Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nevomo zbuduje najdłuższy w Europie ośrodek testowania pasywnego magnetycznego zawisu

Nevomo zbuduje najdłuższy w Europie ośrodek testowania pasywnego magnetycznego zawisu

Warszawa, Polska (Wiadomości Komunikacji Miejskiej): Nevomo (dawniej Hyper Poland), który umożliwia pojazdom osiąganie prędkości do 550 kilometrów na godzinę na istniejących liniach kolejowych, podpisało umowę z CIECH Sarzyna, spółką zależną grupy CIECH. Nevomo wydzierżawi od firmy grunt i infrastrukturę, co pozwoli jej zbudować pełnowymiarowy tor testowy o długości 750 metrów. Prace rozpoczną się latem 2021 r., a tor będzie najdłuższym obiektem do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej w Europie.

Centrum CIECH Sarzyna Nevomo zapewni dostęp do dzielnicy – wraz z torami kolejowymi i przyległą infrastrukturą m.in. budynkiem biurowo-magazynowym – zlokalizowanej w gminie Nowa Sarzyna, w województwie podkarpackim. Na torze testowym testowane będą pojazdy z napędem liniowym i pasywną elewacją, a także elektroniczne systemy zasilania do obsługi i sterowania wieloczęściowym siłownikiem liniowym. Prace rozpoczną się latem 2021 roku.

Paweł Radziszewski, Członek Zarządu i Szef Technologii w Nevomo powiedział:

Stworzenie toru testowego w skali 1:1 na terenie udostępnionym przez CIECH Sarzyna to kolejny kamień milowy w rozwoju technologii Magrail. Pomyślne wdrożenie tych testów otwiera drogę do wdrożeń pilotażowych planowanych na lata 2022-2024. Oczekuje się, że Magrail będzie w pełni sprawny technicznie do 2025 r.

Zaletą technologii Magrail, wykorzystującej koncepcję hyperloop (podciśnieniowego magnetycznego systemu szynowego), jest możliwość integracji z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w taborze.

„CIECH wspiera innowacyjne rozwiązania, które odpowiadają na wyzwania otaczającego nas świata. Współpraca z Nevomo jest częścią naszej filozofii działania, zgodnie z którą nowoczesny biznes i otwarty na współpracę jest źródłem pozytywnych zmian dla milionów ludzi na świecie. I Cieszę się, że wniesiemy niewielki wkład w budowę prawdziwie rewolucyjnej technologii w transporcie publicznym – powiedział Wojciech Babsky, prezes CIECH Sarzyna.

Projekt toru jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany był w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: Szybka Ściezka.

READ  Christine Lagarde twierdzi, że Europejski Bank Centralny nie rozpocznie obniżek stóp procentowych w „najbliższych dwóch kwartałach”.

CIECH to zaawansowana międzynarodowa grupa chemiczna o silnej pozycji na światowych rynkach. Jest drugim co do wielkości producentem sody kalcynowanej i oczyszczonej w Unii Europejskiej, największym producentem soli warzonej w Polsce, największym dostawcą krzemianu sodu w Europie, największym polskim producentem środków ochrony roślin, wiodącym producentem poliuretanu pianka w Polsce. Posiada fabryki w Polsce, Niemczech i Rumunii i zatrudnia ponad 3000 osób w całej Unii Europejskiej. Rozwój grupy wspiera inwestor strategiczny – Kulczyk Investments.