Kosiarki samochodowe to stosunkowo rzadkie inteligentne urządzenia. Pomyśl o „Autovac, ale do trawników”, a będziesz wiedział, co powinieneś wiedzieć.
Jednak dbanie o przestrzeń zewnętrzną to zupełnie inna sprawa niż utrzymywanie spójnej przestrzeni wewnętrznej. Aby odnieść sukces, musisz mieć coś wystarczająco inteligentnego, aby poradzić sobie z kontrastami stale zmieniającego się krajobrazu, wystarczająco wytrzymałego, aby przetrwać na zewnątrz, i, miejmy nadzieję, wycenione na tyle, aby nie było poza zasięgiem konsumentów.
Luba AWD firmy Mammotion może być pierwszym urządzeniem obsługującym wszystkie trzy funkcje.
Wcześniej recenzowałem Husqvarnę 450XH i chociaż jest to doskonała maszyna, całkiem zdolna do utrzymania standardowego kawałka podmiejskiego trawnika, z solidną (choć czasami frustrującą) pracą, cena jest zaporowa i sprzedawca musi skonfigurować kosiarkę na Ty.
Co więc robi Mamotion z różnymi napędami Luba AWD?
Co to jest?
Maszyna samochodowa Luba została rozpoczęta jako projekt finansowany przez społeczność (ze wszystkimi kłopotami i problemami, jakie złożona technologia zwykle gromadzi na Kickstarterze) przez Mammoth. Przeszli od korzeni do pełnej dystrybucji i mają trzy kosiarki Loba, które mogą kosić o powierzchni do 0,25, 0,75 i 1,25 akra. Większy akumulator Luby 5000 zapewnia lepszą wydajność również na zboczach, radząc sobie z wzniesieniami o nachyleniu do 37 stopni w porównaniu do podstawowego modelu 1000, który ma maksymalne nachylenie 33 stopni. Maksymalna wysokość koszenia we wszystkich modelach wynosi 2,8 cala (idealna do trawników na Florydzie).
Ale idę do przodu. Co On jest Luba? Jest to automatyczna kosiarka z napędem na cztery koła i podwójną płytą tnącą, która wykorzystuje system RTK-GNSS do poruszania się po trawniku bez konieczności instalowania przewodu ograniczającego. Posiada niezależny układ zawieszenia każdego koła umożliwiający poruszanie się nawet po nierównym terenie oraz wbudowany czujnik deszczu. W zależności od aplikacji możesz używać aplikacji Mammotion do konfigurowania stref, zarządzania harmonogramami i instalowania bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania sprzętowego.
Wygląda też naprawdę fajnie. W przeciwieństwie do skorup żółwia swoich konkurentów, Mamotion stworzył Lubę o wyglądzie przypominającym samochód wyścigowy.
Przygotuj to
Do mojego ogrodu wybrałem Lubę AWD 5000 ze względu na dłuższą żywotność akumulatora i lepszą wydajność na zboczach. Robot jest dostarczany w większości zmontowany w bardzo dużym pudełku. Wystarczy zamontować zderzak i włożyć klucz zabezpieczający.
Luba AWD wymaga stacji referencyjnej GPS. Mammoth zaleca przymocowanie słupka przedłużającego do boku domu, ja jednak zdecydowałem się użyć 20-metrowego słupa przymocowanego do bocznego płotu, którego firma Husqvarna użyła podczas montażu mojego modelu 450XH (tutaj 1 punkt za profesjonalne doświadczenie w montażu). Gdy wszystko zostanie skonfigurowane i uruchomione, możesz przejść do zabawnej części, czyli ustawienia surround.
Cóż, „zabawa” to trudna sprawa, ale po podłączeniu Luby AWD 5000 do aplikacji Mammoth (zwróć uwagę, że nie wolno mi zmienić nazwy robota na zabawną) możesz nim jeździć jak gigantycznym samochodem RC, zaznaczając swoje strefy. W moim przypadku mam tylko jedną dużą strefę, ale 5000 może obsłużyć do 10 oddzielnych stref (3000 może obsłużyć 6 stref, 1000 może obsłużyć tylko 3 strefy).
Po zauważeniu stabilizatora Husqvarna wiedziałem, na co zwrócić uwagę (mam barierę blokującą sygnały GPS), ale zrobiłem też rzeczy, których oni nie chcieli, jak np. wyniesienie krawężnika z ulicy i zbliżenie się trochę do jezioro za moim domem. Zostawiam jeszcze porządny pas trawy, na którym będę musiał użyć podkaszarki żyłkowej (nie muszę topić samej Luby, nawet jeśli ma wodoodporność IPX6).
Po ustawieniu stref granicznych i stref zamkniętych pozwoliłem Lubie na pełne naładowanie i pozostawiłem ją działającą.
Jak kosić?
I pracę, dla której wykonałem Osiem godzin. Rzeczywiście, moje pierwsze koszenie odbyło się przy najdokładniejszym ustawieniu, co wymagało kilku przejazdów w tę i z powrotem, i zatrzymałem się kilka razy, gdy odkryłem części, które wymagały zwolnienia parametrycznego, aby utrzymać kosiarkę poza martwymi strefami GPS. Kolejne koszenia były szybsze, zajmowały około dwóch godzin i nie wymagały ładowania (z czym Luba AWD radzi sobie sama).
