Z nowego raportu Nikko Partners wynika, że wschodnioazjatycki rynek gier hazardowych wygenerował w 2023 r. 30,1 miliarda dolarów i oczekuje się, że w 2024 roku spadnie o 2,9% do 29,2 miliarda dolarów.
Raport East Asia Gaming Market Model obejmuje Japonię i Koreę, rynki, które również odnotowały niewielki wzrost liczby graczy w 2023 r., do 96,3 mln graczy.
Największym sektorem był sektor telefonii komórkowej, generujący 68,4% przychodów w regionie.
Firma zajmująca się badaniem rynku opublikowała także raport dotyczący zachowań graczy i analiz rynku z Azji Wschodniej z lipca 2024 r., z którego wynika, że 97 milionów graczy w Japonii i Korei gra na więcej niż jednej platformie.
Ponad 70% graczy mobilnych w Japonii i 90% graczy PC w Korei Południowej gra na wielu platformach. Ogółem 39% wszystkich graczy w Japonii i 58% wszystkich graczy w Korei gra w gry na co najmniej dwóch platformach.
Badanie wykazało również, że ponad 31% graczy w Japonii i 40% graczy w Korei ogląda transmisję strumieniową gier na żywo, przy czym najpopularniejszą platformą jest YouTube, a następnie platformy lokalne, takie jak SOOP (AfreecaTV) w Korei i NicONico w Japonii.
„Zauważyliśmy znaczny wzrost liczby graczy zgłaszających, że grają na więcej niż jednej platformie w zeszłym roku” – powiedziała Lisa Hanson, dyrektor generalna Nikko Partners. „Część wynika z dostępności na konsolach w Japonii po niedoborach podczas pandemii, a część z tego, że powstaje więcej gier do użytku międzyplatformowego, co zwiększa zaangażowanie na konsolach, urządzeniach mobilnych i komputerach PC.
„Co najważniejsze, gracze z Azji Wschodniej udowadniają, że gra międzyplatformowa prowadzi do większego zaangażowania”.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów