Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowa seria Davida Attenborough o Wielkiej Brytanii prawdopodobnie będzie jego ostatnią w Location|  Davida Attenborough

Nowa seria Davida Attenborough o Wielkiej Brytanii prawdopodobnie będzie jego ostatnią w Location| Davida Attenborough

Podczas swojej trwającej od dziesięcioleci kariery zaufana i dodająca otuchy twarz Sir Davida Attenborough pojawiła się na ekranach wszędzie, od Papui-Nowej Gwinei po Czarnobyl i Kenię.

W przyszłym tygodniu, kiedy 96-latek powróci na pierwszy plan w nowej serii na ojczystej ziemi, nie tylko będzie to jego pierwsza brytyjska seria historii naturalnej, ale potencjalnie, obserwator Zrozumiano, że byłby to ostatni raz, kiedy widzowie widzieliby go w serialu nakręconym w plenerze.

Pięcioczęściowy serial BBC One, dzikie wyspy, rozpocznie się w najbliższą niedzielę i będzie przełomowym momentem dla filmów dokumentalnych o historii naturalnej w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Od polowania na fokę orki u wybrzeży Szetlandów po samego Attenborough w Garden of London, po raz pierwszy Wyspy Brytyjskie są traktowane tak samo jak ich skoncentrowani na świecie poprzednicy. Błękitna planetaI Planeta Ziemia I zamarznięta planeta.

Będzie to pierwszy od tego czasu występ przed kamerą na miejscu zielona planetaktóry został nakręcony cztery lata temu. Chociaż jego rodzina i znawcy twierdzą, że nie przejdzie na emeryturę, zrozumiałe jest, że przestał podróżować po świecie. Rzecznik Attenborough powiedział, że pracuje nad wieloma rzeczami i zdecydowanie nie zamierza rezygnować.

Producenci serialu, którzy czule nazywają Attenborough „SDA”, powiedzieli, że aprobuje powieść dzikie wyspy od samego początku, a później zwrócono się do niego o wprowadzenie go. Producent serialu, Alastair Fothergill, który pracuje w Attenborough od 35 lat, powiedział: „Czuliśmy, że ze względu na swój wiek ma wyjątkową perspektywę na to, jak brytyjska wieś zmieniła jego życie”. obserwator.

„Wprowadza każdy odcinek i zamyka pierwszy i ostatni odcinek bardzo mocnymi cięciami o fakcie, że skoro to jest nasz dom, naszym obowiązkiem jest próba przywrócenia natury”.

Fothergill, współzałożyciel i dyrektor Silverback Films z siedzibą w Bristolu, powiedział, że Attenborough szczególnie lubił podróżować dwa razy na wyspę Scommer, u zachodniego wybrzeża Walii, zeszłego lata. To tam prezenter sfilmował maskonura w czerwcu i obserwował, jak pisklęta burzyka manx po raz pierwszy opuszczają swoje gniazdo w sierpniu. „Istnieje około 67 stromych schodów od miejsca, w którym wysiadasz z łodzi, aż dotrzesz do pierwszego toru na szczycie wyspy” – powiedział Fothergill. „Dla nas wszystkich, zwłaszcza z całym bardzo ciężkim sprzętem fotograficznym, te kroki były pewnym wyzwaniem. Ale David poradził sobie z nimi niesamowicie pomimo swoich 96 lat.”

READ  Klub 16 w Holland, Ohio, gospodarzem polskiego festiwalu
Bokserski strażnik, w scenie z dzikie wyspy. Zdjęcie: Andy Ross/BBC/Silverback Films/naturepl.com

Inne miejsca, które odwiedził w zeszłym roku podczas kręcenia, to łąka w Dorset i Richmond Park, niedaleko jego domu w południowo-zachodnim Londynie. Oprócz pojawiania się na ekranie był bardzo zaangażowany w scenariusz. Fothergill powiedział, że został wysłany z dwutygodniowym wyprzedzeniem, aby nagrać i przeanalizować każdą linię. „Jest absolutnie wyjątkowym pisarzem i zawsze dokonuje bardzo dużych ulepszeń”.

Podobały mu się również nowe odkrycia, których dokonali w serii przy użyciu technologii – szczególnie to, co znaleźli fotografując zwłoki miliona szpaków nocą za pomocą kamer termowizyjnych pętli leśnej.

„Szpaki słyną ze swoich westchnień, gdy przygotowują się do nocnego grzędowania, ale nikt dokładnie nie wie, co się dzieje, kiedy się osiedlają” – powiedział Fothergill. Ku ich wielkiemu zaskoczeniu zobaczyli sowy płomykówki polujące na szpaki.

