Nichelle Nicholsktóry pierwotnie wcielił się w oficera łączności Orę”.Star Trek’, zmarła w sobotę wieczorem w Silver City w Nowym Meksyku.Miała 89 lat.
Śmierć Nichols została potwierdzona przez Gilberta Bella, jej menedżera talentów i partnera biznesowego od 15 lat.
Nichols podzielił się jednym z pierwszych międzyrasowych pocałunków w historii telewizji w Star Trek. Ten moment, ze współgwiazdą Williamem Shatnerem, był odważnym posunięciem z jej strony, twórcy „Star Trek” Gene’a Roddenberry’ego i NBC, biorąc pod uwagę ówczesny klimat, ale odcinek „Plato’s Stepchildren” z 1968 r. został napisany, aby dać wszystkim zaangażowanym przerwa: Uhura i kapitan Kirk nie zdecydowali się na pocałunek, ale zostali zmuszeni do tego mimowolnie przez kosmitów, którzy mieli zdolność kontrolowania ludzkich ruchów. Był to jednak historyczny moment.
Było już kilka międzyrasowych pocałunków w amerykańskiej telewizji. Rok wcześniej w „Movin’ With Nancy” Sammy Davis Jr. pocałował Nancy Sinatra w policzek, co wydawało się spontanicznym, ale właściwie starannie zaplanowanym gestem. Pocałunek Uhura-Kirk był prawdopodobnie pierwszym biało-Afroamerykańskim pocałunkiem telewizyjnym.
Ale Uhura, której imię pochodzi od słowa suahili oznaczającego „wolność”, była niezbędna poza międzyrasowym pocałunkiem: zdolna oficerka, która w razie potrzeby mogła obsługiwać inne stacje na moście, była jedną z pierwszych Afroamerykanek, które zostały samotne. w nietradycyjnej roli. oznacza w telewizji.
Nichols grał porucznik Ora w oryginalnej serii, użyczył jej głosu w „Star Trek: The Animated Series” i zagrał Aurę w pierwszych sześciu filmach z serii „Star Trek”. Uhura została awansowana na porucznika w Star Trek: The Motion Picture i na pełnego kapitana w Star Trek II: The Wrath of Khan.
Nichols rozważała opuszczenie „Star Trek” po pierwszym sezonie, aby rozpocząć karierę na Broadwayu, ale wielebny Martin Luther King Jr., który był fanem serialu i rozpoznał znaczenie jej postaci w otwieraniu drzwi innym Afroamerykanom w telewizji, osobiście przekonał się aby została w programie, powiedziała fizykowi astronomowi Neilowi deGrasse Tysonowi w wywiadzie dla American Television Archive.
Whoopi Goldberg, która później zagrała Guinan w „Star Trek: Następne pokolenie”, nazwała Uhurę wzorem do naśladowania, przypominając, że była zarówno zaskoczona, jak i podekscytowana, widząc w telewizji czarnoskórą kobietę, która nie była pokojówką.
Nichols i Shatner pamiętają, jak kręcili słynny pocałunek zupełnie inaczej. W Star Trek Memories Shatner powiedział, że NBC nalega, aby usta aktorów nigdy się nie dotykały (nawet jeśli tak się wydaje). Ale w autobiografii Nicholsa z 1994 roku Beyond Uhura aktorka upierała się, że pocałunek był w rzeczywistości prawdziwy. Sieć, zdenerwowana reakcją publiczności, nalegała, aby alternatywna sesja zdjęciowa była kręcona z pocałunkiem i bez, ale Nichols i Shatner celowo przegapili każdy z nich, aby NBC musiało nadawać coś, co wyglądało na pocałunek (bez względu na to, czy rzeczywiście się dotknęli, czy nie). ich usta).
Momenty „Star Trek” i „Movin’ With Nancy” wywołały pewne negatywne reakcje, chociaż Nichols zauważył, że maile od fanów były w przeważającej mierze pozytywne i wspierające.
NASA później zatrudniła Nicholsa, aby zachęcić kobiety i Afroamerykanów do zostania astronautami. Wybrana w 1978 roku NASA Astronaut Group 8 obejmowała pierwsze zrekrutowane kobiety i mniejszości rasowe, w tym trzech Murzynów. Dr Mae Jemison, pierwsza czarnoskóra kobieta, która pilotowała prom kosmiczny, wymieniła „Star Trek” jako jeden z czynników wpływających na jej decyzję o dołączeniu do agencji kosmicznej.
Nichols od dziesięcioleci wspiera program kosmiczny.
W 1991 roku Nichols została pierwszą Afroamerykanką, której odciski dłoni zostały uwiecznione w TCL Chinese Theatre. Na imprezie wzięli również udział inni członkowie oryginalnej obsady „Star Trek”.
Urodzona jako Grace Nichols w Robbins w stanie Illinois 28 grudnia 1932 roku, Nichols rozpoczęła karierę w showbiznesie w wieku 16 lat z Duke’iem Ellingtonem w balecie, który wykonała do jednej z jego kompozycji. Później śpiewała z jego zespołem.
Studiowała w Chicago, Nowym Jorku i Los Angeles. Jej przerwa nastąpiła wraz z pojawieniem się w filmie „Kicks and Co”. Godny uwagi, ale niefortunny tekst z 1961 roku, w którym zagrała królową kampusu Hazel Sharpe, uwiedzioną przez magazyn Satan and Orgy, by stała się „Dziewicą miesiąca orgii…”. Sztuka została zamknięta po jej krótkim doświadczeniu w Chicago, ale Nichols zwrócił uwagę wydawcy Playboya Hugh Hefnera, który zapisał ją do Chicago Playboy Club.
Nichols pojawiła się także jako Carmen w Chicago Stock Company wyprodukowana przez „Carmen Jones” i wystąpiła w nowojorskiej produkcji „Porgy and Bess”, debiutując w filmie fabularnym w nierozpoznanej roli tancerki w adaptacji tego dzieła w 1959 roku. Później pokazała swoje talenty wokalne przy niektórych okazjach w Star Trek.)
Pracując w Chicago, Nichols była dwukrotnie nominowana do nagrody teatralnej Sarah Seddons dla najlepszej aktorki w tym mieście. Pierwszym był „Kicks and Co.” , a drugi za rolę w „Murzynach” Jeana Geneta.
Miała małe role w filmach „Made in Paris” i „Pan Buddwing” oraz w pojeździe Sandry Dee „Doktorze, chyba żartujesz!”, zanim została obsadzona w „Star Trek”.
We wczesnych latach sześćdziesiątych, przed filmem Star Trek, Nichols miała romans z Genem Roddenberrym, który, według jej autobiografii, trwał kilka lat. Związek zakończył się, gdy Roddenberry zdał sobie sprawę, że jest zakochany w Majel Hudec, która ją poślubiła. Kiedy dziesiątki lat później stan zdrowia Roddenberry’ego pogarszał się, Nichols napisała dla niego piosenkę zatytułowaną „Jane”, którą zaśpiewała na jego pogrzebie.
W styczniu 1967, Nichols pojawiła się na okładce magazynu Ebony, który opublikował dwa artykuły o niej w ciągu pięciu lat.
Na początku lat 70. aktorka wystąpiła gościnnie w telewizji i pojawiła się w filmie Blaxploitation z 1974 r. „Truck Turner” z Isaakiem Hayesem w roli głównej. Wystąpiła w roli drugoplanowej w telewizyjnej adaptacji „Anthony and Cleopatra” z 1983 roku, w której wystąpił także gwiazda „Star Trek” Walter Koenig. Zagrała z Maxwellem Caulfieldem i Talią Balsam w filmie science fiction The Supernaturals z 1986 roku.
Później Nichols zaczęła pracować z głosem, użyczyła swojego talentu do animowanych seriali „Gargoyles” i „Spider-Man”. Wyraziła się także w „Futuramie”.
Aktorka zagrała matkę głównego bohatera, Kubę Gooding Jr. w 2002 roku w Snow Dogs i Miss Mabel w komedii Ice Cube z 2005 roku, Are We There Yet?
W 2007 roku Nichols ponownie zagrała w drugim sezonie serialu NBC „Heroes” jako Nana Dawson, matka rodziny z Nowego Orleanu zniszczonej przez huragan Katrina, która opiekuje się osieroconymi wnukami i siostrzeńcem, Micą Sanders (Serial normalny Noah Grey Cape). . W następnym roku wystąpiła w filmach „Tru Loved” i „Oprawca”.
Nichols doznał udaru mózgu w 2015 roku i zdiagnozowano u niego demencję w 2018 roku spór o opiekę Między menedżerem Billem, jej synem i przyjacielem.
Nichols był dwukrotnie żonaty i rozwiódł się. Przeżyła ją syn, Kyle Johnson.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”