Ale najważniejszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest to, że nie musiałem tam być z kosiarką. Tak naprawdę w większości przypadków mogłem po prostu zadzwonić przez aplikację i poprosić kosiarkę o naprawę, w którą się wpakowałem, nawet jeśli siedziałem na kanapie i tego nie widziałem.
Po kilku tygodniach pracy Luby AWD 5000 co drugi dzień, mój trawnik jest nieskazitelny. Tak, muszę jeszcze skosić wokół obszaru o ograniczonym dostępie i wzdłuż jeziora, gdzie zaparkowałem na granicy, ale zajmuje to około 10 minut pracy… i tyle. Jeśli Zdecydowałem, że chcę też zrobić krawędzie.
Luba zaleca koszenie co 5-6 dni, ale nie uwzględnia to dziennego wzrostu przeciętnego trawnika na Florydzie w lecie. Gdy zmienia się pogoda, mogę z łatwością dezaktywować niektóre codzienne harmonogramy skonfigurowane w aplikacji (wiele harmonogramów znacznie poprawia jakość życia i firma Husqvarna dobrze by zrobiła, gdyby je odtworzyła). Poza tym pozostawienie 44-funtowego wiosła kosiarki na podwórku jest znacznie mniej szkodliwe niż regularne przejeżdżanie po nim 113-funtowym ZTR zasilanym akumulatorowo.
Podczas odtwarzania ledwo słyszę głos Luby. Gdy zatrzymuje się, aby uzyskać współrzędne GPS, słychać tylko słaby szum i od czasu do czasu ćwierkanie. Jeśli nie uprzątnę podwórka, zanim ucieknie, w pewnym momencie usłyszę chrzęst, gdy Lupa przechodzi nad opadłym liściem lub gałęzią palmy. Przednie koła o zerowym wirowaniu zapewniają Lobie precyzyjną zwrotność, umożliwiając wycinanie wyraźnych linii.
Miałem kilka przypadków, gdy przekroczyłem granice GPS (na szczęście nie było to w pobliżu jeziora ani drogi), ale z czasem nawet to przestało się zdarzać. Jest to prawdopodobnie spowodowane niedawną aktualizacją oprogramowania sprzętowego za pośrednictwem OTA, która jeszcze bardziej poprawiła wydajność.
Czy można na nim polegać?
Będąc nową firmą, Mamotion miał pewne trudności w rozwoju. Wykonaj szybkie wyszukiwanie w Google, a znajdziesz mnóstwo wątków na Reddicie wkurzających pierwszych sponsorów, coś, co widziałem w prawie każdej technologii Kickstarter. Istnieje również kilka filmów przedstawiających pierwszych użytkowników, którzy demonstrują rzekomą kruchość urządzenia poprzez upuszczenie go i uszkodzenie przednich piast. Co moim zdaniem jest pewnego rodzaju oszustwem. Upuściłem wiele urządzeń z niewielkiej wysokości i niektóre są w porządku, a inne się psują. Wszystko ma charakter jesienny. Ostatecznie Luba to autonomiczny robot o wartości 3000 dolarów, z którym należy obchodzić się ostrożnie.
W codziennym użytkowaniu nie znalazłem żadnych dowodów na to, że Luba AWD jest mniej lub bardziej trwała niż Husqvarna. Tak, te niezależne czopy zapewniają potencjalny punkt złamania w przypadku upadku, w przeciwieństwie do zamkniętej konstrukcji Husqvarny, ale nie spodziewałbym się, że Luba upadnie lub spadnie w ramach regularnego użytkowania. Dodatkowo niezależnie zawieszane koła pozwalają na łatwe poruszanie się po nierównym terenie (na swoim podwórku mam mnóstwo dziur i kolein).
Wydaje się, że początkowe problemy z obsługą klienta zostały rozwiązane teraz, gdy Mamotion jest lepiej ugruntowany. W przypadku firm korzystających z finansowania społecznościowego obsługa klienta jest często pierwszym problemem, dlatego dobrze jest widzieć poprawę tej sytuacji.
Gdzie mogę takie dostać?
Brak konieczności ręcznego koszenia trawnika całkowicie zmienił zasady gry, co dało mi godziny pracy w każdy weekend. Pierwsze cięcie na wiosnę z pewnością zapewnia miłe poczucie spełnienia, ale staje się większe. szybko. Zwłaszcza przy wskaźniku ciepła w latach 90. i 100. koszenie trawnika jest trudnym zadaniem. Kosiarki samochodowe takie jak Luba AWD 5000 firmy Mamotion nie przejmują się tym, że jest gorąco i wilgotno. Wszystko, czego potrzebują, to odrobina otwartego nieba i wybrane podwórko, aby zapewnić równomiernie przycięty trawnik praktycznie bez wysiłku z Twojej strony.
Kosztując tysiące mniej niż konkurencyjne SUV-y i samochody wyposażone w GPS, Mammotion jest gotowy udostępnić te urządzenia zupełnie nowej publiczności.
Luba AWD 5000 kosztuje 2799 dolarów w sprzedaży detalicznej, ale jesienią będzie dostępna w sprzedaży o 250 dolarów taniej. Ta wyprzedaż obejmuje również wiele dodatków, w tym zasilacz stacji referencyjnej i zamienne ostrza tnące. Sprawdź to stronie internetowej Mammotion.
Chodź za mną LinkedIn. spłacać Dla mnie strona internetowa.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć