Władze i przemysł ostrzegają, że niemiecka rzeka Ren, jedna z głównych dróg wodnych w Europie, jest już za kilka dni zamknięta dla ruchu komercyjnego z powodu wyjątkowo niskiego poziomu spowodowanego suszą.
Co najważniejsze, jedna z największych firm gazowych w kraju stwierdziła, że zbliżający się kryzys może skłonić firmy energetyczne do ograniczenia produkcji.
Firmy nad Renem lub polegające na transporcie lub odbieraniu towarów ostrzegają, że musiały ograniczyć działalność i drastycznie zmniejszyć obciążenia – i są teraz bliskie zamknięcia części produkcji, jeśli statki towarowe nie mogą już dotrzeć do rzeki .
Ren, który biegnie około 760 mil od Alp Szwajcarskich do Morza Północnego, jest drugą co do wielkości rzeką w centrum i na zachodzie. Europa Po Dunaju. Większość z prawie 200 milionów ton ładunków przewożonych niemieckimi rzekami – od węgla przez części samochodowe i żywność po chemikalia – jest transportowana na Renie.
Jego niebezpiecznie niski poziom wskazuje na suszę, która zamknęła go na około sześć miesięcy w 2018 roku. Urząd Dróg Wodnych i Żeglugi w Kolonii powiedział, że „niezwykle niski poziom” o tej porze roku oznacza, że statki musiały zmniejszyć swój ładunek „aby móc do żeglowania po rzece.” Zwiększa to ceny i zmniejsza prędkość przemieszczania towarów.
Podczas przygotowań Niemiec do zimowego racjonowania energii ze względu na 80% spadek przepływów gazu z Rosji poważnym problemem jest negatywny wpływ, jaki może mieć uszczuplenie ruchu rzecznego na produkcję energii.
Największy niemiecki dystrybutor rosyjskiego gazu, Uniper, który niedawno potrzebował wielomiliardowego dofinansowania od rządu niemieckiego, aby zapobiec upadkowi, ostrzegł przed potencjalnym „nieprawidłowym działaniem” w przyszłym miesiącu w opalanym węglem Staudinger-5 o mocy 510 MW. Elektrownia na wschód od Frankfurtu – Główny dopływ Renu – z powodu przerwy w dostawach węgla wzdłuż rzeki.
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na węgiel, niemiecki minister gospodarki Robert Habeck zdecydował o ponownym uruchomieniu elektrowni węglowych, które wcześniej były nieczynne, ale teraz są postrzegane jako tymczasowe rozwiązanie, które ma pomóc Niemcom w wyeliminowaniu rosyjskiego gazu.
Szefowie niemieckiego przemysłu próbują uniknąć załamania w obliczu wysokich cen energii i szalejącej inflacji, a teraz zwracają mniej więcej taką samą uwagę. dzienne poziomy rzeki Podobnie jak ilość gazu płynącego z Rosji (20%, czyli 33 mln m3).
Bardziej bezpośrednim problemem są poziomy magazynowanie gazu W prawie dwudziestu obiektach w całym kraju wynosi on w czwartek 70,39%.
Niższe poziomy wód występują zwykle później w ciągu roku, ale odzwierciedlają warunki suszy, które dotykają duże obszary Europy.
W tym tygodniu francuski dostawca energii EDF powiedział, że tak: Tymczasowo zmniejsz produkcję W elektrowniach jądrowych na rzekach Rodan i Garonna, gdzie fale upałów ograniczyły ich zdolność do wykorzystywania wody rzecznej do chłodzenia elektrowni.
Tymczasem w czwartek poinformowano o źródle Tamizy w Wielkiej Brytanii suszone po raz pierwszy Ponieważ zapisy zaczęły się z powodu braku opadów.
Aby szybko przyjrzeć się sytuacji w Niemczech, w Kolonii, największym mieście nad Renem, obszary rzeczne zostały zredukowane do zaledwie kropli. W czwartek całkowity poziom wynosił 1,03 metra, a eksperci twierdzą, że szanse na zmianę w nadchodzących tygodniach są niewielkie, a poziom może dalej spadać z powodu mniejszych opadów.
Według danych Cologne Sanitation statki chcące żeglować po rzece mają dopuszczalną wysokość 111 cm plus poziom wody 103 cm – innymi słowy tylko 2,14 m poniżej kilu. Ostrzegali, że każdy statek głębiej niż ten może się potknąć, dodając, że kapitanowie ponoszą wyłączną odpowiedzialność za bezpieczne manewrowanie swoimi statkami.
Według Christiana Lorenza z Ports and Freight Traffic Cologne, znaczna część ruchu towarowego zmniejszyła już swoją ładowność o połowę, więc jest wystarczająco lekki, aby podróżować bezpiecznie.
„Normalnie statek towarowy załadowany solą z Heilbronn przewozi 2100 ton, ale w poniedziałek należy ją zmniejszyć do 900 ton tylko ze względu na poziom rzeki” – powiedział niemieckim mediom. Aby zrekompensować zmniejszoną zdolność przewozową, firmy stają przed droższymi opcjami wykorzystania większej liczby statków lub przeładunku na ciężarówki lub pociągi towarowe – ale obecnie brakuje obu. W szczególności statki na Morzu Czarnym są obecnie potrzebne do sprowadzania dostaw zboża z Ukrainy Prawdopodobnie pierwszy raz od miesięcy.
Trwają plany budowy niższych łodzi i statków, a także pogłębienia Renu i lepszego prognozowania poziomu wody w wyniku kryzysu z 2018 r., ale środki te są wdrażane powoli.
Czas kurczenia się Renu nie mógł być gorszy pod względem ekonomicznym. Wiele zależnych od niego firm ściga się z naprawą łańcuchów dostaw, które zostały poważnie zakłócone przez pandemię i pilnie starają się uzupełnić swoje zapasy.
Ekolodzy również biją na alarm, ponieważ rosnące temperatury prowadzą do wysokiego stężenia zanieczyszczeń, które mogą szkodzić roślinom, zwierzętom i rybom.
Ostrzegano również pływaków, aby trzymali się z dala od rzeki, ponieważ niższy poziom wody może prowadzić do węższych kanałów i silniejszych prądów.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji