Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowa, staromodna czcionka Google przywraca szeryf dla wygodniejszego czytania

Nowa, staromodna czcionka Google przywraca szeryf dla wygodniejszego czytania

Google ma nową wersję swojej czcionki Roboto i przywraca czcionki szeryfowe: nazwa własna uczciwy robotZaprojektowany we współpracy z Greg Gasdwicks Od typ komercyjny Aby stworzyć bardziej czytelny towarzysz szeryfowy dla kroju pisma Roboto Sans.

Nowa czcionka to nie tylko stare znaki Roboto z kilkoma cieńszymi czcionkami: zamiast tego każdy znak został przerysowany od zera, aby stworzyć czcionkę, która „myśli o Roboto, ale jest świeżym, oryginalnym projektem”, zgodnie z Google UX Reżyser Rob Giampetro. Nowa linia Nadal wykorzystuje te same proporcje pionowe co Roboto Sans, co umożliwia łączenie wersji szeryfowych i bezszeryfowych w jeden projekt.

Prawdopodobnie pomoże to również, że staromodne szeryfy powracają w wielkim stylu po latach dominacji prostych projektów Saint-Serve, Jak wspomniano wcześniej Lis. Czcionki szeryfowe są również łatwiejsze do odczytania dzięki bardziej wyraźnym kształtom znaków, coś, co rozszerza nowa czcionka Google, ponieważ jest czcionką zmienną, która może automatycznie zmieniać i optymalizować kształty znaków dla ekranów o różnych rozmiarach.

Google używa plików Roboto خط linia w takiej czy innej formie przez ponad dekadę; Została po raz pierwszy wprowadzona wraz z Androidem 4.0 (Ice Cream Sandwich) jako domyślna czcionka firmy dla mobilnego systemu operacyjnego firmy. Roboto widziało wiele wariantów na przestrzeni lat, chociaż powoli, ale z pewnością zostało zastąpione jako podstawa firmy przez Produkt Brak (i jego warianty w Google Sans, znane również jako czcionka „Pixel”) w poprzek różne produkty.

Obecnie Roboto Serif jest po prostu dodawany do Google Fonts jako kolejna opcja dla rodziny czcionek Roboto firmy o otwartym kodzie źródłowym — ale jest całkowicie możliwe, że Google pewnego dnia użyje nowej, przyjaznej czcionki również w swoim marketingu.