Artykuł gościnny: Lubomira Wenger, kierownik projektu, Towarzystwo Polerowania Programów Zdrowotnych
Zanieczyszczenie powietrza w największych miastach Polski Osiąga najwyższe poziomy w całej UE. Głównymi „sprawcami” tej sytuacji są emisje niskopoziomowe (emisje z indywidualnych instalacji grzewczych spalających paliwa stałe) oraz Ruch drogowy.
ten Polskie Stowarzyszenie Programów Zdrowotnych („PTPZ”) właśnie się ukazał Nowy raport Wyjaśnia co 31 Duże miasta w Polsce redukują emisje szkodliwe dla zdrowia I może pomóc odpowiedzieć na pytanie Czy te środki są wystarczające do osiągnięcia celu.
PTPZ poprosiło 50 największych polskich miast o uzupełnienie ankiety 16 pytaniami. 31 z nich odpowiedziało. Raport Rozszerzone przez Darię Miroslavską na podstawie odpowiedzi udzielonych w ankiecie bez wprowadzania istotnych zmian.
To są ważne odkrycia Z ankiety:
- Każde miasto ma Polityka lub strategia mająca na celu zapobieganie i ograniczanie zanieczyszczenia powietrza;
- W większości miast (94%) polityki i strategie obejmują zwalczanie zanieczyszczenia spowodowanego ruchem drogowym.
- Większość miast (94% respondentów) odpowiedziała twierdząco na pytanie Monitorowanie jakości powietrza Przeprowadzono;
- Śledzi 7 miast Rola transportu drogowego w powstawaniu zanieczyszczonego powietrza. Pięć miast planuje wprowadzić ten rodzaj nadzoru.
- Można zaobserwować znaczące różnice Budżet przeznaczony jest na walkę z zanieczyszczeniem powietrza W poszczególnych miastach;
- Rola transportu drogowego w zanieczyszczeniu powietrza znana jest w 18 z 31 miast (58%). Dziewięć miast nie ma takiej wiedzy. Cztery miasta nie udzieliły jednoznacznej odpowiedzi.
- W 11 miastach (35%) Skutki zanieczyszczonego powietrza (w tym zagrożenia dla zdrowia). Znany. 12 miast (39%) nie posiadało takiej wiedzy, natomiast 8 (26%) nie udzieliło odpowiedzi. Jeśli chodzi o koszty zanieczyszczenia powietrza, 6 miast (19%) zna koszty, 19 (61%) nie ma tej wiedzy, a 8 (26%) nie posiada informacji.
- Każde z miast podejmuje działania Zmniejszenie ruchu samochodowego na rzecz transportu publicznego. Do najczęstszych podejść należą: Modernizacja floty transportu publicznego (30 odpowiedzi), poprawa infrastruktury transportowej (24 odpowiedzi) oraz działania edukacyjne (23 odpowiedzi).
- Każde miasto postanowiło je rozbudować Sieć ścieżek rowerowych zachęcająca mieszkańców do ograniczania korzystania z samochodów. W tym celu prowadzone są działania edukacyjne w 23 miastach. Dziewiętnaście miast zdecydowało się na wprowadzenie miejskiej sieci rowerowej, a 16 rozwija taką sieć.
- 19 miast (61%) zdecydowało Zwiększyć sieć ścieżek dla pieszych. Takie działania mają na celu zachęcenie ludzi do rezygnacji z samochodów na rzecz chodzenia. Siedemnaście miast (55%) prowadzi działalność edukacyjną na tym terenie. Prawie połowa miast zdecydowała się na rozwiązanie, które nie zachęca do spacerów – 14 miast (45%) wprowadziło strefy bez ruchu samochodowego.
- Prawie wszystkie miasta edukowanie mieszkańców o przyczynach i skutkach zdrowotnych zanieczyszczenia powietrza Na jego terenie.
- Prawie każde miasto ma swoje Zmień na elektromatyczną (30 – 97% w 31 miastach) – W 21 miastach (68%) Marynarka transportu publicznego obejmuje również pojazdy elektryczne. Osiem miast planuje mieć taką flotę. Niektóre miasta nie mają wystarczających możliwości wprowadzenia pojazdów elektrycznych na swoich statkach transportu publicznego.
- Większość miast (54%) nie pytało Oczekiwania ich mieszkańców dotyczące walki z zanieczyszczeniem powietrza.
Nadzieja na przyszłość? Polskie miasta są zaangażowane w zanieczyszczenie ruchu drogowego. Praca ta polega jednak na ulepszaniu istniejących rozwiązań, wprowadzaniu nowych, dobrych praktykach miejskich i konsekwentnym utrzymaniu.
Ale tak, oczywiście, jest nadzieja na przyszłość.
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu