Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy Mercedes Klasy E otrzymuje w pełni hybrydową gamę

Nowy Mercedes Klasy E otrzymuje w pełni hybrydową gamę

Po ostatecznej zapowiedzi BMW na temat nadchodzącej serii 5, nie minęło dużo czasu, zanim Mercedes miał coś do powiedzenia na temat najnowszej generacji Klasy E W214. BMW i Benz od dziesięcioleci walczą na tym polu bitwy w stylu sedana i nie wydaje się, aby miało się to zmienić w najbliższym czasie; Nawet przy coraz większej różnorodności modeli, tradycyjna duża limuzyna pozostaje najważniejsza.

Aby to zrozumieć, wystarczy przejrzeć 60-stronicowy (!) komunikat prasowy nowej Klasy E. Prawie jak Klasa S, Mercedes E jest wizytówką wszystkiego, co Mercedes może zrobić, jeśli chodzi o technologię motoryzacyjną, od strumieniowego przesyłania wideo dla pasażerów na przednich siedzeniach po łączną opłatę za holowanie 0,23, cyfrowy kluczyk Apple Watch do ponad 60 mil gamę hybryd typu plug-in.

Wiele mówi również o dzisiejszych czasach, że jest coś uspokajającego w pojawieniu się nowego samochodu (i powrocie znajomej tabliczki znamionowej), który wygląda tak szeroko, jak można by się spodziewać. Mercedes mógłby zostawić samochody elektryczne EQ, aby na nowo wynaleźć trójramienną gwiazdę; Ta nowa Klasa E zawiera kilka znanych elementów Merc w rozpoznawalnej sylwetce trzech brył, o długości około pięciu metrów (4949 mm), szerokości 1,9 m (1880 mm) i wysokości 1,5 m (1468 mm). Mercedes twierdzi, że nowy samochód łączy tradycję z nowoczesnością, kontynuując dynastię Klasy E z uznaniem dla EQ. Nie należy go mylić z niczym innym, jest to, jak zawsze, kwadrat w kratkę.

Tego samego nie można powiedzieć o wnętrzu, które jest kolejną oszałamiającą kabiną Mercedesa. Oprócz znanych już funkcji MBUX — rozszerzonej rzeczywistości do nawigacji, asystenta głosowego Hey Mercedes i szeregu wyświetlaczy — Klasa E wprowadza zupełnie nową warstwę technologii. Hyperscreen to rzeczywiście stara wiadomość; Wnętrze tutaj będzie zdominowane przez dostępny opcjonalnie super ekran, wraz z aparatem do selfie na górze, jeśli potrzebujesz TikToka lub Zoomu z samochodu. Dostępne jest również aktywne oświetlenie otoczenia wyświetlane z wizualizacją audio, które może dostosować sekwencję światła do wykrytej muzyki. Co z pewnością nie będzie przeszkadzać. A pasażer może oglądać „dynamiczne treści” (telewizję lub transmisję) na ekranie przed sobą nawet z kierowcą za kierownicą (jeśli siedzenie pasażera jest puste, ekran nic nie wyświetli).

READ  Aktualizacja 1 - Mitsubishi UFJ zobowiązuje się do zerowej emisji netto w portfelu fiskalnym do 2050 r

Jeśli osoby na pokładzie poczują się źle (co wydaje się być wyraźną możliwością), Energizing Comfort ma teraz program przeciwdziałający chorobie lokomocyjnej, aby złagodzić objawy. Do Realu Madryt. Brakuje tylko Calpolu w schowku. „Architektura elektroniki jest bardziej oparta na oprogramowaniu, a mniej na sprzęcie”, mówi Mercedes, a wiele wcześniej oddzielnych funkcji zostało teraz przekazanych jednemu procesorowi, co powinno przyspieszyć kilka dużych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Jeśli to słowo nie sprzedaje się dobrze, do czego zdolna jest Klasa E.

Niemal dziwne wydaje się sugerowanie, że samochód z otworami wentylacyjnymi Thermotronic, aplikacją Angry Birds i sztuczną inteligencją, która uczy się, jakich funkcji komfortu chcesz użyć, może być napędzany przez coś tak starego jak silnik spalinowy, ale takie czasy są tam, gdzie byli w. I prawie nie przypomina Klasy E z silnikami któregokolwiek ze starych ICE; Sześć wariantów benzynowych i wysokoprężnych będzie dostępnych w chwili wprowadzenia na rynek (kolejne w przyszłości), wszystkie czterocylindrowe z pewną ilością energii elektrycznej. 204-konny E200 i 197-konny E220d/E220d 4Matic to łagodne hybrydy ze zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem o mocy 23 KM. E300 e i E300 e 4Matic o mocy 312 KM łączą czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, uzyskując moc 129 KM. E400 e zachowuje tę samą moc, co EV, ale zwiększa moc silnika do 252 koni mechanicznych, co daje moc systemową 381 koni mechanicznych i 479 funtów na stopę. Dziewięciobiegowa skrzynia jest standardem we wszystkich modelach, czas od 0 do 100 km/h wynosi od 7,6 do 5,3 sekundy, a masa własna pojazdu EC wynosi od 1825 do 2265 kg.

Zasięg i wydajność z pewnością będą ważniejsze, ponieważ wszystkie PHEV są w stanie przejechać na napędzie elektrycznym co najmniej 95 km (59 mil) i do 115 km (71 mil) w teście WLTP. Czwarta generacja modeli hybrydowych typu plug-in osiąga prędkość maksymalną 140 km/h, a akumulator o pojemności 25,4 kWh może naładować do 100 kWh. CO2 w pojazdach PHEV wynosi od 125 g/km do 166 g/km w przypadku łagodnych hybrydowych układów napędowych.

READ  Jestem kierowcą ciężarówki jadącym przez szkockie góry: dziennik biznesowy

Jeśli chodzi o strukturę, technologia ponownie stała się nazwą gry. Po raz pierwszy oferowane są cztery koła skrętne, które w połączeniu z zawieszeniem Airmatic i bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ obiecują „bardzo zwinne i stabilne” prowadzenie. Może również przyczynić się do poprawy zasięgu poprzez szybkie obniżenie klasy E. Standardowym zawieszeniem będą stalowe sprężyny Agility Control oraz system selektywnego tłumienia.

Od ponad 75 lat Klasa E oznacza doskonałą i wygodną jazdę połączoną z luksusowym i wysokiej jakości wystrojem wnętrza. W nowej Klasie E kontynuujemy to w doskonały sposób, łącząc doskonałe wrażenia z jazdy z cyfrowym luksusem” – powiedział Jörg Bartels, szef zintegrowanej integracji pojazdu w Mercedesie. Z pewnością będzie wiele do rozpakowania, jeśli chodzi do jazdy i posiadania Klasy E, to na pewno nastąpi już wkrótce, a produkcja rozpocznie się w neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla fabryce w Sindelfingen, tuż przed letnią sprzedażą.