Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowe badanie twierdzi, że pilot samolotu MH370 Malaysia Airlines pozostawił wprowadzające w błąd „złe ścieżki” przed rozbiciem się

Badania przeprowadzone przez grupę naukowców pracujących nad rozwiązaniem zagadki MH370 mówią, że kapitan statku pozostawił „ złe ślady ”, zanim zniknął.

Członek grupy i inżynier kosmiczny Richard Godfrey powiedział ABC, że pilot Zahari Ahmed Shah wykonał serię zakrętów i zmienił prędkość samolotu, aby uniknąć wykrycia lub latania w pobliżu ruchliwych tras lotów.

Malaysia Airlines Flight MH370, Boeing 777-200, zniknął wieczorem 8 marca po starcie z Kuala Lumpur zmierzającego do Pekinu. Od tamtej pory nie widziano samolotu i wszystkich 239 osób na pokładzie.

Przeprowadzono badania nad tym, czy ruchy MH370 można uchwycić, monitorując słabe sygnały radiowe znane jako WSPR lub raporty o słabej propagacji sygnału.

Wszystkie samoloty uwalniają niewidoczne „elektroniczne przewody wyzwalające”, gdy przechodzą przez te sygnały, które można następnie wykorzystać do śledzenia ruchu samolotu, powiedział Godfrey.

„WSPR jest jak zestaw potykaczy lub laserów, ale działa we wszystkich kierunkach na horyzoncie do drugiej strony globu” – powiedział Godfrey.

Poszukiwania wskazują, że Boeing 777 rozbił się 34,5 stopnia na południe od linii znanej jako „Arc VII”, tego samego obszaru, który był do tej pory przeszukiwany. Ale chociaż istnieje zgoda co do prawdopodobnej lokalizacji katastrofy, nowe badania mówią, że trasa lotu, którą pokonał, aby się tam dostać, była „znacząco różna” od tej, która do tej pory była hipotetyczna przy użyciu danych satelitarnych.

„Pilot MH370 generalnie unikał oficjalnych tras lotów od godziny 18:00 UTC, ale korzystał z punktów nawigacyjnych do nawigowania po nieoficjalnych trasach lotów w Cieśninie Malakka, wokół Sumatry i po drugiej stronie południowego Oceanu Indyjskiego” – powiedział Godfrey ABC.

Trasa lotu biegnie wzdłuż wybrzeża Sumatry i leci w pobliżu lotniska Banda Aceh.

„Wygląda na to, że pilot był świadomy godzin pracy radaru Sabang i Lhokseumawe oraz że w weekendową noc, w czasach niewielkiego międzynarodowego napięcia, systemy radarowe nie będą działać”.

Pilot dodał również kolejną warstwę zamieszania w przypadku wykrycia jego ruchów, wybierając ścieżkę lotu, która miała wiele zmian kierunku, aby kierunek lotu pozostał niejasny.

Obejmowały one zmiany na drodze do Wysp Andamańskich, do Republiki Południowej Afryki, do Jawy i do Wysp Kokosowych.

„Gdy o godzinie 20:30 UTC znalazł się poza zasięgiem wszystkich innych samolotów, pilot zmienił kurs i skierował się na południe” – powiedział Godfrey.

Tor lotu wydaje się być starannie zaplanowany.

„Poziom szczegółowości planowania wskazuje na to, że możesz chcieć zobaczyć ten złożony plan poprawnie wykonany do końca”.

Godfrey powiedział, że chciałby, aby dane WSPR były stosowane do wszelkich przyszłych poszukiwań samolotu, co stało się największą tajemnicą w historii lotnictwa.