Użyli także dronów i kamer w zwolnionym tempie, aby sfilmować wnętrze kolonii Janet na Bass Rock w Szkocji, kiedy przybyli z morza, aby je nakarmić.

Używali elektrycznego wózka fotograficznego ze stabilizowanym żyroskopem aparatem do fotografowania jeleni szlachetnych, danieli jadących na koleinach, walczących z fokami szarymi i najlepszych dostępnych dronów do rejestrowania krajobrazu.

Nick Gates, jeden z producentów serialu, powiedział, że obecność Attenborough jest szczególnie potężna, ponieważ jest on „barometrem ogromnych zmian”. „Jeśli spojrzysz na historię naturalną Wielkiej Brytanii i Irlandii, zmieniła się ona dramatycznie w ciągu swojego życia, więc jest bardzo mocna, gdy o tym mówi”.

Powiedział, że chociaż Attenborough uwielbia przebywać w terenie, musieli bardzo uważać na strzelanie w plenerze i wybieranie miejsc, które były dostępne. „Ale poradził sobie ze wszystkim z uśmiechem i nadal rozwija się na boisku. Praca z nim to przyjemność.”

Gates montował już odcinek Grassland, kiedy Attenborough był na miejscu, kręcąc swój kawałek przed kamerą. „Przez lata kręciliśmy tyle, ile mogliśmy, zawsze są rzeczy, które zostawiasz do końca, wisienka na torcie, i oczywiście jego zaangażowanie w ten serial jest najlepszą rzeczą na torcie”.

READ  David Seidler: Nie żyje zdobywca Oscara, scenarzysta „King’s Speech”.

Gates powiedział, że przy takiej łatwości dostępu — w porównaniu z kręceniem w międzynarodowych lokalizacjach — jednym z największych wyzwań związanych z filmowaniem było wiedzieć, kiedy przestać.

„Ponieważ tak wiele z tych historii znajdowało się na wyciągnięcie ręki, w odległości jednego dnia jazdy, wiedzieliśmy, że możemy cofnąć się i ulepszyć te sekwencje. I tak poprzeczka po prostu szła w górę. Za każdym razem, gdy wyjeżdżaliśmy na plan, my” d pomyśl „OK, co zrobimy, żeby to poprawić?”” „

Spędzili 1631 dni na 200 ujęciach – w tym 71 dni na łososiu, 65 dni na gęsi i 57 dni na tuńczyku.

Gates spodziewa się, że program, którego koproducentami są The Open University, RSPB i WWF, „eksploduje” widzów, i ma nadzieję, że będzie „odskocznią do zmian” i pokaże widzom globalne znaczenie Wielkiej Brytanii i Irlandii do natury.

Z 50% światowych dzwonków, 85% światowych strumieni kredy i 60% północnej populacji świata, Wyspy Brytyjskie mają „globalne znaczenie dla dzikiej przyrody”, mówi.

Wierzy też, że serial pomoże zwiększyć zainteresowanie lokalną turystyką przyrodniczą.

„Przyroda, którą mamy tutaj w Wielkiej Brytanii i Irlandii, może być rzadka w niektórych miejscach, może być zagrożona w niektórych miejscach, ale wciąż ją mamy i musimy ją pielęgnować. Im więcej ludzi się w to angażuje i tym więcej ludzi podejmuje wysiłki szukać, tym bardziej Perspektywa ochrony dla przyszłych pokoleń”.

Pod koniec serii program towarzyszący będzie transmitowany na iPlayer, Uratuj nasze dzikie wyspyaby skupić się na ludziach pracujących w terenie, aby chronić przyrodę i zwiększać dostęp.

Miejmy nadzieję, że Attenborough ma specjalną siłę, która mówi widzom o kryzysie na wyciągnięcie ręki. Ponieważ zbliża się do 100, serial może być jego najważniejszym programem.

„Niektóre z najpotężniejszych treści związanych z historią naturalną mają swoje imię. Ale jest coś wyjątkowego w tym, że David Attenborough przedstawia serial o dzikiej przyrodzie Wielkiej Brytanii i Irlandii. Ponieważ jest osobisty. Musi być osobisty. To jego dom. Jeśli David Attenborough prosi nas o ochronę, jest bardzo silna”.

READ  Kate Moss mówi, że była „słaba i przestraszona” podczas sesji zdjęciowej Calvina Kleina z Markiem Wahlbergiem w 1992 roku