thermotronic, aplikacją Angry Birds i sztuczną inteligencją, która uczy się, jakich funkcji komfortu chcesz użyć, może być napędzany przez coś tak starego jak silnik spalinowy, ale takie czasy są tam, gdzie byli w. I prawie nie przypomina Klasy E z silnikami któregokolwiek ze starych ICE; Sześć wariantów benzynowych i wysokoprężnych będzie dostępnych w chwili wprowadzenia na rynek (kolejne w przyszłości), wszystkie czterocylindrowe z pewną ilością energii elektrycznej. 204-konny E200 i 197-konny E220d/E220d 4Matic to łagodne hybrydy ze zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem o mocy 23 KM. E300 e i E300 e 4Matic o mocy 312 KM łączą czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, uzyskując moc 129 KM. E400 e zachowuje tę samą moc, co EV, ale zwiększa moc silnika do 252 koni mechanicznych, co daje moc systemową 381 koni mechanicznych i 479 funtów na stopę. Dziewięciobiegowa skrzynia jest standardem we wszystkich modelach, czas od 0 do 100 km/h wynosi od 7,6 do 5,3 sekundy, a masa własna pojazdu EC wynosi od 1825 do 2265 kg.
Zasięg i wydajność z pewnością będą ważniejsze, ponieważ wszystkie PHEV są w stanie przejechać na napędzie elektrycznym co najmniej 95 km (59 mil) i do 115 km (71 mil) w teście WLTP. Czwarta generacja modeli hybrydowych typu plug-in osiąga prędkość maksymalną 140 km/h, a akumulator o pojemności 25,4 kWh może naładować do 100 kWh. CO2 w pojazdach PHEV wynosi od 125 g/km do 166 g/km w przypadku łagodnych hybrydowych układów napędowych.
Jeśli chodzi o strukturę, technologia ponownie stała się nazwą gry. Po raz pierwszy oferowane są cztery koła skrętne, które w połączeniu z zawieszeniem Airmatic i bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ obiecują „bardzo zwinne i stabilne” prowadzenie. Może również przyczynić się do poprawy zasięgu poprzez szybkie obniżenie klasy E. Standardowym zawieszeniem będą stalowe sprężyny Agility Control oraz system selektywnego tłumienia.
Od ponad 75 lat Klasa E oznacza doskonałą i wygodną jazdę połączoną z luksusowym i wysokiej jakości wystrojem wnętrza. W nowej Klasie E kontynuujemy to w doskonały sposób, łącząc doskonałe wrażenia z jazdy z cyfrowym luksusem” – powiedział Jörg Bartels, szef zintegrowanej integracji pojazdu w Mercedesie. Z pewnością będzie wiele do rozpakowania, jeśli chodzi do jazdy i posiadania Klasy E, to na pewno nastąpi już wkrótce, a produkcja rozpocznie się w neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla fabryce w Sindelfingen, tuż przed letnią sprzedażą.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa