- Christopher Olive na TikToku wyraził swoją frustrację po tym, jak został obciążony opłatą w wysokości 16 dolarów za „Happy Meal”
- Klienci twierdzili, że burgerowy gigant nie jest już dla wielu wygodny i niedrogi
- McDonald’s odnotował w poniedziałek 14-procentowy wzrost przychodów do 6,69 miliarda dolarów
Klient McDonald’s wpadł w złość po tym, jak zapłacono mu 16 dolarów za burgera, frytki i napój gazowany, a inni twierdzili, że sieć fast foodów nie jest już dostępna dla zwykłych Amerykanów.
Krzysztof Oliwkainfluencer mający ponad 400 000 obserwujących, na TikToku wyraził swoją frustrację po tym, jak został obciążony opłatą w wysokości 16 dolarów za „wesoły posiłek”.
„Rozumiem zatem, że występuje niedobór siły roboczej, wzrost płac i szereg innych czynników” – na nagraniu można usłyszeć wypowiedź Olive z Idaho. „Ale 16 dolarów?” 16 dolarów za burgera, duże frytki i napój? To po prostu szalone!
Film, który opublikowano w grudniu ubiegłego roku, ponownie stał się wirusowy po tym, jak McDonald’s zaobserwował w poniedziałek 14-procentowy wzrost przychodów do 6,69 miliarda dolarów.
Klienci wyrazili swoją złość w komentarzach pod postem Olive, wyrażając swoje rozczarowanie faktem, że burgerowy gigant nie jest już dla wielu wygodny i dostępny.
„Firmy wiedzą, że mogą teraz uzyskać takie ceny, więc nigdy nie wrócą” – napisał jeden z nich. Nie ma znaczenia, kto sprawuje urząd.
Inny zgodził się: „Z łatwością mogli sobie pozwolić na te koszty, ale wiedzą, że ludzie będą płacić dalej”.
„Oficjalnie nie jest to już istotne ani niedrogie” – dodała kolejna osoba.
Z drugiej strony część użytkowników mediów społecznościowych wystąpiła w obronie sieci fast foodów.
Jeden z nich napisał: „Jego bracia zamówili najdroższy posiłek i udawali zaskoczenia”.
Wielu użytkowników sugerowało także Olive korzystanie z aplikacji mobilnej McDonald’s: „Pobierz aplikację”. Za każdym razem możesz dosłownie zjeść McDonald’s za mniej niż 6 dolarów.
Film uzyskał ponad 600 000 wyświetleń, 31,6 tys. Polubień oraz tysiące komentarzy i udostępnień.
Nie tylko Olive jest sfrustrowany kosztami posiłków McDonald’s, jak twierdzi inny klient: Annę Arroyoz Ohio jest oburzony niedawnymi „wymkniętymi spod kontroli” podwyżkami cen w łańcuchu żywnościowym.
Okazało się, że chociaż restauracja typu fast food reklamowała „menu za dolara”, cena każdego przedmiotu przekraczała 1 dolara.
W swoim filmie, który do tej pory obejrzało ponad 300 000 widzów, ostro krytykuje McDonald’s za to, że pozwolił, by jego ceny „wymknęły się spod kontroli”.
„McDonald’s ma obecnie menu za dolara, w którym nie ma ani jednej pozycji, która kosztuje dolara” – powiedziała w filmie, na którym pokazano zbliżenie żywności dostępnej w sprzedaży.
Cena napojów bezalkoholowych i mrożonej herbaty wynosiła 1,29 dolara, natomiast cena kawy mrożonej i napojów mrożonych wynosiła 2 dolary.
Choć wydaje się, że nowym zmianom nie podobają się klienci. Te zmiany w menu mogły pomóc w zwiększeniu przychodów firmy.
Przychody McDonald’s wzrosły o 14 procent do 6,69 miliarda dolarów, przekraczając oczekiwania Wall Street na poziomie 6,56 miliarda dolarów. Zysk netto – obejmujący opłatę restrukturyzacyjną w wysokości 26 mln dolarów ogłoszoną wiosną ubiegłego roku – wzrósł o 17 procent do 2,3 miliarda dolarów.
Spółka z siedzibą w Chicago zarobiła w kwartale 3,17 USD na akcję, również powyżej oczekiwań na poziomie 3,00 USD. Akcje wzrosły o 1 proc.
McDonald’s podał, że ruch w USA nieznacznie spadł w trzecim kwartale ze względu na mniejszą liczbę wizyt klientów, których roczny dochód nie przekraczał 45 000 dolarów.
Sieć powstrzymuje wysokie ceny i koncentruje się bardziej na wartościowych posiłkach po spadku liczby wizyt części klientów.
McDonald’s oskarża się o „drapieżną inflację” – praktykę wykorzystywania nagłówków gazet dotyczących inflacji do nadmiernego podnoszenia cen.
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku zyski McDonald’s wzrosły do 3,314 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 8,64 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Około 8,4 procent wzrostu wynika z wyższych cen menu.
Według indeksu Big Mac Index magazynu The Economist cena podstawowych artykułów spożywczych McDonald’s wzrosła od 1996 r. o 125 procent. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła o 6 procent.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa