Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowa inwestycja Ionway zabezpiecza pozycję Polski jako głównego centrum akumulatorów do pojazdów elektrycznych

Nowa inwestycja Ionway zabezpiecza pozycję Polski jako głównego centrum akumulatorów do pojazdów elektrycznych

Akumulatory i podzespoły do ​​pojazdów elektrycznych stanowią coraz ważniejszą część polskiego sektora produkcyjnego.

15 października w Polsce stoją przed decydującymi wyborami parlamentarnymi, w których rządząca partia Prawo i Sprawiedliwość – jak wynika z najnowszych sondaży – konkuruje z największym ugrupowaniem opozycji – Koalicją Obywatelską.

Nie wydaje się, aby którakolwiek z głównych partii zdobyła wystarczającą liczbę głosów, aby zdobyć większość w parlamencie, co daje pewność, że przedłużające się rozmowy koalicyjne, a nawet drugie wybory – wyraźną możliwość.



Jednak główni inwestorzy w kraju wydają się niewzruszeni. Najnowszym światowym gigantem, który związał się z Polską, jest Volkswagen, który 7 października ogłosił, że zamierza zbudować fabrykę produkującą materiały katodowe (CAM) w Nysie, na południowym wschodzie kraju, niedaleko granicy z Czechami.

CAM to substancje chemiczne o wysokiej czystości, które określają moc wyjściową i zastosowania różnych typów akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w pojazdach elektrycznych i magazynowaniu energii odnawialnej.

Fabryka jest wspólnym przedsięwzięciem koncernu Volkswagen PowerCo i belgijskiej firmy Umicore zajmującej się materiałami i będzie budowana pod marką Ionway. Jest to najnowsze z szeregu posunięć europejskich producentów samochodów, których celem jest maksymalne przybliżenie procesu produkcji pojazdów elektrycznych do domu. Nowy zakład zostanie zbudowany obok istniejącego zakładu Umicore CAM.

Polski rząd zdecydowanie wspiera inwestycję w Nysie, która ma stworzyć w przyszłości około 900 miejsc pracy w przemyśle do końca dekady, i zaoferował firmie Ionway dotacje pieniężne w wysokości 350 mln euro w ramach tymczasowych ram kryzysu i transformacji (TCTF). W ramach inwestycji o łącznej wartości do 1,7 miliarda euro do końca dekady.

TCTF wzmacnia środki wsparcia w sektorach, które mają kluczowe znaczenie dla przejścia na gospodarkę o zerowym bilansie netto zgodnie z planem przemysłowym Zielonego Ładu.

Strategiczna lokacja

„Strategiczna lokalizacja fabryki materiałów do akumulatorów należącej do spółki joint venture w Polsce, obok własnej fabryki materiałów do akumulatorów Umicore, która jest wyjątkowa w Europie, umożliwi przejście na prawdziwie zrównoważony napęd elektryczny” – mówi Matthias Medrich, dyrektor generalny Umicore. Umikor.

READ  Netia otwiera centrum danych pod Warszawą

Oprócz strategicznej lokalizacji firma jako motywację wyboru NISA podała także łatwą dostępność wykwalifikowanej siły roboczej i odnawialnych źródeł energii do produkcji. Co więcej, zakład produkcyjny skorzysta z pobliskiej wiedzy Umicore CAM w Nysie i łatwego dostępu do surowców pochodzących z operacji rafineryjnych Umicore w Finlandii.

Trwa przygotowanie terenu, prace inżynieryjne i uzyskiwanie pozwoleń. Oczekuje się, że produkcja w fabryce rozpocznie się po zakończeniu prac budowlanych.

„Jesteśmy podekscytowani tym ogłoszeniem, ponieważ stanowi ono pierwszy krok operacyjny dla Ionway i ważny krok w rozszerzaniu krajowego i krajowego europejskiego zintegrowanego łańcucha wartości materiałów do akumulatorów dla Umicore” – dodaje Medrich.

Najważniejszy sektor polskiej gospodarki

Według Jörga Teichmanna, dyrektora ds. zakupów w PowerCo, „Ionway zapewnia zarówno PowerCo, jak i Umicore znaczącą przewagę lidera na szybko rozwijającym się rynku e-mobilności w Europie.

„PowerCo współtworzyło obecnie to, czego szukało: dostawcę materiałów do akumulatorów, który zabezpieczy i zbuduje moce produkcyjne w celu wytwarzania niezawodnych, konkurencyjnych kosztowo prekursorów i materiałów katodowych w oparciu o surowce pozyskiwane w sposób odpowiedzialny”.

Akumulatory i podzespoły do ​​pojazdów elektrycznych stanowią coraz ważniejszą część polskiego sektora produkcyjnego. W Polsce znajduje się obecnie największy w Europie producent akumulatorów samochodowych, zakład LG Energy w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem. Inne fabryki opracowane przez południowokoreański SK Nickelis i niemiecki Mercedes-Benz są obecnie w budowie.

Według amerykańskiej Administracji Handlu Międzynarodowego, polski przemysł samochodowy reprezentuje ponad 11 proc. całkowitej wartości produkcji kraju, ustępując jedynie przemysłowi spożywczemu.


W przeciwieństwie do wielu platform informacyjnych i informacyjnych, Wschodząca Europa Czytanie jest bezpłatne i zawsze tak będzie. Nie ma tu żadnego paywalla. Jesteśmy niezależni, nie należymy ani nie reprezentujemy żadnej partii politycznej ani organizacji branżowej. Chcemy tego, co najlepsze dla wschodzącej Europy, niczego więcej i niczego mniej. Twoje wsparcie pomoże nam w dalszym rozpowszechnianiu informacji o tym wspaniałym regionie.

READ  Ten nowy tryb przeniesie stolicę Polski do Grand Theft Auto IV

Możesz przyczynić się Tutaj. Dziękuję.